دستگیری رهبرداعش افغانستان و 19 تروریست دیگر




گروه جهان / سازمان اطلاعات ملی افغانستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد، نیروهای امنیتی افغانستان موفق به دستگیری «عبدالله اوروکزای»ملقب به «اسلم فاروقی»، رهبر شاخه داعش در افغانستان و 19 نفر دیگر از تروریست های این گروه شده اند که در میان این 19 تروریست «قاری زاهد» ملقب به«معاذ» و «سیف الله» ملقب به «ابوطلحه‌ پاکستانی»، دو مقام عالی رتبه داعش افغانستان دیده می شود.
به گزارش الجزیره، این دستگیری‌ها پس از آن رخ داد که داعش شاخه افغانستان مسئولیت حمله تروریستی روز چهارشنبه در مجتمع مذهبی متعلق به اقلیت سیک ها در کابل را برعهده گرفت. در این حمله تروریستی 27 نفر از جمله یک تبعه هندی کشته شدند. یک مقام امنیتی و اطلاعاتی افغانستان ضمن تأیید خبر دستگیری ها با بیان این مطلب که این تروریست ها «ارتباطات قوی با دستگاه های اطلاعاتی منطقه ای» داشتند، به طور تلویحی انگشت اتهام را به سوی پاکستان گرفت.
فاروقی رهبر داعش در افغانستان از سال 2015 درافغانستان و پاکستان نقش های متعددی دراین گروه داشت و در سال 2018 پس از آنکه ابوسعید بوجاری، رهبر سابق داعش افغانستان به هلاکت رسید، او به عنوان رهبر جدید ایفای نقش کرد. قاری زاهد هم مسئول نظامی داعش درافغانستان و سیف الله مسئول جلب و جذب افراد در بخش های مختلف داعش در ننگرهار افغانستان بود. داعش افغانستان در ماه های اخیر به خاطرعملیات های مداوم نیروهای امریکا و نیروهای طالبان عملیات های تروریستی خود را کاهش داده بودند و حتی در نوامبر 2019 مقامات افغان از شکست کامل داعش در ولایت ننگرهار، یکی از مقرهای این گروه، خبر دادند اما در روزهای اخیر که به موجب توافق امریکا – طالبان عملیات های نظامی امریکا و طالبان در افغانستان کاهش یافته و درگیری های سیاسی داخلی در این کشور بین عبدالله عبدالله و اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان بالا گرفته، داعش افغانستان فرصت را غنیمت شمرده و دست به عملیات تروریستی زده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7315/3/539972/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها