اخبار



فرمانده نیروی انتظامی خبر داد
برخورد قاطع پلیس با شایعه‌سازان و محتکران کرونایی

گروه حوادث /  فرمانده نیروی انتظامی ناجا برخورد با محتکران و شایعه‌سازان در فضای مجازی را از مهم‌ترین اقدامات ناجا در مقابله با شیوع کرونا در کشور برشمرد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردارحسین اشتری در بیست و چهارمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، رؤسا و مدیران ناجا با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: تحلیل عملکرد نیروی انتظامی در سال ۹۸، تبیین اولویت‌های سال ۹۹ و تحلیل و بررسی تهدیدات و فرصت‌ها از اهداف برگزاری این همایش است. اکنون کشور درگیر ویروس منحوس کرونا است و نیروی انتظامی با آمادگی کامل و ظرفیت‌های ارزشمند و همکارانی پویا آماده هرگونه اقدامات لازم برای رفع این ویروس از کشور است که تاکنون نیز در انجام مأموریت‌های خود در این رابطه عملکرد مؤثری داشته است.
وی در ادامه به بحث شیوع ویروس کرونا در کشور و اقدام‌های نیروی انتظامی پرداخت و تصریح کرد: برخورد با محتکران و شایعه‌سازان در فضای مجازی، کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های شهرها، پذیرش بیماران در بیمارستان‌های ناجا، ضدعفونی کردن معابر و... از جمله اقدام‌های اساسی نیروی انتظامی در این دوران بوده است. فرمانده ناجا تصریح کرد: اقدامات مقابله‌ای بسیار خوبی در زمینه مواد مخدر داشته‌ایم و در سال گذشته ۸۰۰ تن کشفیات داشتیم که نسبت به سال قبل از آن ۱۹ درصد افزایش داشته است.
 در بحث کشفیات سلاح و مهمات نیز بسیار خوب عمل کرده‌ایم و باید این روند ادامه داشته باشد. وی در بحث تصادفات جاده‌ای نیز گفت: در سال گذشته برای کاهش تصادفات و کاهش جان باختگان ترافیکی هدف‌گذاری شد و توانستیم جلوی رشد تصادفات را بگیریم و البته درصدی هم در این زمینه کاهش داشتیم. البته در ایام نوروز به‌دلیل موضوعات خاص مربوط به ویروس کرونا از ۲۵ اسفندماه ۹۸ تا ۲۰ فروردین ماه ۹۹ حدود ۶۰ درصد کاهش تردد داشتیم و در این مدت حدود ۶۵ درصد با کاهش جان باختگان مواجه بوده‌ایم.

پزشکی قانونی اعلام کرد
کاهش درگیری فیزیکی و تلفات رانندگی

گروه حوادث/ طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی استان تهران سال گذشته میزان آسیب‌های ناشی از نزاع و درگیری فیزیکی به کمتر از 100هزار نفر رسید که این رقم کاهش یک و نیم درصدی نسبت به سال قبل آن را نشان می‌دهد.
طبق آمار این سازمان استان تهران در سال گذشته، 99 هزار و ۹۰۷ نفر به دلیل آسیب‌های ناشی ازنزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند که این تعداد در مقایسه با سال ۹۷ که تعداد مراجعان یکصد و یک هزارو ۲۸۱ نفر بوده کاهش یک و نیم درصدی داشته است.  در سال گذشته 63 هزار و۹۷۳ مرد و 35 هزار و ۹۳۴ زن در نزاع و کتک کاری آسیب دیدند.

کاهش تلفات رانندگی
بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی آمار تلفات حوادث رانندگی در تعطیلات نوروز سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه در نوروز سال قبل 6/40 درصد کاهش داشته است که البته این به دلیل کاهش قابل توجه سفرها به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایام تعطیلات نوروز 99 (۲۵ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹) بوده است و ۵۱۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که ۴۳۱ نفر از آنها مرد و ۸۲ نفر زن بوده‌اند.

تهران صدرنشین تلفات
بر اساس این گزارش، استان تهران با ۵۲ فوتی بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته و پس از آن استان فارس با ۴۵ و خوزستان و کرمان هر کدام با ۳۹ فوتی در رتبه‌های دوم و سوم تلفات تصادفات قرار گرفته‌اند. همچنین استان‌های ایلام با یک، یزد و قم هرکدام با 4 و زنجان با 5 فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند.

29 اسفند پرتلفات‌ترین روز
در نگاهی به آمار فوتی‌ها در بازه زمانی ذکر شده نشان می‌دهد که روز 29 اسفند 98 پرتلفات‌ترین روز با 44 فوتی بوده و ۲۷ اسفند هم ۴۳ نفر در سانحه رانندگی جان باخته‌اند.

رانندگان بیشترین قربانیان
از کل تلفات حوادث رانندگی نوروز امسال ۱۸۲ نفر راننده، ۱۶۵ نفر سرنشین، ۹۶ نفر عابرپیاده، ۵۹ نفر موتورسیکلت سوار و ۱۱ نفر نامعلوم بوده‌اند. گفتنی است آمار ارائه شده در این خبر، آمار اولیه تلفات حوادث رانندگی در نوروز امسال است و آمار نهایی و قطعی تلفات این حوادث طی یک ماه آینده و پس از نهایی شدن آمار مصدومان و درگذشتگان اعلام خواهد شد.

سارقان اموال دروازه‌بان اسبق تیم ملی در مرخصی نبودند

گروه حوادث/ سارقان خانه احمدرضا عابدزاده، دروازه‌بان اسبق تیم ملی کشور از زندانیانی نبودند که به مرخصی رفته باشند.
سرهنگ احمد خسروی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و ارتباطات ناجا گفت: چندی پیش در استان مازندران، سارقان به خانه و مغازه احمدرضا عابد‌زاده دستبرد زدند که با اطلاع به پلیس در یک عملیات ویژه، دو سارق مغازه وی دستگیر شدند. همچنین مالخر وسایل سرقتی خانه‌اش نیز دستگیر و تمام اموال او بازگشت داده شد.وی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر اینکه این سارقان، جزو زندانیانی هستند که به مرخصی رفته‌اند؛ گفت: این مسأله صحت ندارد و این سارقان از زندان مرخصی نداشتند.
بنابر این گزارش؛ پیشتر نیز رئیس کل دادگستری استان مازندران با بیان اینکه سارقان منزل و مغازه دروازه‌بان اسبق تیم ملی جزو زندانیان در حال مرخصی در بخشنامه رئیس قوه قضائیه نبودند، گفته بود: بر خلاف برخی اظهارنظر‌ها اعطای مرخصی به زندانیان تأثیری در افزایش سرقت‌ها نداشته است و اصولاً بر اساس بخشنامه رئیس قوه قضائیه زندانیانی که حضورشان در جامعه مخاطره‌آمیز بوده است اصلاً به مرخصی نیامده‌اند. حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به اظهارات اخیر احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان اسبق تیم ملی درباره سرقت از منزل و مغازه‌اش در شهرستان عباس‌آباد توسط برخی از سارقان سابقه‌دار و انتقاد از قوه قضائیه به‌خاطر اعطای مرخصی به این سارقان، اظهار داشت: با بررسی انجام گرفته سوابق سارقان توسط دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عباس‌آباد، هیچ‌کدام از متهمان دستگیر شده از زندانیان در حال مرخصی یا آزاد شده در بخشنامه رئیس قوه قضائیه در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نبوده‌اند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7327/12/541019/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها