اخـــــــبار




رئیس قوه قضائیه:
قاچاق کالا با رونق و جهش تولید همسازی ندارد

رئیس قوه قضائیه یکی از نیازهای جدی رونق تولید، جهش تولید و پا گرفتن اقتصاد ملی و اقتصاد مقاومتی را جلوگیری از قاچاق کالا دانست.  به گزارش میزان، سید ابراهیم رئیسی در دیدار با اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: قاچاق کالا با رونق تولید و جهش تولید همسازی ندارد و نمی‌شود از یک طرف دنبال اقتصاد و تولید ملی، استفاده از محصولات داخلی و توجه به دست ساخته‌های جوانان و کارخانه‌های ایرانی رفت و از یک طرف هم شاهد وفور کالای قاچاق در بازار بود.
رئیسی در ادامه  با بیان اینکه مخاطب مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال به نام جهش تولید، همه مسئولان هستند تا این شعار تحقق یابد و تحقق این شعار در گرو مبارزه با قاچاق کالاست، افزود: اراده جدی برای تحقق شعار سال بسیار مهم است و باید در همه بخش‌ها محقق شود. گاهی قانون، برنامه، بودجه و اعتبارات درست است، اما پشتوانه تحقق این بایدها، اراده جدی و پولادین در همه بخش‌های مختلف اجرایی، قضایی و ستادی است.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برخورد با قاچاق سازمان یافته نیازمند کار اطلاعاتی و امنیتی است و اولویت کشور برخورد با  قاچاق سازمان یافته است، گفت: این امر با توجه به توانایی‌های نظام اطلاعاتی کاملاً شدنی است تا با انجام این اقدامات دست‌های پنهان شبکه‌های قاچاق که امروز بازار و اقتصاد ما را تهدید می‌کنند و خنجری از پشت به تولید کشور می‌زنند، مشخص شود. رنج آنجاست که گاهی فردی که در زندان است، عنصر اصلی نیست. ما باید عناصر اصلی را محاکمه کنیم. درست است که کالای قاچاق از دست آن فرد گرفته شده است، اما حکم عقل، نقل و وجدان اینگونه ایجاب می‌کند که سراغ عناصر اصلی برویم تا عناصر اصلی به دادگاه و عدالت سپرده شوند؛ نه عناصر دست چندم. رئیسی در ارتباط با پرونده‌های مهم و سازمان یافته گفت: ما به همه پرونده‌ها توجه داریم، اما پرونده‌های مهم و قاچاق سازمان یافته به هیچ عنوان نباید دچار اطاله دادرسی شود و باید با رسیدگی سریع نتایج آن ظاهر شود. رئیس قوه قضائیه روز گذشته همچنین با حضور در رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی نیروی زمینی سپاه، از بیمارستان سیار تخصصی ۵۰۰ تختخوابی شهید آیت الله صدوقی بازدید کرد.
وی در این بازدید با  بیان اینکه در کمک و مساعدت به مردم در حوزه آفات و بلایای طبیعی و همچنین خدمتگزاری به مردم در مقابل ویروس منحوسی که سلامت جامعه را تهدید می‌کند، نام سپاه می‌درخشد، گفت: این رزمایش عظیم که از سوی قرارگاه امام رضا(ع) در سراسر کشور توسط نیروهای مسلح و از جمله نیروی زمینی سپاه انجام می‌شود و به میدان آوردن نیروهای جهادی در این عرصه و اینکه طلاب و بسیجیان در این میدان در کنار مردم هستند و مردم احساس تنهایی نمی‌کنند، کار بسیار ارزشمندی است.


فرمانده نیروی‌زمینی ارتش:
یک سرباز هم به کرونا مبتلا نشده است

 امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی در آستانه 29 فروردین روز ارتش و در پاسخ به سؤال «ایران» گفت: حتی یک سرباز هم تا کنون در پادگان‌ها به ویروس کرونا مبتلا نشده است و محل زندگی سربازان در پادگان‌ها امن‌ترین نقطه برای زندگی است. به گزارش « ایران»، وی در نشست خبری  که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد همچنین  اعلام کرد؛ نیروهای مسلح امسال به جای برگزاری مراسم رژه، با رژه خدمت مانور اقتدار وآرامش می‌دهند. فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن تجلیل از امیران  شهید قرنی و صیاد شیرازی که توسط  عوامل خود‌فروخته  سال‌های قبل در چنین ایامی با ترور به شهادت رسیدند، افزود:مأموریت اصلی ارتش  دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور است  که در چهار دهه گذشته به خوبی از عهده این مأموریت برآمده و در شرایط فعلی کشور به دلیل نیاز به خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز،ارتش تمام هم وغم خود را صرف  درمان مبتلایان به ویروس کرونا و مقابله با شیوع آن نموده است .  وی درهمین ارتباط افزود: 28 بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نیروی زمینی ارتش در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد وعلاوه برآن در رزمایش شبانه‌روزی مقابله با کرونا افراد نیروی زمینی ارتش در گلوگاه 242 شهر مستقرند و به غربالگری وهدایت موارد مشکوک به مراکز درمانی وضد عفونی اتومبیل  افراد آلوده به این ویروس مشغولند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7322/10/540581/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها