اخبار



راننده تریلی در آتش سوخت

گروه حوادث/  واژگونی و حریق یک تریلی حامل 30 هزار لیتر سوخت در دلیجان موجب مرگ راننده شد.
سرهنگ ایرج کهریزی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی دراین باره گفت: در نخستین دقایق بامداد روز یکشنبه 17 فروردین سال جاری، گزارشی از یک سانحه رانندگی منجر به حریق خودروی حامل سوخت در کیلومتر 15 محور دلیجان - سلفچگان به مرکز فوریت های پلیس 110 اعلام شد و بلافاصله تیم های امدادی و انتظامی به محل اعزام شدند و پس از بررسی کارشناسان پلیس راه مشخص شد که علت این سانحه بی توجهی به جلو از سوی راننده این تریلی بوده و باعث شده تا خودرو که حامل 30 هزار لیتر سوخت بوده واژگون و دچار حریق و انفجار شود.
به گفته کارشناسان سرعت گسترش حریق تا حدی بوده که راننده امکان خروج از خودرو را نداشته و در داخل کابین راننده براثر سوختگی جان سپرده است.

دستگیری   24 ساعت پس از قتل

گروه حوادث/ پسر جوانی که به طرفداری از دوست قدیمی اش وارد یک دعوا شده بود با ضربه قمه به قتل رسید.
به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، ساعت 9 شب 15 فروردین مأموران کلانتری 132 نبرد در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از مرگ مشکوک پسر جوانی خبر دادند.
با اعلام این خبر بلافاصله تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد. در بررسی های اولیه مشخص شد پسر 19 ساله به نام مهرداد براثر ضربه جسم نوک تیز به ناحیه کتف و براثر شدت خونریزی جان خود را از دست داده است.
در تحقیق از دوستان مهرداد هویت عامل جنایت به نام پیام  29 ساله شناسایی شد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در کمتر از ۲۴ ساعت متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
پیام در تحقیقات اولیه به قتل اعتراف کرد و گفت : مدتی بود که با کوروش و امیردو نفراز بچه محل هایم کری خوانی داشتیم. روز 14 فروردین من داخل مغازه پدرم بودم که کوروش و امیر به آنجا آمدند و باهم درگیر شدیم. با وساطت اهالی محل درگیری مان پایان گرفت وآنها آنجا را ترک کردند.
اما  شب حادثه، من مقابل مغازه پدرم بودم که این بارکوروش و امیر به همراه مقتول و چند نفر از دوستانش به سراغم آمدند. من هم به دوستانم خبر دادم و درگیری  آغاز شد.
در این میان مقتول به طرفداری از دوستانش به من حمله کرد و من هم  با قمه ای که د دست داشتم ضربه ای به او زدم. با اعتراف متهم جوان به جنایت او با قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس جنایی، در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد.

خالی کردن جیب مردم به بهانه سرمایه گذاری

گروه حوادث/3 جاعل حرفه ای که به  بهانه سرمایه گذاری از 200 نفر بیش از 50 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند توسط پلیس آگاهی پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اواخر سال 98 پرونده ای با عنوان کلاهبرداری به بهانه سرمایه گذاری در یک شرکت دانش بنیان با دستور قاضی کشیک دادسرای ناحیه 16 تهران به اداره سیزدهم پلیس آگاهی ارجاع شد که بررسی پرونده نشان می داد  شخصی به نام شهرام 28 ساله با تأسیس شرکت تولید قطعات الکترونیکی شروع به فعالیت کرده است و پس از گذشت یک سال و روند رو به رشد آن، شرکت جدید دیگری تأسیس کرده  و به بهانه جذب سرمایه و ارتقای تولید و سوددهی بالا به سایر شرکت های الکترونیکی پیشنهاد سرمایه گذاری می دهد و با همین ترفند دست به کلاهبرداری میلیاردی زده است.
به طوری که همه شاکی های این پرونده مدعی هستند که شهرام پس از جلب اعتماد با استفاده از برندهای مختلف الکترونیکی و ارائه چک ضمانت به مبلغ 200 میلیون تومان آنها را برای حضور در یک سرمایه گذاری قابل توجه فریب داده است.
سرهنگ جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، در رابطه با جزئیات این پرونده گفت: پس از بررسی مدارک و اظهارات شاکی های پرونده معلوم شد که متهم نه تنها هیچگونه مشارکت و همکاری با شرکت های مطرح شده نداشته بلکه با سوء استفاده و جعل مهر این شرکت ها و با انجام اقدامات متقلبانه از 30 سرمایه گذار هرکدام به مبلغ 150 میلیون تومان کلاهبرداری کرده و پس از آن هم متواری شده است. مأموران در ادامه تحقیقات موفق شدند محل زندگی شهرام و 2 همدستش را در شهر اصفهان و محدوده شرق تهران شناسایی و در 29 اسفندماه آنها را طی دو عملیات جداگانه دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی منتقل کنند.
شهرام پس از دستگیری  در اعترافاتش عنوان کرد: من به همراه 2 دوستم شرکتی را تأسیس کردیم و بعد از آن هم با  وعده سرمایه گذاری با سوددهی بالا و جعل مهر و سربرگ های شرکت های معتبر اعتماد شهروندان را جلب کردیم و پس از جذب سرمایه 50 میلیارد تومانی متواری شدیم. البته فکر نمی کردیم که در کمتر از یک ماه دستگیر شویم.
با اعتراف متهمان به جرم خود هر 3 کلاهبردار با صدور قرار میلیاردی از سوی مقام قضایی روانه زندان شدند.

گوشی قاپی برای خوشگذرانی

گروه حوادث/ 2 نوجوان که با انگیزه خوشگذرانی اقدام به 30 فقره سرقت موبایل کرده بودند از سوی پلیس دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران» سرهنگ «دوستعلی جلیلیان» سرکلانتر هفتم پایتخت دراین باره گفت: ظهر روز شنبه 16 فروردین ماه مأموران ضربت سرکلانتری هفتم هنگام گشت در محدوده خیابان دستواره، 2 موتورسوار را در حال موبایل قاپی ازخانمی مشاهده کردند که بلافاصله عملیات تعقیب و گریز متهمان آغاز و مأموران موفق شدند هر دو موتورسوار را دستگیر کنند.
وی اضافه کرد: پس از انتقال هر دو متهم به کلانتری 160 خزانه آنها درهمان بازجویی های اولیه به جرایم شان اعتراف کردند و در بازرسی از آنها 5 دستگاه گوشی سرقتی کشف و ضبط شد. ضمن اینکه بررسی پلاک موتورسیکلت آنها در سامانه پلیس هم نشان داد که موتورسکیلت نیزسرقتی بوده و به تازگی در محدوده کلانتری 130 نازی آباد ربوده شده است.
متهمان17 و 18 ساله در تحقیقات پلیسی به 30 فقره سرقت گوشی همراه با همکاری یکدیگر اعتراف و انگیزه شان را از سرقت ها به دست آوردن پول برای تفریح و خوشگذرانی عنوان کردند.
هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7315/9/539995/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها