اخبــــار




افتتاح بزرگترین کارخانه تولید ماسک های تنفسی جنوب غرب آسیا توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)
پایان نیاز کشور به واردات ماسک

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از راه اندازی بزرگترین کارخانه تولید ماسک تنفسی در جنوب غرب آسیا خبر داد. محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه تولید ماسک جنوب غرب آسیا اظهار کرد: در حال حاضر این کارخانه ظرف مدت یک ماه راه اندازی شده است. او با بیان اینکه تعدادی از دستگاه‌های ساخت ماسک را از کشورهای دیگر وارد کردیم و همچنین با کمک شرکت‌های دانش بنیان داخلی موفق به ساخت دستگاه های تولید ماسک هم شده ایم، گفت: در حال حاضر این کارخانه ظرفیت تولید روزانه ۴ میلیون ماسک را دارد که هم اکنون با تولید روزانه یک میلیون ماسک فعالیت خود را آغاز کرده است و این تولید به تدریج افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین ماسک های تولید شده ماسک های فیلتردار، N95 و نانو هستند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام افزود: دستگاه هایی که در حال حاضر تولید شده است توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان کشور طراحی و ساخته شده است و ساخت این دستگاه ها ظرف ۲۳ روز اتفاق افتاده است. مخبر افزود: با این حجم از تولید و تقاضای ماسک در کشور، اضافه شدن این کارخانه کشور را از واردات ماسک بی نیاز خواهد کرد و تا زمانی که نیاز کل کشور تأمین نشود هرگز صادراتی نخواهیم داشت. در صورت تأمین نیاز کل کشور این ظرفیت وجود دارد که محصولات تولید شده و همچنین دستگاه های تولیدماسک صادر شود. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در پاسخ به سؤالی در رابطه با نحوه توزیع این ماسک‌ها افزود: تمام ماسک های تولید شده به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود و ما دخالتی در توزیع آن نداریم.

نامه ۵۵۰ پزشک ایرانی در مورد تحریم‌های ظالمانه امریکا به  دبیرکل سازمان ملل

بیش از پانصد و پنجاه نفر از پزشکان و متخصصان عضو سازمان نظام پزشکی ایران در نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد، به ادامه سیاست امریکا در تحریم ملت ایران اعتراض کردند.
به گزارش  خبرگزاری صدا وسیما، در این نامه تأکید شده است که به خطر انداختن سلامت مردم برای اهداف سیاسی نه تنها غیرقانونی بلکه وحشیانه است و سازمان ‏ملل باید امریکا را وادار کند تا موانع تأمین تجهیزات پزشکی ضروری به ایران را برطرف کند. ‏ در متن این نامه  خطاب به  آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل آمده است:« با توجه به همه‌گیری بیماری COVID-۱۹ و نتایج نگران‌کننده آن در ایران، لازم است جامعه جهانی در برابر تحریم‌هایی که به میلیون‌ها ایرانی آسیب می‌رساند، بایستد. آنچه در مقطع کنونی حیاتی است، این است که شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایالات متحده را وادارد تا به طور موقت موانع تأمین تجهیزات پزشکی ضروری به ایران را برطرف کند.  در بخش دیگری از این نامه نوشته شده است :ما، پزشکان، پرستاران و فراهم آورندگان خدمات سلامت در جمهوری اسلامی ایران که در خط مقدم مبارزه با شیوع گسترده بیماری COVID-۱۹ در کشور هستیم، همسو با بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی ایرانی و غیر‌ایرانی سراسر جهان با امضای این دادخواست، از سازمان ملل درخواست می‌کنیم تا به طور مؤثر دراین خصوص مداخله کند و تمام ظرفیت‌های خود و‌جامعه جهانی را به کار بندد تا ایالات متحده امریکا را وادارد تا همه مجازات‌های یکجانبه علیه ایران را لغو کرده یا از شدت آن بکاهد.»

 مرگ و میر بر اثر کرونا در کشور دو رقمی شد

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام آخرین آمار بیماری کووید۱۹ در کشور، از دو رقمی شدن مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور برای اولین بار طی مدت اخیر خبر داد. به گزارش ایسنا، دکتر جهانپور گفت: از ظهر روز دوشنبه تا ظهر روز سه شنبه  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۴۸۷۷ نفر رسید. وی افزود: این توفیق نسبی است که امیدواریم استمرار یابد. در مجموع متأسفانه تا ظهر دیروز ، ۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۶۸۳ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. جهانپور درباره ادامه روند صعودی بهبودیافتگان این بیماری نیز گفت: تا کنون ۴۸۱۲۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. وی افزود:  ۳۶۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7322/4/540561/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها