اخبـــار



تماس تلفنی رئیس جمهوری با استاندار خراسان رضوی

رئیس جمهوری در تماس تلفنی با محمدرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی، ضمن دریافت گزارش دقیق از فعالیت های انجام شده در زمینه اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، بر ضرورت تلاش مسئولان استان در همه بخش‌ها و استفاده از ظرفیت‌های استان از جمله نیروهای مسلح و سازمان های مردم نهاد در راستای ارائه خدمات به مردم و جلوگیری از شیوع گسترده این بیماری تأکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی با ابراز خرسندی از همدلی و همکاری مؤثر میان مردم و مسئولان برای کنترل و مقابله با بیماری کرونا در این استان و مشارکت روحانیت، علما و تولیت آستان قدس رضوی، سازمان های مردم نهاد و اصناف، نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در این راستا، ابراز امیدواری کرد با کمک مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی در بخش های گوناگون بتوانیم هرچه زودتر روند صعودی شیوع کرونا را کنترل کنیم. رئیس جمهوری بار دیگر با تجلیل از فداکاری و خدمات ارزنده پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های استان خراسان رضوی و سراسر کشور، افزود: از مردم خوب استان خراسان رضوی می خواهیم به دستورالعمل های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان توجه کرده و با ماندن در منازل خود و زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) از منزل که یقیناً همان اجر و تأثیر زیارت از نزدیک را خواهد داشت و قطعاً مورد عنایت حضرت نیز واقع خواهد شد، در آستانه سال نو گام موثری در کاهش شیوع بیماری بردارند و از رفت و آمدهای غیرضروری اجتناب کنند.
روحانی همچنین اعمال محدودیت‌های ورود و خروج مسافرین در مناطق مشخص استان خراسان رضوی در چارچوب سیاست‌ها، برنامه ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا با انجام اقداماتی در این راستا را در کنترل شیوع این بیماری حائز اهمیت عنوان کرد.
رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی نیز در این گفت وگو گزارشی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا و مبتلایان به این بیماری و اقدامات انجام شده در زمینه اجرای سیاست ها و برنامه های ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کرد.

نشست  کمیسیون تلفیق بودجه مجلس برگزار شد
اصلاح ایرادات شورای نگهبان  به لایحه بودجه

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: خوشبختانه تمام ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه سال ۹۹ اصلاح شد و امیدوارم این اصلاحات ظرف دو روز آینده در شورا مورد بررسی قرار گیرد تا این قانون مصوب توسط رئیس مجلس به دولت ابلاغ شود.
هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، در تشریح جلسه دیروز این کمیسیون، گفت: عمده ایرادات شورای نگهبان به موضوع اصلاح قوانین دائم در لایحه بودجه بود، اعضای شورا معتقد بودند که لوایح بودجه محلی برای اصلاح قوانین دائم نیست، بلکه این لوایح، محلی برای انعکاس قوانین دائم هستند.
همچنین شورای نگهبان نسبت به برخی واژه ها در لایحه بودجه ایراد گرفته بود که در نشست کمیسیون تلفیق برای تأمین نظر شورا، اصلاحات عباراتی صورت گرفت. به طور مثال شورای نگهبان به واژه «نفت خام» ایراد گرفته بود که کمیسیون تلفیق واژه «خام» را حذف کرد. قوامی افزود: یکی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال 99، مربوط به استفاده از منابع اعتباری صندوق توسعه ملی بود، اعضای شورا اعلام کردند که برای استفاده از منابع این صندوق نیاز به مجوز مقام معظم رهبری است و مجوز مربوطه تاکنون به شورای نگهبان ارسال نشده است که با پیگیری های صورت گرفته، مجوز به شورا ارسال شد و مصوبات مجلس مورد تأیید قرار گرفت. وی گفت: همچنین در بحث حقوق به بازنشستگان فرهنگی علاوه بر اعتبار 6 هزار میلیاردی دولت، مجلس اعتباری حدود سه هزار و 750 میلیارد تومان را برای این بخش در نظر گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7305/3/539229/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها