اخبار



کاهش آمار جان‌باختگان تصادف رانندگی در تعطیلات عید

گروه حوادث/رئیس پلیس راهور از کاهش ۴۱ درصدی جان باختگان تصادفات رانندگی در ایام نوروز خبر داد.
 سردار سید کمال هادیانفر در تشریح اقدامات پلیس راهور در ایام نوروز گفت: امسال در مجموع، تصادفات فوتی و جان‌باختگان ناشی از آن نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۴۱ درصد کاهش داشته است همچنین در تصادفات جرحی و مجروحین 46 درصد و در تصادفات  خسارتی 64.7 کاهش را شاهد بودیم.
رئیس پلیس راهور  افزود: از نظر علت تامه تصادف می‌توان به ترتیب بی توجهی به جلو با 34 درصد، عدم رعایت حق تقدم با 26 درصد و عدم توانایی در کنترل وسیله‌نقلیه با 10.3 درصد را بیشترین علل وقوع حوادث رانندگی برشمرد همچنین از نظر زمان وقوع تصادف ساعت های 16 تا 20 با 28 درصد و ساعت 20 تا 24 با 24 درصد بیشترین وقوع تصادف را به خود اختصاص دادند.رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: کمترین تصادفات به ترتیب در روزهای 10 و 12 فروردین با 80 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روی داد و در روز 15 فروردین نیز با کاهش 77 درصدی تصادفات در حوزه درون‌شهری روبه‌رو بودیم.وی ادامه داد: پلیس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را در کنار سایر اقدامات خود از قبیل مدیریت سفر، نظارت و کنترل تخلفات و موضوعات مدیریت سفر و در راستای اعمال ضمانت اجرایی تصمیمات ستاد مقابله با کرونا اجرا کرد که در مجموع در دو حوزه برون و درون‌شهری 27 هزار و 451 راننده‌ای که سفرشان غیر ضروری تشخیص داده شد، 500 هزار تومان جریمه  شده و سه هزار و 174 دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت (دارای سفرهای غیر ضروری) به مدت یک ماه توقیف شدند. به گفته این مقام پلیس راهور، استان های اصفهان، گیلان، خراسان رضوی، مرکزی و مازندران به ترتیب بیشترین اعمال قانون و کنترل سفرهای غیر ضروری را در این مدت داشته‌اند. هادیانفر ادامه داد:  از تاریخ 25 اسفند 98 تا 15 فروردین 99  به طور میانگین میزان ترددها در سطح کشور با 64 درصد کاهش روبه‌رو بود.

جانشین پلیس پیشگیری خبر داد
افزایش دستگیری ها و کشفیات مواد مخدردر نوروز 99

گروه حوادث/ جانشین پلیس پیشگیری، از افزایش ۱۹ درصدی بازداشت سارقان توسط پلیس پیشگیری در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
سردار حمید عطائی در تشریح اقدامات فراگیر پلیس پیشگیری برای تأمین امنیت در تعطیلات نوروز تشکیل قرارگاه نوروزی ابوذر، پیشگیری از وقوع جرم، کمک به مهار و کنترل شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامت عمومی جامعه و مشارکت در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را از اولویت های مأموریتی این پلیس در تعطیلات نوروزی برشمرد و گفت:  در جریان این مأموریت که از روزهای پایانی سال 98 آغاز شد و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه داشت، نزدیک به 13 هزار گشت انتظامی با رعایت مسائل بهداشت فردی و جمعی به‌صورت شبانه‌روزی در راستای تأمین امنیت داخلی کشور فعال بودند که مجموع این فعالیت ها منجر به افزایش قدرت کنترل جرایم و تأمین امنیت مطلوب‌تر در نوروز 99 شد.عطائی با تأکید بر اینکه انجام گشت های انتظامی در تمام سطوح تأثیر بسیاری در پیشگیری از وقوع جرایم و افزایش کشفیات داشته است، تصریح کرد: با توجه به این اصل انکارناپذیر پلیس پیشگیری گشت های خود را در بخش های کلانتری، پاسگاه‌ و یگان های امداد و به‌صورت خودرویی، موتوری و پیاده ساماندهی کرده بود که این امر منجر به افزایش 23 درصدی کشفیات موادمخدر، افزایش 22 درصدی کشفیات سرقت ها و افزایش 19 درصدی دستگیری سارقان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شده است.
وی با اشاره به عملکرد سایر یگان های تابعه این پلیس خاطرنشان کرد: کارکنان انتظامی مستقر در گیت های ورودی و خروجی فرودگاه و ایستگاه‌های راه‌‌آهن با همکاری کارکنان جمعیت هلال‌احمر و بهداشت و درمان اقدام به تب‌سنجی مراجعان، غربالگری و عودت افراد مشکوک به ویروس کرونا می‌کردند.
عطائی در ادامه به تلاش بی‌وقفه و قابل تقدیر کارکنان یگان های حفاظت از سازمان ملی و زمین و مسکن در 400 شهرستان برای جلوگیری از زمین‌خواری اشاره و تصریح کرد: نتیجه این تلاش ها، رفع تعرض از 284 فقره اراضی دولتی در تعطیلات نوروز است.

طرح بین المللی پلیس فتا برای مقابله با فروش داروهای تقلبی

گروه حوادث/ طرح عملیاتی و بین المللی مقابله با تولید و توزیع داروی تقلبی و غیرمجاز معروف به « پانجیا ۱۲» دراستان یزد همزمان با سراسر کشوراجرا شد.
سرهنگ ابوطالبی رئیس پلیس فتای استان یزد دراین باره گفت: مهمترین اهداف اجرای طرح عملیاتی پانجیا، با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، اطلاع رسانی و هشدار به عموم در خصوص خطر خرید آنلاین دارو و تجهیزات پزشکی به منظور شناسایی و دستگیری مجرمان دراین رابطه بوده است. دراجرای این طرح پلیس فتای استان یزد بالغ بر ۱۲۰۰ تارنما را رصد و تعدادی از مجرمان مرتبط با این تخلفات را که در استان یزد فعالیت می کردند شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کرد. داروی جلوگیری از ریزش مو، مکمل‌های ورزشی، داروی‌های پوستی، الکل، ژل ضد عفونی کننده و داروی کرونا از جمله محصولات دارویی و بهداشتی تبلیغ و ارائه شده توسط مجرمان است.
رئیس پلیس فتا استان یزد با اشاره به اینکه داروخانه آنلاین در کشور وجود ندارد به مردم توصیه کرد که اقلام بهداشتی و دارویی مورد نیاز خود را از داروخانه‌های سطح شهر تهیه و از ثبت سفارش اقلام بهداشتی از طریق سایت‌های غیرمجاز خودداری کنند.

بازگشت ۶۰ زندانی فراری سقز

گروه حوادث/  دادستان عمومی و انقلاب کردستان تعداد مجرمان فراری زندان سقز را که به زندان برگشته اند ۶۰ نفراعلام کرد.
محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان، دراین باره گفت: هشتم فروردین امسال، ۷۴ زندانی از زندان سقز فرار کردند و تا این لحظه نزدیک به ۶۰ نفر از آنها دستگیر شده  و یا خود را به زندان معرفی کرده‌اند. البته تیم‌هایی برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری زندانیان فراری تشکیل شده که با کارهای اطلاعاتی  طراح اصلی نقشه فرار از زندان سقز، در شهر مرزی بانه دستگیر شد.
جباری افزود: براساس دستورالعمل و بخشنامه جدید و وعده‌هایی که داده‌ایم، افرادی که خود را به زندان معرفی کنند از مزایای ارفاقی، تخفیفات قانونی و رأفت اسلامی برخوردار خواهند شد. ضمن اینکه سایر متواریان زندان سقز نیز شناسایی شده و به زودی دستگیر می‌شوند. بنابراین اگر این افراد تا روز پنجشنبه ۲۱ فروردین خود را به زندان معرفی کنند مشمول ارفاق و رأفت اسلامی می‌شوند درغیراین‌صورت بعد از دستگیری با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7317/9/540172/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها