اخبـــــار



عزیزی‌خادم: فوتبال برای پساکرونا برنامه‌ریزی کند

شهاب الدین عزیزی خادم، عضو سابق هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به ایسنا گفت: «اعتقاد دارم اداره کردن فدراسیون فوتبال نیازمند یک تیم هماهنگ و اجرای کامل برنامه‌ها، خلق چشم انداز و اهداف با قابلیت عملیاتی شدن است. فضای فوتبال کشور در حوزه باشگاهی و ملی خوب نیست. در حال حاضر فوتبال ما با یک بحران خطیر مالی رو به رو شده است و نمی توانیم آن را کتمان کنیم. باید از همین الان به فکر اداره فوتبال در دوران پسا کرونا باشیم. دخالت‌ها باعث شد تا فوتبال ملی آسیب ببیند. اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال یک مأموریت تاریخی است و همه باید کمک بدهند و این ضرورت تاریخی را خیلی قدرتمندانه انجام دهند.»

ضرر 28 میلیون تومانی هفتگی کرونا به جهانبخش

نشریه «تلگراف» هلند خبر داد بازیکنان برایتون با کاهش 30 درصدی دستمزدشان در ایام تعطیلات موافقت کردند. این رسانه رقم کاهش دستمزد هفتگی بازیکنان برایتون را به تفکیک منتشر کرد. علیرضا جهانبخش، هافبک ایرانی این تیم انگلیسی که جزو گرانقیمت‌ترین بازیکنان به شمار می آید هر هفته 50 هزار پوند ( تقریبا 90 میلیون تومان) دستمزد دارد که در ایام تعطیلات این رقم به 35 هزارپوند کاهش پیدا می‌کند. یعنی جهانبخش از ویروس کرونا هر هفته به مبلغ 15 هزار پوند (تقریبا 28 میلیون تومان) ضرر می‌بیند.

پرداخت پول چوک و گابریل از حساب پرسپولیس در فیفا

فیفا به درخواست باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مطالبات فرناندو گابریل و سرتن چوک دو شاکی سرخپوشان در این ارگان، از حساب آنها این مطالبات را پرداخت می کند. 3 روز قبل فیفا از پرسپولیس شماره حساب گابریل و چوک را خواستار شد تا از محل مطالبات این باشگاه در فیفا بدهی آنها را پرداخت کند و مدیران این تیم هم شنبه شماره حساب این دو نفر را برای فیفا ارسال کرده اند.  مجموع پرداختی پرسپولیس به گابریل و چوک 32 هزار دلار است. همچنین فیفا گردش کامل حکم بودیمیر علیه پرسپولیس را به این باشگاه ارسال کرده و بخش حقوقی سرخپوشان 10 روز فرصت دارد تا لایحه دفاعی خود را به دادگاه عالی ورزش ارائه کند. باشگاه پرسپولیس با رأی کمیته حل اختلاف فیفا به پرداخت ۴۷۵ هزار یورو به بودیمیر مهاجم کروات و سابق خود محکوم شد و باید علاوه بر این، سود ( غرامت دیرکرد) 5 درصدی هم تا روز پرداخت را به بودیمیر پرداخت کند.

احتمال تعویق جام جهانی 2022 به خاطر کرونا

سایت «24ae »امارات در گزارشی مدعی شد که ویروس کرونا می تواند جام جهانی 2022 قطر را به تعویق بیندازد و همچنین این احتمال را مطرح کرد که میزبانی از قطری ها گرفته شود. این رسانه اماراتی نوشت: « با توجه به شرایط موجود که اکثر مسابقات ورزشی در سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده‌اند، مسابقات جام جهانی 2022 هم بی‌تأثیر از این قاعده نخواهد بود. با توجه به برگزاری تورنمنت مهمی همچون یورو در سال 2021، برگزاری بازی‌های بزرگترین رویداد فوتبال جهان یعنی جام جهانی در فاصله کمتر از 18 ماه منطقی به نظر نمی‌رسد. بزرگترین تهدید اما برای جام جهانی 2022 تنها به تعویق افتادن برگزاری آن نیست، بلکه حتی ممکن است میزبانی این رویداد از قطر گرفته و به کشوری دیگر داده شود.»

مهاجم سابق صنعت نفت و نساجی درگذشت

فونیکه سی مهاجم مالیایی سابق تیم‌های صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران درگذشت. وی به دلیل تصادف رانندگی جان خود را از دست داده است. فونیکه سی فوتبال را از لیگ باشگاهی کشور مالی آغاز کرد. پس از پیوستن به تیم نساجی مازندران راهی ایرانجوان بوشهر شد. این مهاجم گلزن در فصل ۲۰۱۱–۲۰۱۲ به باشگاه فوتبال صنعت نفت آبادان پیوست. او در ۳۲ بازی خود برای نفت آبادان ۲۰ گل نیز به ثمر رساند و در لیگ فوتبال ایران عنوان دومین گلزن برتر سال را از آن خود کرد. وی سابقه گلزنی به تیم‌های استقلال و پرسپولیس را در کارنامه خود داشت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7315/12/540010/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها