رئیس قوه قضائیه: وضعیت همه دلار‌های پرداختی باید شفاف شود

باید موریانه‎های‎ فساد را شناسایی و با آنها‎ برخورد کنیم




رئیس قوه قضائیه با اشاره به‌گزارش دیوان محاسبات کشور از تفریغ بودجه سال 97 گفت: وضعیت همه دلار‌های پرداختی باید شفاف شود. او همچنین تأکید کرد: اعلام فساد برای مردم اطمینان بخش نیست بلکه باید به مردم گزارش مبارزه با فساد و بازگشت بیت‎المال را داد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان عالی قوه قضائیه درباره گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۹۷ و گزارش دادستانی در این زمینه ادامه داد: برخی از پرونده‎های تشکیل شده برای کسانی که ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گرفتند و کالا وارد نکردند، منجر به صدور رأی شده‎ و در مرحله اجرای حکم هستند، برخی پرونده‎ها در دادسرا همچنان مفتوح است، ولی اگر موارد جدیدی هم باشد، دادگستری آماده رسیدگی به آنهاست.
آیت‎‎الله رئیسی بر لزوم نظارت و شفافیت در همه حوزه‎ها بویژه حوزه‎های اقتصاد، سلامت و غذا و دارو تأکید کرد و گفت: نظارت‎گریزی امر پسندیده‎ای نیست و از دستگاه‎های اجرایی انتظار می‎رود از نظارت و شفافیت در عملکردشان استقبال کنند.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: مردم از دستگاه‎های نظارتی انتظار برخورد با فساد دارند و پسندیده نیست که ما بگوییم در فلان حوزه دزدی و فساد وجود دارد بلکه باید بگوییم فساد و تخلف در فلان حوزه را کشف و با دزد و مفسد و خلافکار برخورد کرده‎‎ایم.
آیت‎الله رئیسی با تأکید بر اینکه دولت باید ساختار‌های فسادزا در دستگاه‎‎های اداری را اصلاح کند و دستگاه قضایی هم قاطعانه با فساد و مفسدان مبارزه کند، گفت: اینکه بگوییم موریانه فساد به جان بخش‎هایی از نظام اداری کشور افتاده، سودی برای مردم ندارد بلکه باید موریانه‎ها را شناسایی و با آنها برخورد کنیم.
در ادامه این جلسه، حجت‎الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با ارائه گزارشی در خصوص کشتار جوجه‌‎های یک روزه، اعلام کرد: این موضوع با دستور ریاست محترم قوه قضائیه بلافاصله مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه ایران بزرگ‎ترین صنعت طیور را در منطقه دارد، لازم بود در ایام کرونا با توجه به کاهش تقاضا، سیاست کاهش تولید زودتر به تولیدکنندگان ابلاغ شود، اما مصوبه کاهش ۱۵ میلیونی تولید جوجه یک روزه در روز ۱۸  فروردین ماه و درست زمانی به مرغداران ابلاغ شد که جوجه‎‌های یک روزه تولید شده بودند.
رئیس قوه‎قضائیه در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با انتقاد از زنده ‎کشی جوجه‎‎های یک روزه گفت: کشتار جوجه‎‎ها که دل مردم را به درد آورد، اقدامی غیرقانونی، غیر شرعی و غیر اخلاقی بود و بدتر از آن توجیهاتی بود که از سوی مسئولان صورت گرفت که این کار را مسبوق به سابقه و ضروری دانستند.
علی اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‎ها نیز در این جلسه اعلام کرد: هزینه کمک معیشتی به ۱۰۰ هزار خانواده نیازمند زندانیان که به امر رهبر معظم انقلاب و هماهنگی بنیاد مستضعفان و قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفته بود، تا قبل از ماه مبارک رمضان به آنها اهدا خواهد شد.

برش
توضیح اینستاگرامی جهانگیری درباره ارز 4200 تومانی

معاون اول رئیس جمهوری در پیام اینستاگرامی خود نوشت: ارز ٤٢٠٠ تومانی برای حفاظت از زندگی و معیشت مردم و فقط برای تأمین چند قلم کالای اساسی اختصاص پیدا می‌کند.
اسحاق جهانگیری در این پیام تأکید کرده است: ما در شرایط جنگ اقتصادی چاره‌ای جز این نداریم، اگر در شرایط جنگ اقتصادی نبودیم به این سمت نمی‌رفتیم.
معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: ما همیشه در اقتصاد طرفدار این بودیم که محدودیت‌ها و دخالت‌های دولت را به حداقل برسانیم.
جهانگیری افزود: وضعیت ما الان دفاع از زندگی مردم و اقشار ضعیف است و به همین خاطر ما امسال هر کیلو گندم را در مزرعه ۲۵۰۰ تومان خریدیم و پس از تبدیل آن برای آرد، هر یک کیلوی آن را ۶۶۵ تومان به نانواها می‌فروشیم تا نان با قیمت مناسب به دست مردم برسد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7327/3/541100/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها