تلگراف خبر



نخســـــــتین دوره مســــــــــــابقه نمایش‌نامه‌نویسی در ژانر «تئاتر مردمی» باتوجه به شرایط پیش آمده برای هنر تئاتر که یکی از دشوارترین دوران‌هایش را می‌گذراند، برگزار می‌شود. این مسابقه از سوی «انجمن علمی پژوهش‌های هنری ایران»، «بنیاد آموزش کوشک جلالی» و «انتشارات فرهنگی، ادبی و هنری مهر نوروز» و با همکاری نهادهای فرهنگی ایران و آلمان و هنرمندان تئاتر برگزار خواهد شد.
مدیـــــرکل دفتر مطالعـــــــــات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمدید «پویش با کتاب در خانه» تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه خبر داد. به گفته ابراهیم حیدری تاکنون تعداد درخور توجهی از کودکان و نوجوانان سراسر ایران اعم از شهری و روستایی در این پویش شرکت کرده‌اند.
مسئول انجمن موسیقی استان بوشهر از برگزاری همایش موسیقی‌پژوهی در ادامه سلسله برنامه‌های این انجمن با عنوان «دستان» با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری «دی‌بآذر» خبر داد. به‌گفته حماسه حق‌پرست بداهه‌نوازی، سازشناسی و گذری بر ساخت سازهای موسیقی بوشهر، چهره‌های موسیقی در بخش‌های مذهبی، بزمی و سنتی، از جمله محورهای این همایش است.
مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون از سفارش نگارش نمایشنامه به نویسندگان مطرح حوزه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان برای انتشار و تولید آثار باکیفیت در این مجموعه خبر داد. به‌گفته امیر مشهدی‌عباس یکی از مسائل و مشکلات موجود در حوزه تئاتر کودک و نوجوان، کافی نبودن متون مناسب و هماهنگ با معیارهای اخلاقی، تربیتی و فرهنگ ایرانی اسلامی برای کودکان و نوجوانان است.
همزمان با سالروز تولد مرحوم اسحاق انور خواننده موسیقی ایرانی تک آهنگ «نگاه» به آهنگسازی و تنظیم امیر بهزاد و خوانندگی زنده یاد اسحاق انور با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
اکران انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» در روسیه که پیش‌تر قرار بود از اوایل امسال در سینماهای این کشور آغاز شود، در پی تعطیلی سینماها به‌دلیل مقابله با کرونا لغو شد و پخش این انیمیشن در سرویس‌های ویدئویی آنلاین کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) از اوایل اردیبهشت آغاز می‌شود.
شانزدهمین نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری پوستر «اسماء‌ الحسنی» از ۶ اردیبهشت و با سازماندهی پایگاه اینترنتی طراحان مستقل ایران «تودی پوسترز» از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.
فیلم مستند «دموکراسی در جاده ساوه» به‌کارگردانی تورج کلانتری در ششمین جشنواره فیلم ماموت لیکس کالیفرنیا حضور دارد. این فیلم یک اثر ۴۳ دقیقه‌ای و با موضوع انتخابات است که به‌صورت مستند به انتخابات سال ۹۶ پرداخته است.
متیو سلیگمن نوازنده بیس که برای دیوید بویی خواننده مشهور و فقید بریتانیایی نواخته بود، در ۶۴ سالگی به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخت.
شماره دوم «دفتر مطالعات تئاتر» نشریه «کانون تئاتر دانشگاهی» به کوشش رضا سُرور و بهزاد آقاجمالی منتشر شد.
محمودرضارحیمی دبیر «جشنواره تئاتر+خانه» طی احکامی جداگانه توحید معصومی، عبدالرضا شیبانی و امیرحسین شفیعی را به‌عنوان اعضای شورای انتخاب این جشنواره منصوب کرد.همچنین دومین پوستر این جشنواره نیز با طراحی سعید براتی منتشر شد.
جشنواره بین‌المللی فیلم افق‌های تازه لهستان که امسال قرار است بیستمین دوره برگزاری‌اش را جشن بگیرد جدیدترین جشنواره سینمایی است که به‌دلیل ویروس کرونا تاریخ برگزاری‌اش را به تعویق انداخته است.
پویانمایی «صفر» به نویسندگی و کارگردانی نازنین سبحان‌سربندی که با تکنیک ماژیک و مداد رنگی ساخته شده است، امروز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ از ساعت ۹ صبح برای دومین بار روی پرتال اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7327/15/541063/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها