آغاز کار شبـکه «شـاد» با 10 میلیون کاربر




سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: شبکه شاد به‌طور رسمی برای کل مقاطع فعال شده است و مدارس می‌توانند فعالیت خودشان را در این شبکه آغاز کنند.
مهدی شرفی افزود: حدود ۱۰ میلیون کاربر به سیستم متصل شده‌اند و هشت میلیون دانش‌آموز هم دارند فعالیت می‌کنند. امروز هم تعدادی به لیست اضافه می‌شوند. البته تیم پشتیبانی تلفنی مستقر هستند و خانواده‌ها می‌توانند مشکلات خود را مطرح کنند. وی درباره گوشی‌هایی که امکان نصب اپلیکیشن در آنها وجود ندارد گفت: بخش احراز هویت مهم است که در نسخه تحت وب هم قرار داده شده و شبکه از این طریق هم قابل استفاده است. برخی گوشی‌ها هم با آپدیت ساده قابل استفاده خواهند شد.
شرفی افزود: در اپلیکیشن هم کانال پشتیبان هست و هم سؤالات پرتکرار قابل مشاهده است. در پرتال آموزش و پرورش نیز اطلاع رسانی‌های لازم را انجام داده‌ایم.
وی در پاسخ به اینکه امکان ارتباط آنلاین تا چه میزان فراهم شده است، گزارش‌هایی از سوی والدین مبنی بر قطعی شبکه داشتیم؟ اظهار کرد: تا دیروز حدود ۲۵۰ میلیون پیام در شبکه جابه‌جا و ۱۱ میلیون فایل بارگذاری شده بود و شبکه دارد کار می‌کند. نقاط ضعفی وجود دارد که به سرعت نت برمی‌گردد. همکاران ما تمام مدت در حال جمع‌آوری و رفع مشکلات هستند. او درباره خانواده‌هایی که چند دانش‌آموز دارند و همزمان نمی‌توانند از یک گوشی تلفن همراه برای ورود به کلاس استفاده کنند اظهار کرد: برای استفاده چند دانش‌آموز هم مشکلی وجود ندارد و والدین می‌توانند حتی از طریق یک گوشی چند فرزند خود را در شبکه ثبت نام کنند. اگر هم دانش‌آموزی نتواند در ساعت معینی وارد کلاس شود و تداخل وجود داشت می‌تواند در ساعت‌های دیگر به گروه مراجعه و اطلاعات رد و بدل شده را مشاهده کند. ضمن آن‌که نسخه تحت وب نیز وجود دارد.
شرفی درباره ورود اتباع خارجی به شبکه شاد نیز گفت: اتباع خارجی با دانش‌آموزان ما تفاوتی ندارند. همه اتباعی که تمایل به تحصیل داشته‌اند در مدارس ما ثبت نام شده‌اند و هر دانش‌آموزی در سناد ثبت نام شده باشد و کدرقمی سناد را داشته باشد می‌تواند برای احراز هویت شبکه شاد استفاده کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7327/5/541036/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها