در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام شد

«درخانه بمانیم» شعار همه باشد




گروه سیاسی/ جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، روز گذشته به ریاست رئیس جمهوری و با حضور استانداران سراسر کشور از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد. حجت‌الاسلام حسن روحانی، مطابق آمارهای وزارت بهداشت و درمان در این جلسه درباره زمان پیک (اوج) بیماری و عبور از این شرایط، فرآیند مقابله با کرونا را امیدوارکننده خواند و ضمن درخواست از مردم برای ماندن در خانه‌ها، گفت که در صورت انجام سفر، در خروجی شهرها تب مسافران سنجیده می‌شود و در موارد لزوم به قرنطینه، بیمارستان یا خانه عودت داده می‌شوند. براین اساس، روحانی علاوه بر اینکه از مردم خواست «در خانه بمانیم» را به‌عنوان شعار سال خود قرار دهند، از آنان خواست که در صورت سفر با مأموران بهداشت و درمان همکاری کنند.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهوری در این جلسه با قدردانی از بخش پزشکی و درمانی کشور، بسیج عمومی انجام گرفته در کشور، شامل کنترل و چک خانواده‌ها از طریق تلفن یا فضای مجازی را ارزشمند دانست و گفت: آمار و ارقامی که در جلسه گفته شد، امیدوارکننده است، اما همچنان به توصیه وزارت بهداشت و درمان، خدمت مردم عزیز توصیه می‌کنم «در خانه بمانید» و این به‌عنوان یک شعار امسال ما باشد.
روحانی با بیان اینکه زمان عبور از پیک بیماری که از سوی وزیر بهداشت عنوان شد، بسیار امیدوارکننده بود که می‌توانیم با اهتمام و تلاش همگانی از این مسأله عبور کنیم، اضافه کرد: از رهبر معظم انقلاب که لطف کردند و قرارگاهی را مقرر کردند که ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهی آن قرارگاه را بر عهده دارد، سپاسگزاری می‌کنیم، همچنین از همه نیروهای مسلح که همیشه در همه ابتلاها و سختی‌ها در صف مقدم بودند و در این حادثه هم وارد صحنه شدند.
او، فعال شدن تخت‌های بیمارستانی یا نقاهتگاه‌های نیروهای مسلح را کمک بزرگی به کشور و مردم خواند و همچنین از نیروی انتظامی که در این روزها با همه تخصص‌ها حضور دارد تشکر کرد.
رئیس جمهوری، توصیه جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به همه مردم را این طور عنوان کرد: حتی‌الامکان از خانه خارج نشوند، به سفر نروند و اگر هم ضرورتی هست، همه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را مراعات کنند.
روحانی با بیان اینکه از امروز (سه‌شنبه) وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و کشور، خروجی‌های استان‌ها را کنترل و مردم هم از لحاظ تب کنترل می‌شوند، ادامه داد: اگر موردی را تشخیص دادند که فرد باید از جامعه جدا و قرنطینه شود و باید به خانه برگردد و حتی بعضی موارد باید به مراکز درمانی مراجعه کند، علی‌القاعده دیگر نمی‌گذارند ادامه مسیر بدهد و این خودرو را برمی‌گردانند.
رئیس جمهوری از مردم تقاضا کرد با همه عوامل اجرایی همکاری کنند و اگر به آنان گفته می‌شود ادامه سفر به ضرر خودشان هست و به ضرر مردمی است که در مسیر راه و در مقصد هستند، (قبول کنند.)
روحانی در ادامه، درباره تصمیمات اخذ شده در این جلسه، از جمله تبلیغات و کنترل فضای مجازی و هماهنگی میان رسانه‌ها و بخش‌های تبلیغاتی رسانه‌های گروهی، اظهارکرد: به افرادی که در فضای مجازی فعال هستند، مواردی که باید تذکر داده شود، تذکر داده می‌شود و مواردی که با آنان برخورد شود، برخورد می‌شود و در این زمینه پلیس فتا بسیار فعال است.
 او با بیان اینکه از رسانه و روزنامه‌ها و و فعالان فضای مجازی خواهش می‌کنم که همه کمک کنند، افزود: ما با کمک همگانی و نیز با آموزش و نصیحت مردم برای همکاری آنان با بخش درمان جامعه سریع‌تر می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم. روحانی همچنین با تشکر از معلمان، دانشگاهیان و صداوسیما که در این ایام نگذاشتند فرزندان به طور کلی از سیستم آموزش و درس جدا شوند، در زمینه جبران عقب ماندگی تحصیلی هم گفت: آموزش و پرورش پیشنهاداتی در این جلسه آورد که مورد تصویب قرار گرفت و خود آموزش‌وپرورش ابلاغ و اعلام می‌کند که چگونه این بخشی که در یک ماه اسفند فضای آموزشی از دست رفته، باید جبران شود. همچنین درباره آغاز سال تحصیلی آینده هم مصوب شد که مانند سال‌های پیش در اول مهر خواهد بود و بر این مبنا باید برنامه‌ریزی شود.
رئیس جمهوری، تصمیم‌گیری درباره دانشگاه‌ها را به جلسه بعدی ستاد مدیریت بیماری کرونا، یعنی دوشنبه، دوم فروردین ماه 1399 موکول کرد و گفت: مردم عزیز تعطیلات دارند، اما مقامات دولتی مسئول، وزرا، هیأت وزیران و اعضای این جلسه تعطیلاتی در ایام عید نخواهیم داشت و همه سر کارمان هستیم. او با بیان اینکه نیروهای مسلح همیشه پای کار و فعال هستند و همه ما در دفاتر خود و مردم هم در خانه‌های خود پای کار هستیم، تصریح کرد که در ایام تعطیلات نوروز هم به‌طور منظم جلسات ستاد ملی کرونا را خواهیم داشت و هر زمانی هم لازم باشد ما همه آماده هستیم و حضور داریم و فعال خواهیم بود.
روحانی درعین حال تصریح کرد که هزینه‌های بخش‌های دولتی یا نیروهای مسلح در زمینه بهداشت و درمان، بویژه در این ایام، به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول در بخش مالیات مورد توجه قرار می‌گیرد.
رئیس جمهوری در پایان ابراز امیدواری کرد که پایان سال ما با همکاری ملی ملت عزیز ما و همه فعالان در بخش بهداشت و درمان در تاریخ ثبت شود و آغاز سال ما هم با روزهای پیروزی بر این ویروس خطرناک ثبت شود و ان‌شاءالله کل سال 99 سال شادمانی، تلاش، کوشش برای همه ملت بزرگوار عزیز ما باشد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7305/2/539165/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها