بازگشت به خانه



گروه جهان/ «کارن مانرینگ»، زن 39 ساله باردار، ساکن منطقه «هرن بِی» در شهر «کنت» انگلیس در دومین هفته ماه مارس دچار سرفه‌های مداوم و تب شد اما کادر بیمارستانی نمی‌توانست تصمیم‌گیری کند که او را در بیمارستان درمان کند یا در قرنطینه خانگی.
او که مادر سه فرزند است برای فرزند چهارمش 6 ماهه حامله بود و بالاخره در یازدهمین روز بیماری‌اش هیچ راهی جز انتقال او به بیمارستان باقی نماند. کارن آن روزهای سخت را به یاد می‌آورد و می‌گوید: «تنفسم بسیار بد شده بود. با 999 تماس گرفتم. چند دقیقه بعد آمبولانس مقابل خانه‌مان بود.
به شدت دچار تنگی نفس شده بودم. بلافاصله مرا به دستگاه تنفس مصنوعی رساندند و اکسیژن‌رسانی کردند.» در بیمارستان از کارن تست کرونا گرفته شد. تست مثبت بود و او به کووید 19 مبتلا شده بود.
هر دو ریه‌اش به شدت آسیب دیده بود و یک هفته کامل در بیمارستان در یک اتاق ایزوله نگهداری شد.«هیچ‌کس اجازه نداشت به ملاقات من بیاید.
زمان‌های بسیار تاریکی بود و به شدت احساس تنهایی می‌کردم. دو یا سه روز تمام نتوانسته بودم حتی از تخت بیمارستان پایین بیایم. حتی نمی‌توانستم به توالت بروم. وقتی می‌خواستند ملحفه‌های تخت را عوض کنند مجبور می‌شدند مرا روی تخت بچرخانند.
وقتی دچار تنگی نفس می‌شدم باید زنگ را فشار می‌دادم و مجبور بودم منتظر بمانم تا کادر درمان لباس‌ها و تجهیزات حفاظتی خود را بپوشند و بعد به داد من برسند. برای اینکه آرام شوم مدام با خانواده‌ام تلفنی صحبت می‌کردم. من می‌ترسیدم و داشتم خودم را برای مرگ آماده می‌کردم.
خانواده‌ام هم می‌گفتند که برای وقوع بدترین اتفاق آماده‌اند. من برای هر تک نفسی که می‌کشیدم می‌جنگیدم. برای خودم و برای بچه‌ای که در شکم داشتم می‌جنگیدم.»
کارن می گوید هرگز حس هوای سرد و خشکی را که به صورتش خورد در روزی که بیمارستان را ترک می‌کرد فراموش نخواهد کرد. «من و همسرم با ماسک‌هایی که بر صورت داشتیم با ماشین به سمت خانه حرکت کردیم و در تمام طول مسیر شیشه‌های ماشین پایین بود. بادی که به صورتم می‌خورد دلچسب بود. ناگهان برای کوچک‌ترین چیزهایی که داشتم شروع به شکرگزاری کردم.»
کارن حالا در خانه خودش را قرنطینه کرده و در اتاقی دور از تمام اعضای خانواده استراحت می‌کند. او هنوز سرفه‌های خشک دارد و ممکن است تا ماه‌ها بعد سرفه‌ها ادامه یابد اما او دارد هر روز قوی‌تر می شود.
او که تا قبل از بیماری در یک سالن زیبایی کار می‌کرد، فکر می‌کند ویروس کرونا را در همان سالن زیبایی گرفته است، اما او هرگز به طور قطع نخواهد فهمید که چگونه مبتلا به کووید 19 شد.
او همچنین هرگز نخواهد فهمید که چگونه خانواده‌اش به ویروس آلوده نشدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7322/3/540557/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها