اخبـــــار




رئیس پلیس پایتخت خبر داد
برخورد پلیس با  تجمع در چهارشنبه سوری
 
گروه حوادث/ فرمانده انتظامی تهران بزرگ تأکید کرد که پلیس اجازه برگزاری هیچ گونه تجمعی را در شب چهارشنبه‌سوری نخواهد داد.
به‌ گزارش خبرنگار «ایران»، سردار حسین رحیمی در نشست خبری صبح دیروز گفت:‌ از ساعت ۱۶ بعدازظهر سه‌شنبه مأموران پلیس در تیپ‌ها و قرارگاه‌های مختلف در سطح خیابان حضور دارند و با افرادی که سعی در بر هم زدن آرامش و امنیت شهروندان داشته باشند، برخورد سخت و قاطع می‌کنند و پلیس پایتخت به هیچ عنوان اجازه تجمع برای برپایی مراسم چهارشنبه‌سوری نه در سطح شهر، نه در کافه‌ها و نه در هیچ نقطه دیگری را نمی‌دهد.
رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: افرادی که با خودروهای خود در چهارشنبه آخر سال اقدام به مزاحمت، حرکات مخاطره‌آمیز، پرتاب نارنجک و مواردی از این قبیل کنند، خودرویشان توقیف و تا پایان فروردین ماه در پارکینگ نگهداری می‌شود.وی گفت: برای چهارشنبه آخر سال چهار قرارگاه فجر، فتح، نصر و رمضان را راه‌اندازی کرده‌ایم و عوامل پلیس در این شب در تمام نقاط پایتخت در آمادگی کامل قرار دارند. درخواست پلیس از تمام مردم این است که در خانه بمانند. در این شب نیز پلیس اجازه برگزاری هیچ‌گونه تجمعی را نخواهد داد و با برهم زنندگان نظم و امنیت نیز قاطعانه برخورد خواهیم کرد. ضمن اینکه از مدت‌ها قبل جلسات با صنوف و اتحادیه‌های مرتبط نیز برگزار شده و هشدارها و توصیه‌های لازم به این بخش‌ها ارائه شده است.رحیمی با بیان اینکه در روزهای اخیر در مجموع اقدامات انجام شده، شاهد افزایش هزار درصدی کشف مواد محترقه و منفجره پرخطر در شهر بودیم، گفت: امسال در کشف مواد کم‌خطر آتش‌زا و البته غیراستاندارد هم افزایشی صد درصدی داشتیم.

آزادی زندانیان کار پلیس را سخت کرد
رحیمی اظهار کرد: بیش از ۱۱ هزار معتاد و زندانی از زندان و مراکز نگهداری و بازپروری معتادان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا آزاد شدند که این موضوع کار پلیس پایتخت را سخت می‌کند و به تمام همکاران نیروی انتظامی گفته‌ایم که به هیچ عنوان اجازه خارج شدن از شهر را ندارند و زمان‌هایی که شیفت نیستند، باید در خانه‌های خود در حالت آماده‌باش باشند.
 رحیمی با بیان اینکه پلیس پایتخت در کسب رضایتمندی در طول سال‌جاری، رتبه برتر را در کل کشور به خود اختصاص داده است، گفت: از ۲۸ اسفند ماه طرح ویژه پلیس پایتخت برای نوروز ۹۹ آغاز می‌شود و ۲۱۷ ایستگاه نوروزی از سوی پلیس پایتخت فعال شده است. ۱۴۵۰ گشت خودرویی و موتوری در دو شیفت ۱۲ ساعته فعال شدند. همچنین ۴۰۰ گشت پیاده برای خدمات‌دهی و تحت نظر داشتن شهر، انجام وظیفه می‌کنند.

توصیه پلیس پیشگیری پایتخت:
جشن چهارشنبه سوری را در خانه برگزار کنید

گروه حوادث/ رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در خصوص برگزاری آیین کهن چهارشنبه سوری از مردم خواست تا در خانه‌هایشان بمانند.
سردار کیوان ظهیری گفت: چهارشنبه سوری آیین کهن ایرانیان است اما با توجه به شرایط فعلی کشور و درگیری با ویروس کرونا و با توجه به توصیه‌های جدی ستاد مبارزه با کرونا، صلاح مردم در این است که امسال در خانه‌هایشان بمانند.
وی افزود: با توجه به فرهنگ سازی‌هایی که در سال‌های قبل صورت گرفته بود شاهد کاهش تلفات و حوادث تلخ در چنین شبی بودیم اما امسال شرایط تغییر کرده و با توجه به شیوع کروناویروس از مردم می‌خواهیم که در خانه‌هایشان بمانند و جشن چهارشنبه آخر سال را در کنار اعضای خانواده برگزار کنند.
رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: شهروندانی که در این شرایط از خانه بیرون می‌روند احتمال دارد با توجه به شیوع کروناویروس به این بیماری مبتلا شوند و شرایط برای آنها و خانواده‌هایشان سخت شود. در نگاه دیگر با توجه به اینکه جوانان و نوجوانان برای تخلیه هیجانات خود اقدام به پرت کردن نارنجک‌های دستی و ترقه به بیرون از خانه می‌کنند، احتمال آسیب دیدن مردم یا تخریب خودروها و آتش گرفتن درختان کنار خیابان‌ها می‌رود و بسیار خطرناک است.
سرهنگ ظهیری در پایان گفت: پلیس در صورت مشاهده افرادی که اقدام به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری کنند طبق قانون با آنها برخورد می‌کند و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه اقدام و مشکلی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس بگیرند. مأموران برای خدمت‌رسانی به مردم در آمادگی کامل قرار دارند تا بتوانند آرامش و امنیت را برای مردم ایجاد کنند.

طوطی سخنگو راز سرقت را  فاش کرد

گروه حوادث/ مرد طمعکار که با همدستی دزد سابقه دار به خانه دوست قدیمی اش دستبرد زده بود نمی‌دانست سرقت طوطی سخنگو او را لو می‌دهد.
به‌گزارش خبرنگار «ایران»، هفتم مرداد سال‌جاری پرونده‌ای مبنی بر سرقت خانه به شیوه زورگیری برای رسیدگی تخصصی از کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران ارسال شد و برای بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان مبارزه با سرقت‌های خاص قرار گرفت.
 شاکی در خصوص شرح ماجرا اظهار داشت: ساعت 11:00 صبح روز شنبه یازدهم مرداد در خانه‌ام واقع در خیابان جشنواره در حال استراحت بودم با توجه به اینکه چند پرنده آوازه خوان و یک طوطی - کاسکوی سخنگو داشتم ناگهان صدای کاسکو بلند شد، با تعجب می‌خواستم کنار قفس طوطی بروم که ناگهان فردی نقابدار با سلاح سرد مرا تهدید و گفت، اگه صحبت یا سر و صدا کنی می‌کشمت و فرد دیگری که او هم صورتش را پوشانده بود دست و پای مرا بست و همه پرنده‌ها، پول نقد و طلاهایم به ارزش سه میلیارد ریال را سرقت کردند و پا به فرار گذاشتند.
پس‌از این شکایت با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله اکیپی از کارآگاهان به محل سکونت متهم اعزام و در تحقیقات میدانی موفق شدند هویت یکی از سارقان به‌ نام ناصر 36 ساله را که سابقه دار بود ، شناسایی کنند و دریافتند که ناصر مدتی پیش نیز به جرم سرقت در زندان بوده است.
سرهنگ کارآگاه «مرتضی نثاری» رئیس پایگاه چهارم در تشریح این خبر گفت: مخفیگاه ناصر در حوالی خیابان نبرد شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی، کارآگاهان موفق شدند اولین متهم پرونده را دستگیر و در بازرسی از خانه وی تعدادی از اموال سرقتی شاکی کشف شد.
اما کارآگاهان زمانی که قصد ترک خانه ناصر را داشتند صدایی عجیب از داخل انباری شنیدند که توجه آنها را به خود جلب کرد و پس‌از بررسی انباری مشخص شد، طوطی(کاسکو) سرقتی نیز در آنجا پنهان شده است.
 با کشف طوطی سرقتی متهم به ناچار به جرم انتسابی اعتراف و اقرار کرد و گفت: بقیه پرنده‌ها را در محل کارش نگهداری می‌کند و سرقت از خانه مال باخته را با همکاری همدستش سعید 34 ساله که از دوستان قدیمی شاکی است، مرتکب شده است.
این مقام پلیسی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم دوم پرونده نیز در دیلمان شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی کارآگاهان موفق شدند وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند. وی اظهار کرد، می‌دانستم همیشه در خانه دوستم مقادیر زیادی طلا و پول وجود دارد. این اطلاعات را با ناصر در میان گذاشتم و تصمیم به سرقت گرفتیم. طلاها را برای فروش به بازار بردم و به قیمت یک میلیارد و پانصد میلیون ریال آنها را فروختم و بقیه اموال سرقتی را بین هم تقسیم کردیم.
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان گفت: با توجه به اظهارات صریح متهمان و قبول بزه انتسابی حسب دستور مقام قضایی هر دو متهم روانه زندان شدند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7305/9/539157/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها