جزئیات ارائه تسهیلات به کسب‌ و کارهای آسیب‌ دیده از کرونا

10 هزار پرستار جدید استخدام می‌شود






 مصوبات دولت برای مقابله با کرونا، به مرحله اجرا رسید. اولین بسته حمایتی اقشار آسیب پذیر به حساب 3 میلیون نفر واریز می‌شود و فعالان اقتصادی نیز با دریافت مصوبات قانونی خیالشان تا خرداد ماه سال آینده راحت شده است. رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه تا دوشنبه‌ شب سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۴هزار میلیارد تومان حقوق اسفند کارکنان را واریز خواهد کرد، گفت: 10 هزار پرستار جدید استخدام می‌شود. به‌گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت در تیتر امشب با بیان اینکه تاکنون هزار و 610 میلیارد تومان صرفاً برای مبارزه با کرونا به وزارت بهداشت پرداخت شده است، گفت: علاوه بر این در نظر داریم به اقشاری که بیش از همه مشکل دارند کمک‌های بلاعوضی ارائه کنیم. به‌گفته نوبخت، 50 میلیارد به ستاد ملی به‌عنوان تنخواه، 400 میلیارد به همین ستاد در تهران و مابقی به شهرهایی که بیمارستان نیمه‌کاره و در دست تجهیز داشتند تخصیص دادیم.
تولید 100هزار دست لباس برای کادر درمان
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به قراردادی که اخیراً با صنف تولیدکنندگان پوشاک منعقد شده است، گفت: صنعت پوشاک با تغییر خط تولید روزی 100 دست لباس برای پزشکان و کادر درمان تولید خواهد کرد و ما این تولیدات را از آنها خریداری می‌کنیم، بر این اساس دیروز اولین بخش از منابع این طرح پرداخت شد.
10 هزار پرستار استخدام می‌شوند
نوبخت گفت: مجوز استخدام 10 هزار پرستار داده شده است و پشتیبانی مالی لازم را انجام خواهیم داد. رئیس جمهوری دستور دادند هر میزان کمک مالی که برای استخدام این تعداد پرستار نیاز است به وزارت بهداشت پرداخت شود. وی درمورد کمبود اقلام بهداشتی مثل ماسک و ژل گفت: مشکل در میزان تولید است. مقداری زمان نیاز است تا عرضه در بازار طبیعی شود.
جزئیات بیشتر از دو بسته حمایتی
رئیس سازمان برنامه و بودجه با ابراز اینکه، حمایت بلاعوض از سه میلیون نفر اقشار آسیب‌پذیر، در دستور کار است، گفت: از 78 میلیون یارانه‌بگیر و 60 میلیون کمک‌معیشتی‌بگیر، حساب و اطلاعات درآمدی این افراد را در اختیار داریم. گروهی هستند که هیچ درآمدی ندارند و حتی بیمه هم نیستند. حساب‌های بانکی اینها را هم رصد کرده‌ایم و محرز شده که تراکنش بسیار ناچیزی دارند. این گروه از افراد که سه میلیون نفرهستند باید طی ماه‌های پیشِ‌رو، علاوه بر پرداخت یارانه و کمک‌معیشتی مورد حمایت ویژه مالی قرار بگیرند. نوبخت ادامه داد: بنابراین مقرر شد طی چهار ماه آینده، هر ماه به خانوار این افراد براساس بعد خانوار 200 تا 600 هزار تومان (به هر خانوار) کمک بلاعوض پرداخت کنیم.
خواسته اصناف تأمین شد
سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در جلسه اقتصادی با رئیس جمهوری مقرر شد تعطیلی واحد‌های صنفی فقط از طریق ستاد ملی در تهران به‌کل کشور ابلاغ شود. وی افزود:  بخش قابل توجهی از انتظارات ما در حوزه مالیاتی تقریباً تأمین شد و تا حدود زیادی استمهال در مورد تعهدات و اقساط مالیاتی پذیرفته شد. وی گفت: در خصوص ماده 186 که در دو بخش بود و بخش اول آن در موقع صدور پروانه کسب باید مفاصاحساب مالیاتی می‌آوردند این ارائه مفاصاحساب به مدت سه ماه به تعویق افتاد و همچنین برای تمدید جواز هم باز سه ماه به تعویق افتاد.
رئیس اتاق اصناف ایران افزود: برای صنوفی که باید از تسهیلات بانکی استفاده کنند و در این باره نیاز به استعلام از سازمان مالیاتی دارند، باز هم به مدت سه ماه تمدید شد. وی افزود: ‌در مورد استمهال حق بیمه کارفرما‌ها باز تا سه ماه موافقت شد که به تعویق افتاد. رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در حوزه تعهدات بانکی، بانک مرکزی پذیرفت تا چک‌های صنوف و افرادی که برگشت می‌خورد و طبیعتاً با جرایم خاصی روبه‌رو خواهند شد پذیرفتند تا این موضوع به حالت تعلیق درآید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7305/7/539187/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها