جهانگیری:همه نیازهای مرتبط با بیماران کرونایی در کشور تولید می شود



اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری روز سه شنبه پس از افتتاح خط تولید انواع ماسک پزشکی و فیلترداردرشهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم، با بیان اینکه ما باید بدون اتکا به دیگران درهمه بخش‌ها نیاز‌های کشوررا تأمین کنیم، گفت: در روزهای نخست مجبور بودیم ملزومات مورد نیاز بهداشتی و درمانی را از کشورهای دیگر وارد کنیم، اما متأسفم که بگویم درآن مقطع وقتی کالاهای سفارش شده ما آماده بارگیری به سمت ایران بود برخی کشورها به بهانه تحریم مانع از ارسال این محموله ها به ایران شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری،جهانگیری ادامه داد: همزمان با گسترش بحران کرونا بخش صنعت و فرزندان کشور در حوزه صنعت تلاش کردند تا نیازهای کشوردرزمینه ماسک و مواد شوینده را فراهم کنند که نمونه آن همین واحد تولیدی است که با تغییر خط تولید، در حال حاضر به دنبال تأمین ملزومات کشوراست ودرآینده ای نزدیک قرار است تعداد نیروهای خود را به 4000 نفرافزایش دهد. گفتنی است دراین خط تولید، روزانه 30 هزار انواع ماسک فیلتردار و قابل استفاده در بیمارستان‌ها را تولید و نیازمندی‌های داروخانه‌ها و مراکز درمانی استان تهران را تأمین می کند.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین ضمن اعلام قدردانی دولت از موافقت رهبرمعظم انقلاب با درخواست دولت برای برداشت یک میلیارد دلارازصندوق توسعه ملی برای تأمین هزینه های وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی و جبران آسیب های وارده از کرونا گفت: مقام معظم رهبری در موافقت خود با این موضوع بردو نکته مهم تأکید کردند. نخست تولید داخلی و دوم استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان . شرکت های دانش بنیان در مقطع کنونی به خوبی وارد عمل شده و در زمینه تولید تجهیزات پزشکی اقدامات مناسبی انجام داده اند. وی ادامه داد: امروز همه نیازهای مرتبط با بیماران کرونایی در کشور تهیه و تولید می شود و درآینده نزدیک هیچ کمبودی در زمینه تولید ماسک و انواع مواد ضدعفونی در کشور نخواهیم داشت و این به معنای جهش تولید است. جهانگیری ظهر دیروز نیز در نشست هم اندیشی پیرامون اقدامات گمرک ایران در مقابله با کرونا تصریح کرد:  برخی کشورهای دنیا برنامه داشتند که با شیوع کرونا، ایران در زمینه تأمین کالاها دچار بحران شود آنان به قدری بیرحم هستند که دست مسئولین کشوررا روی منابع ارزی خود بستند اما این بحران نقطه عطفی در مدیریت کشور بود. دراین روزها شاید تا 5 برابر روزهای معمولی از فروشگاه های کشور خرید شد اما با پرکردن مکرر قفسه ها مردم احساس کردند که هیچ کمبودی وجود ندارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7317/2/540199/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها