اخبار



بعد از نصب VDSL
متوسط سرعت اینترنت کاربران در قم به 50 مگابیت رسید

نایب رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با انتشار نمودار مقایسه‌ سرعت اینترنت مشترکان قم، قبل و بعد از نصب VDSL گفت: با تعویض مودم، متوسط سرعت کاربران به حدود ۵۰ مگابیت می رسد. به گزارش مهر، در پی آغاز اجرای پروژه ارتقای فناوری اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در قم، سجاد بنابی در توئیتر عکسی از مقایسه‌ سرعت اینترنت مشترکان قم، قبل و بعد از نصب VDSL منتشر کرد.
نایب رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به ارتقای سرعت اینترنت کاربران VDSL نوشت: هنوز مودم‌های مشترکان تعویض نشده و با تعویض مودم متوسط سرعت به حدود ۵۰مگابیت خواهد رسید.
وی این موضوع را یک جهش خوب عنوان کرد و ادامه داد: البته تنها ۳۳درصد کاربران در قم، به تعویض مودم، بله گفتند و مابقی همین ارتقای سرعت را کافی می‌دانند. به گفته بنابی، ارتقای سرویس اینترنت خانگی در تهران از روز دوشنبه 18 فروردین آغاز شده است. گفتنی است مطابق با اعلام وزیر ارتباطات، پیاده سازی سرویس VDSL فعلاً برای مشترکان اینترنت خانگی شرکت مخابرات ایران و یکی از اپراتورهای اینترنت (شاتل) در برنامه است و قرار است تا ۲۷ اردیبهشت ماه (روز جهانی ارتباطات)، حدود ۸۰۰ هزار مشترک در تهران این سرویس را دریافت کنند.
و با جایگزینی سرویس VDSL به جای ADSL سرعت اینترنت کاربران خانگی حداقل ۴ برابر می شود.

مبارزه با کرونا با ربات هوشمند

وزارت کشور تونس یک ربات پلیس را برای گشت زنی در خیابان‌های پایتخت و اجرای یک قرنطینه شدید به کار گرفته است. این ربات مشهور به PGuard، علاوه بر سیستم هشدار صدا و نور، با دوربین‌های مادون قرمز و تصویربرداری حرارتی از راه دور نیز کار می‌کند.به گزارش انتخاب در تصاویر ارسال شده در وب سایت وزارت کشور تونس، این ربات با مظنونین به نقض قرنطینه تماس می‌گیرد و می‌پرسد چه کار می‌کنی؟ شناسه خود را به من نشان دهید شما نمی‌دانستید که تعطیلی وجود دارد؟ تونس از ۱۷ مارس تحت قرنطینه شبانه روزی است و مقامات از ۲۲ مارس دستور قرنطینه شدیدتر را صادر کردند.
این ربات ساخته شده توسط شرکت Robotics Enova، بین ۱۰۰ دلار تا ۱۴۰ دلار هزینه دارد و بیشتر در خارج از کشور برای مصارف امنیتی به شرکت‌ها فروخته شده است. PGuard مستقر در تونس در شبکه‌های اجتماعی بسیار محبوب شده است و کاربران در چندین نقطه از پایتخت فیلم‌های این دستگاه را منتشر می‌کنند. این ربات می‌تواند صدای پیام‌های از پیش ضبط شده را نگهداری کند که از شهروندان می‌خواهد «به قانون احترام بگذارند و در خانه بمانند تا شیوع ویروس را متوقف کنند و از زندگی انسان محافظت کنند.»

جابه جایی بیماران کرونایی با آمبولانس پرنده

یک ایرلاین اسکاتلندی یکی از هواپیمای های خود را به آمبولانس هوایی تبدیل کرده و با قرار دادن محفظه های ایزوله مخصوص بیماران مبتلا به ویروس کرونا را جابه جا می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، ایرلاین اسکاتلندی «لوگان ایر»(Loganair) مشغول همکاری با سرویس آمبولانس اسکاتلند است تا هواپیمای Twin Otter خود را به یک آمبولانس پرنده  تبدیل کند که چند محفظه ایزوله تبدیل دارد و با کمک آنها بیماران مبتلا به ویروس کرونا را جابه جا کند.
محفظه های ایزوله مذکور با بودجه اتحادیه اروپا  و در شرکت  نروژی EpiGuardتولید شده اند. محفظه مذکور با ظرفیت یک نفر، EpiShuttle نام دارد و مخصوص جابه جایی بیمار در آمبولانس، بالگرد و هواپیما است.
هواپیمای Twin Otter  تنها هواپیمای این ایرلاین نیست که برای انتقال بیماران درآن تغییری ایجاد می شود. ایرلاین«لوگان ایر» اکنون مشغول کار روی هواپیمایSaab340است تا آن را نیز تغییر دهد. این هواپیما می تواند از فرودگاه های مناطق مرتفع و جزایر بلند شود و همراه خود دو بیمار را در محفظه های ایزوله جابه جا کند.
سرویس آمبولانس اسکاتلند ۸ محفظه ایزوله خریده که ۲تای آنها را برای مأموریتی در سوم آوریل استفاده شده اند.۶ محفظه ایزوله دیگر در اوایل ماه مه به اسکاتلند تحویل داده می شوند. درکل سرویس آمبولانس اسکاتلند بیش از ۵۰۰ هزار پوند در جدیدترین فناوری های موجود سرمایه گذاری
 کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7317/10/540164/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها