وزارت ارشاد با یک طرح تخفیفی به کمک ناشران الکترونیکی و کتابخوان‌ها آمد

تخفیف‌ها به 80 درصد رسید




گروه فرهنگی: در تب و تاب روزهای کرونایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه در توئیت خود ضمن توصیه به از دست ندادن فرصت کتابخوانی در این روزها، از تخفیف‌ در فروش و ارسال کتاب خبر داد. سید عباس صالحی در توئیت خود نوشته است: «معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: تخفیف ۵۰ درصد هزینه پست کتاب، تخفیف ۷۰ درصد کتاب‌های بزرگسال الکترونیکی و گویا و ۸۰ درصد کتاب‌های کودک و نوجوان. هر روز یک کتاب (با همکاری ناشران دیجیتال»). همچنین محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایجاد امکان خرید کتاب‌های الکترونیکی و گویا با تخفیف در ایام نوروز در قالب پویش «کتاب - خانه» خبر داد؛ اخباری که نشانگر تکاپوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اوقات فراغت مردم در خانه است.
به‌ گزارش مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ، محسن جوادی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک معاونت امور فرهنگی و مرکز فناوری‎های اطلاعات و رسانه‏‌های دیجیتال با تعدادی از فعالان نشر الکترونیک گفت: «با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تأکید بر خانه ماندن برای جلوگیری از شیوع ابتلا به این ویروس، یکی از فعالیت‏‌های مردم در این ایام می‎تواند کتابخوانی باشد. برخی صاحبان کسب و کارهای مجازی، پلتفرم‎‏های کتاب الکترونیک و تولیدکنندگان محتوا در این حوزه در اقدامی پسندیده و خودجوش خدماتی همچون تخفیف خرید کتاب و غیره به مشتریان خود ارائه کرده‎اند.» او افزود: «به همین دلیل معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصمم شد همگام با این اقدام و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، نقشی کوچک در این مسیر ایفا کنند و تسهیلاتی را برای خرید کتاب‌های الکترونیکی، صوتی و... به مردم عزیز کشور ارائه کند». معاون امور فرهنگی درباره مصوبات این جلسه گفت: «مقرر شد از تاریخ یکم تا ۲۰ فروردین ماه، همه کتاب‏‌های عمومی پلتفرم‏‌های مشارکت‎کننده در این طرح با تخفیف ۷۰ درصد و همه کتاب‏‌های کودک و نوجوان با تخفیف ۸۰ درصد عرضه شود. برای این منظور کد تخفیف یکسانی توسط پلتفرم‎های مشارکت‌کننده ایجاد می‎شود و هر کاربر می‌تواند با استفاده از این کدهای تخفیف در طول ایام پویش هر روز نسبت به استفاده از تخفیف خرید کتاب دلخواه خود اقدام کند.»
محسن جوادی خاطرنشان کرد: «امید است با همراهی و اهتمام فعالان حوزه نشر الکترونیک نقشی در تقویت سبد فرهنگی خانواده‌های ایرانی داشته باشیم و در عین حال برای روزهایی که تأکید بر ماندن در خانه‌ها می‌شود به مردم کمک کنیم.» لازم به توضیح است در قالب پویش کتاب - خانه پلتفرم‌های فیدیبو، طاقچه، نوار، کتابراه و پژوهان با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب‌های بزرگسال خود را با ۷۰درصد و کتاب‌های کودک و نوجوان را با ۸۰ درصد تخفیف عرضه خواهند کرد. گفتنی است چند روزی است که این پویش خودجوش توسط اهالی کتاب و نشر برای ترویج کتابخوانی در ایامی که مردم در خانه می‌مانند به راه افتاده است.
روز شنبه محمد صدوقی، مدیر اپلیکیشن «طاقچه» در این مورد با اشاره به شیوع کرونا در ایران گفته بود:«طاقچه، طبق روال هرسال طرح تخفیف کتاب‌ در ایام عید را اجرا می‌کند؛ با توجه به شرایط شیوع کرونا در ایران، 15 روز زود‌تر از موعد یعنی از 15 اسفندماه این طرح اجرایی شده‌ است؛ بنابراین مخاطبان می‌توانند همه کتاب‌های طاقچه در دسته‌بندی‌های مختلف موضوعی را از 10 تا 50 درصد تخفیف دریافت کنند.» او در ادامه در مورد دو طرح دیگر طاقچه گفته:«دو طرح هم با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دست اجرا داشتیم که با استقبال فراوان از سوی مردم رو‌به‌رو شد.» صدوقی در خصوص جلسه‌ای که با معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته، افزود: «امیدوارم بتوانیم طرح‌های مشترکی را اجرایی کنیم و تخفیف‌های بیشتری برای کتاب‌ها در نظر بگیریم تا مردم در خانه بمانند و کتاب بخوانند.»
اکنون در این روزهای کرونایی که همه مجبورند در خانه بمانند و صاحبان نشر الکترونیکی هم شرایط خوبی برای مردم مهیا کرده‌اند، امید می‌رود که آمار کتابخوانی در این روزهای کرونایی بالاتر رود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7305/12/539207/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها