سخنگوی جامعه روحانیت مبارز:

باید تغییراتی در ساختار سیاسی کشور ایجاد شود




غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  و سخنگوی جامعه روحانیت در گفت و گویی با سایت خبرآنلاین به اظهارنظر درباره مسائلی چون اصلاح ساختار سیاسی نظام و پیش بینی درباره نوع رفتار مجلس یازدهم پرداخت.  مصباحی مقدم دراین گفت وگو از تشکیل جلساتی توسط دبیر شورای عالی امنیت ملی با طیف­ های سیاسی تا قبل از شیوع کرونا خبر داده و گفته است که در این جلسات به تحلیل اتفاقاتی نظیر اعتراضات دیماه پرداخته  ­شده است.
او توضیح داده است: «افراد شاخصی در هردو جریان سیاسی در آن حضور پیدا می کردند و دیدگاه های خود را درباره علت و عامل اعتراضات مردم را هم نسبت به سال قبل و هم نسبت سال جاری مطرح می کردند.» به زعم این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام چنین اقداماتی می­ تواند باعث جمع شدن عقلای دو جناح سیاسی کشور دورهم و بررسی بهتر مسائل کشور شود.
مصباحی مقدم وجود ضعف­ ها در کشور را ناشی از مشکلات ساختاری مانند نبود احزاب قوی دانسته و پیشنهاد می­ کند: «باید تغییری در ساختار سیاسی صورت گیرد.»
او می­ گوید: «مهم این است که درکشور یک اصلاح ساختار از نظر سیاسی رخ دهد. اصلاح ساختار براین مبنا که مثلاً ما به جای یک مجلس دو مجلس داشته باشیم و یا شاهد تغییری در ساختار مدیریتی کشور باشیم.»
به اعتقاد مصباحی مقدم این دست اقدامات «با اصلاح قانون اساسی شدنی است.»
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیش بینی مجلس آینده و روابط آن با دولت هم گفته است:«من تصور می کنم که مجلس آینده به کمک دولت خواهد آمد. تجربه های قبلی ما هم این را نشان می دهد.
مجلس هفتم با دولت آقای خاتمی رو به رو شد و هیچ چالش جدی با دولت نداشت وکمک کرد که دولت بتواند شرایط اقتصادی را بهبود دهد.» او همچنین تأکید می­ کند که«نگاه رهبری این نیست که رئیس جمهوری استیضاح شود یا استعفا بدهد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7315/2/539965/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها