اخبـــار



تعویق المپیک هم فرصت است و هم تهدید

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: «بعد از شیوع گسترده ویروس کرونا در 208 کشوردنیا وعدم امکان برگزاری اردوها و مسابقات انتخابی و همچنین انصراف بسیاری از کشورهای دنیا از مسابقات المپیک سرانجام IOC موافقت کرد برای اولین بار، المپیک درسال فرد یعنی 2021 برگزار شود. البته ما زودتر از بسیاری از کشورها از طریق نامه ای که صالحی امیری به توماس باخ نوشت پیشنهاد تعویق مسابقات المپیک را داده بودیم که بالاخره IOC هم به همین نتیجه رسید. فعلاً اولویت دنیا مدیریت و مهار ویروس کرونا و سلامتی مردم است و برگزاری المپیک در سال آینده هم به این موارد بستگی دارد.» او تأکید کرد:«تعویق المپیک برای خیلی از رشته های ما فرصت و برای بعضی دیگر تهدید است. خیلی از ورزشکاران ما با حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش آماده حضور در المپیک بودند و الان باید این آمادگی را برای سال آینده حفظ کنیم. تا کنون 50 سهمیه ایران در المپیک آینده قطعی شده و طبق بررسی ها امکان اخذ 11 تا 18 سهمیه دیگر هم داریم. تعدادی از ورزشکاران ما هم آسیب جدی داشتند که در بهترین مراکز درمانی داخلی و خارج از کشور درمان شدند و به المپیک خواهند رسید. آنها اکنون فرصت بهتر و بیشتری برای آمادگی دارند. فعلاً تمام مسابقات ورزشی در دنیا متوقف و برنامه ریزی جدید برای مسابقات المپیک منوط به وضعیت مهار ویروس کروناست.»

درگذشت سرمربی سابق رئال، بارسلونا و اتلتیکو

رادومیر آنتیچ سرمربی صرب سابق باشگاه‌های رئال زاراگوزا، رئال مادرید، رئال اویدو، اتلتیکو مادرید، بارسلونا و سلتاویگو که 16 سال در رقابت‌های لالیگا مربیگری کرد، درگذشت. آنتیچ که بیشتر به دلیل کسب قهرمانی به همراه اتلتیکو مادرید در مسابقات لالیگا و کوپا دل ری در فصل 96-95 مشهور است، در سن 71 سالگی و پس از نبردی طولانی با یک بیماری جدی درگذشت. وی 409 بار در لالیگا مربیگری کرد و 172 برد، 110 تساوی و 127 شکست حاصل عملکردش بود. آنتیچ بین سال های 2008 تا 2010 هدایت تیم ملی صربستان را بر عهده گرفت و به همراه این تیم راهی جام جهانی 2010 شد. شاندونگ لوننگ و هبی چین دو تیمی بودند که در سال های اخیر هدایت آنها را برعهده داشت. باشگاه اتلتیکو مادرید با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد : «خانواده اتلتیکو به دلیل درگذشت یکی از مربی‌های افسانه‌ای‌اش سوگوار است. تو همیشه در قلبمان خواهی بود. روحت شاد.»

دستورالعمل جدید برای المپیک تا 3 هفته آینده

رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک که صبح دیروز برگزار شد، گفت:«درسه هفته آینده دستور العمل جدید کمیته بین المللی المپیک برای المپیک توکیو صادر می شود. شرایطی که کرونا بر جهان و ورزش تمامی کشورها حاکم کرده برای همه یکسان است و ما بدون نگرانی منتظر شرایط کنترل این ویروس هستیم. تاکنون 50 سهمیه ورزش ایران در المپیک توکیو قطعی شده و مورد تأیید کمیته بین المللی المپیک قرار گرفته است.»

روایت احسان حدادی از روزهای سخت مبارزه با کرونا

 احسان حدادی ، قهرمان پرتاب دیسک آسیا  که در روزهای  گذشته تست کرونای او مثبت شده بود در گفت‌وگو با سایت فدراسیون دوومیدانی اظهارداشت:« کرونا شوخی نیست و می‌تواند شما را درگیر کند. هرکسی که باشید، باید درخانه بمانید و توصیه‌ها را جدی بگیرید. شاید برخی فکر می‌کنند اینگونه بیماری‌ها فقط برای دیگران اتفاق می‌افتد اما اینگونه نیست. شما درهر جایگاهی و درهر جای جهان که باشید، می‌توانید دچار این بیماری شوید. حالی را تجربه کردم که با وجود انجام چند عمل جراحی و توانایی بدنی که دارم، تجربه نکرده بودم. درهیچ یک از جراحی‌ها شرایط آنقدر سخت نبود که دو هفته کامل در منزل خانه‌نشین باشم. نفس کشیدن برایم سخت بود اما خودم را نباختم. ترس، دشمن اصلی شما در مواجهه با این بیماری است. اگر بترسید، نمی‌توانید براین بیماری غلبه کنید.»

علی‌نژاد: هفته آینده درباره لیگ برتر فوتبال تصمیم می‌گیریم

مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: «کلیه رقابت‌ها و فعالیت‌های ورزشی حداقل تا 31 فروردین تعطیل است. برای ادامه یا تعطیلی اردوهای ورزشی، لیگ‌ها و لیگ برتر فوتبال در اردیبهشت، هفته آینده تصمیم می‌گیریم و تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا هستیم.»

توافق فدراسیون با کولاکوویچ برای فسخ قرارداد

در شرایطی که در روزهای ابتدایی سال 99 و بعد از اعلام رسمی خبر تعویق المپیک 2020 فدراسیون والیبال در نامه ای از ایگور کولاکوویچ درخواست کرده بود تا شرایط را برای فسخ قرارداد به دلیل عدم وجود هیچ گونه تورنمنتی در ماه های آینده فراهم کند، بعد از 2 هفته مذاکره بالاخره توافق دراین رابطه حاصل شد. امیر خوش خبر، سرپرست تیم ملی والیبال با تأیید این موضوع گفت: «برای فسخ قرارداد با کولاکوویچ به توافق کامل دست پیدا کردیم. بعد از اینکه شرایط کمی بهبود پیدا کند و روال کار فدراسیون به شرایط عادی برگردد، همه چیز را مکتوب خواهیم کرد.»

اولدترافورد، محلی برای مبارزه با کرونا

اخبار مربوط به ویروس کرونا و مبارزه با آن این روزها به بخش مهمی از خبرهای رسانه‌های ورزشی نیز تبدیل شده است. دنی رز مدافع 29 ساله و انگلیسی باشگاه نیوکاسل برای قدردانی از زحمات کادر درمانی و پزشکان بیمارستان North Mid Hospital تعداد زیادی پیتزا برای آنها فرستاد.او پیش از این 19 هزار پوند برای مبارزه با ویروس کرونا کمک کرده بود. ضمن اینکه براساس گزارش سان، باشگاه منچستریونایتد ورزشگاه خانگی خود، اولدترافورد را به محلی برای مقابله با کووید 19 تبدیل کرده و در محل این ورزشگاه دفتری برای جلب کمک‌ها و مشارکت‌های داوطلبانه تأسیس شده است. شبکه «الکاس» قطر هم خبر داد بازیکنان تیم دسته اولی المعیذر با پوشیدن لباس‌های ضدکرونا به همراه جمعیت هلال احمر قطر شروع به ضدعفونی کردن خیابان‌های شهر دوحه کردند. همچنین مبارک النزال، رئیس باشگاه فوتبال التضامن کویت خبر داد تمام امکانات این باشگاه از ورزشگاه گرفته تا بقیه امکانات در ایام بحران کرونا در اختیار دولت گذاشته است. گفتنی است دوشنبه شب رسانه‌ها گزارش کردند دلور سانا مادر پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی انگلیس به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در سن 82 سالگی فوت کرده است. این خبر باعث تأسف بسیاری در قاره سبز شد و جوزپه ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا در پیامی فوت مادر سرمربی پیشین تیمش را تسلیت گفت. لازم به ذکر است، نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی هم در پیامی به جامعه کشتی دنیا از آنها خواست که در خانه بمانند و قوی باشند. گفتنی است پس از ابتلای روشتو رچبر به ویروس کرونا و بستری شدن او در  بیمارستان، وضعیت عمومی این دروازه بان سابق تیم ملی ترکیه و بارسلونا بهتر گزارش شده است. البته او هنوز به طور کامل موفق به غلبه بر این ویروس نشده است. رچبر در خانه، روند درمان خود را دنبال می کند. همسر او با انتشار پستی در اینستاگرام ضمن تشکر از کادر درمانی کشور ترکیه تأیید کرد روشتو رچبر در آستانه بهبودی کامل است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7317/11/540162/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها