در نتیجه واکنش‌ها به شیوه انتقاد برانگیز توزیع پول انجام شد

موافقت با استعفای امام جمعه ایرانشهر




شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با استعفای امام جمعه ایرانشهر موافقت کرد. استعفای حجت‌الاسلام سیدشجاع‌الدین ابطحی پس از آن انجام شد که انتشار کلیپی از او در فضای مجازی با واکنش‌های انتقادی گسترده‌ای همراه شد.
از جمله منتقدان مسیح مهاجری بود که نقد صریح خود را در روزنامه جمهوری اسلامی علنی کرد و نوشت: برخلاف دستور اکید دین اسلام مبنی بر پنهان نگه داشتن کمک به مستمندان، امام جمعه ایرانشهر برای دادن چند اسکناس 10 هزار تومانی به‌ کارگرانی که بیکار مانده‌اند، در داخل خودرو نشست و در برابر دوربین فیلمبرداری با رفتاری غیرمحترمانه اقدام کرد. این رفتار خلاف دستور شرع و دور از مبانی اخلاقی و کرامت انسانی، بازتاب منفی وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته و هم‌اکنون در فضای مجازی دست‌ به‌ دست می‌شود.
شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تا چه وقت می‌خواهد در برابراین عمل سکوت کند و بی‌عملی نشان دهد؟ به‌ گزارش خبرآنلاین، مهاجری با تأکید بر اینکه در جامعه انقلابی و اسلامی ایران باید اخلاق حرف اول را بزند و سیاست و اقتصاد و قضا و اجرائیات فقط در بستر اخلاق جریان پیدا کنند، افزود: با اینکه نماز جمعه، اگر درست برگزار شود، از نعمت‌های الهی است ولی حالا که در اثر شیوع کرونا نماز جمعه‌ها برگزار نمی‌شوند، عده‌ای از اینکه می‌بینند بعضی از ائمه جمعه در پوستین خلق نمی‌افتند، خدا را شکر می‌کنند.
او البته تأکید کرد: بسیاری از ائمه جمعه ما خوب صحبت می‌کنند و اهل خدمت به خلق خدا هستند و مردم نیز قدردان آنها هستند، ولی بعضی از آنها گویی نذر کرده‌اند «خود اصول دین پندار» باشند و این وضعیتی است که در عده‌ای از مسئولان دستگاه‌های مختلف حاکمیتی نیز جریان دارد.
اقدام امام جمعه ایرانشهر البته در فضای مجازی و رسانه‌های ضد نظام خارج از کشور هم دستمایه انتقادهای تندی شده است.
به‌ گزارش خبرگزاری «حوزه» پس‌ از بروز چنین واکنش‌هایی به فیلم منتشر شده سیدشجاع‌الدین ابطحی با ارسال نامه‌ای به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، استعفای خود را از امامت جمعه اعلام و تأکید کرد که قصد کمک به کارگران را داشته و از مردم ایرانشهر که اسباب تکدر خاطر آنان فراهم شده، پوزش طلبید.
ابطحی در جایگاه امامت جمعه یکی از منتقدان جدی دولت به‌ شمار می‌آمد. از جمله یکی از مخالف خوانی‌های پر بازتاب او در فضای مجازی این بود که در واکنش به سخنان رئیس جمهوری که گفته بود بینی امریکا را به خاک می‌مالیم و از موضع مدافع حقوق مردم اینگونه موضع گرفت که شما بینی مردم ایران را به خاک مالیدی.
با این حال این انتقادهای مردم بود که تصمیم به استعفای او را ضروری ساخت و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم بلافاصله با استعفای حجت‌الاسلام ابطحی موافقت کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7327/3/541099/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها