دیگه چه خبر


نظرسنجی  جدید ایسپا درباره‌ قرنطینه

 خبر اول اینکه، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با انتشار نتایج یک نظرسنجی اعلام کرده است که ۸۹.۴ درصد مردم ایران موافق قرنطینه شدن شهرهایی که کرونا در آنها شیوع بیشتری دارد، هستند.
به گزارش ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در این باره اعلام کرد: بررسی دیدگاه مردم ایران نسبت به شیوع ویروس کرونا طرح سنجش نگرش مردم به ابعاد شیوع ویروس کرونا، در تاریخ ۲۱ تا ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ در سطح ملی با اندازه نمونه هزار و 554 نفر به صورت مصاحبه تلفنی توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) به صورت خویش فرمایی انجام شده است.
در مجموع ۷۳٫۶ درصد پاسخگویان ساکن در مناطق شهری و ۲۶٫۴ درصد نیز در مناطق روستایی ساکن هستند. ۷۵.۲ درصد پاسخگویان به میزان زیاد و خیلی زیادی نگران ابتلای خود یا اعضای خانواده‌شان به ویروس کرونا هستند. ۵٫۱ درصد تا حدودی نگرانی دارند و در مقابل ۱۹٫۶ درصد نگرانی کم و خیلی کم دارند.  ۸۱٫۳ درصد افراد دارای تحصیلات ارشد و دکتری به میزان زیادی نگران ابتلای خود یا اعضای خانواده‌شان هستند در حالی که این میزان بین افراد دارای تحصیلات کمتر از دیپلم ۷۳٫۶ درصد است. میزان نگرانی مردم در مناطق شهری و روستایی تفاوت معناداری ندارد و تقریباً به میزان مشابه نگران این موضوع هستند. ۸۹٫۴ درصد مردم ایران موافق قرنطینه شدن شهرهایی که ویروس کرونا در آنها شیوع بیشتری دارند، هستند (منظور محدود شدن ورود و خروج شهرها، شهر تعطیل شود و مردم جز برای کار ضروری بیرون نیایند). طبق نتایج مقایسه‌ای داده‌ها، زنان (۹۲٫۶ درصد) بیش از مردان (۸۷٫۱ درصد) موافق قرنطینه شهرهای با شیوع بالا هستند.

روایتی از تأثیر طب سنتی در فوت آیت‌الله حائری شیرازی

 خبر دیگر اینکه، خبرگزاری ایرنا در گزارشی با تیتر «ادعا درباره فوت آیت‌الله حائری شیرازی و بازتولید بحث تقابل طب سنتی و جدید»، به بررسی ماجرای نقش تجویز حسین روازاده  از مدعیان طب سنتی در مرگ آیت‌الله حائری شیرازی پرداخته است. محمدصادق (محی‌الدین) حائری شیرازی، ۱۲ بهمن ۱۳۱۵ در شیراز متولد شد و  ۲۹ آذر ۱۳۹۶ در قم فوت کرد.
حجت‌الاسلام شهاب‌الدین حائری شیرازی فرزند مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی در یادداشتی تلگرامی مدعی شد که پدرش از تجویزهای حسین روازاده، کارشناس طب اسلامی استفاده کرد و همین تجویزها عامل مرگ او بوده است. وی افزوده: مرحوم پدر، علی رغم تأکید همه اطبا بر ضرورت عمل جراحی و برداشتن عضو سرطانی به طبابت طبیب عَلَفی گردن نهاد، این شخص کسی نبود جز همان حکیم! روازاده معروف. »
فرزند کوچک آیت‌الله حائری شیرازی هم در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه آن مرحوم ارتباط خوبی با پزشکان داشت و بی توجه به تجویزهای پزشکان نبوده، توضیح داده: آیت‌الله حائری شیرازی تنها یک یا دو بار آقای روازاده را ملاقات کرد که آقای روازاده بابت معاینه هیچ هزینه‌ای دریافت نکرد اما تجویزی کرد که بعدها پزشکان گفتند این تجویز باعث بدتر شدن بیماری ایشان شده است.
به گفته وی، آنچه پزشکان در تمام دنیا به آن باور دارند، این است که استفاده از طب مکمل از حقوق تمام بیماران است، این را یک امر شخصی می‌دانند که هر بیمار در کنار پزشکی جدید، طب مکمل نیز استفاده کند.

واکنش جامعه‌المصطفی به اظهارات مولوی عبدالحمید

 دست آخر اینکه،   جامعه المصطفی العالمیه با انتشار اطلاعیه‌ای به سخنان اخیر مولوی عبدالحمید  امام جمعه اهل سنت زاهدان و نسبت دادن شیوع ویروس کرونا در ایران به طلاب چینی این جامعه، واکنش نشان داد.
به گزارش ایرنا، در اطلاعیه این نهاد علمی و آموزشی آمده است: مولوی عبدالحمید به کدام دلیل ادعا کرده‌اند که منشأ شیوع ویروس کرونا در ایران، دانش‌پژوهان چینی المصطفی بوده‌اند؟ آیا مدرکی به‌جز ادعای رسانه‌های معاند در این زمینه وجود دارد؟ در ادامه اطلاعیه آمده است: ادعای شستشوی مغزی دانش‌پژوهان، اهانت به صدها فاضل و عالم اهل سنت که مدارج علمی برجسته‌ای را واجد بوده و هستند و در عین ‌حال، برای طی مراحل تحصیلات تکمیلی و بویژه دوره دکتری تحصیل در المصطفی را برگزیده‌اند،‌ نیست؟


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7305/3/539231/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها