اخبار



تصادف مرگبار در بزرگراه

گروه حوادث /   برخورد موتورسیکلت با عابر پیاده 60 ساله، باعث وقوع تصادفی زنجیره‌ای و مرگ دو نفر شد.
به‌گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، ساعت 5 صبح سه‌شنبه مرگ مرد میانسالی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت بر اثر تصادف به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد. به‌دنبال اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که ساعاتی قبل پسر جوانی به همراه دوستش سوار بر موتورسیکلت در بزرگراه شهید سلیمانی، ابتدای بزرگراه امام علی(ع) با مرد 60 ساله‌ای تصادف کردند.
 در این تصادف مرد میانسال مصدوم شد و یکی از راکبین موتورسیکلت نیز به زمین افتاد اما موتورسیکلت به همراه راکب روی زمین سر خورد و وارد بزرگراه امام علی(ع) شد که در همین هنگام یک خودروی پژو 206 با موتور برخورد کرد و از پشت سر نیز یک خودروی پراید با این خودروی پژو برخورد کرد.
مرد میانسال و دو راکب موتورسیکلت به بیمارستان منتقل شدند اما ساعاتی بعد یکی از راکبین و مرد میانسال تسلیم مرگ شدند. تحقیقات در این خصوص به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران ادامه دارد.

دستگیری سارق طلافروشی در کمتر از 5 ساعت

گروه حوادث / سارق طلافروشی که بیش از صد میلیون تومان طلا از مغازه سرقت کرده بود، درکمتراز۵ ساعت دستگیر شد.
سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان در تشریح این خبر گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت از یک طلافروشی در رشت، بلافاصله مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.
با حضور پلیس در محل و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد مرد جوانی به عنوان مشتری وارد یک طلافروشی شده و به بهانه خرید و دیدن طلاها ازغفلت صاحب مغازه استفاده  و تعدادی طلا را سرقت کرده و متواری شده است.
وی با بیان اینکه مأموران کلانتری ۱۲ رشت با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، سارق این پرونده و خانه  وی را در شهر رشت شناسایی کردند، افزود: با هماهنگی قضایی سارق ۲۸ساله کمتراز پنج ساعت پس از سرقت در خانه‌اش دستگیر شد.
سردار ملکی تصریح کرد: در محل دستگیری سارق، طلاهای سرقتی از قبیل پنج حلقه النگو، یک رشته دستبند، دو عدد پلاک و یک حلقه انگشتر کشف شد.
کارشناسان ارزش طلاهای سرقت شده را یک میلیارد ریال برآورد کردند و متهم نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

کلاهبرداری به بهانه واریز یارانه کرونا

گروه حوادث / اعضای یک باند کلاهبرداری به بهانه واریز یارانه کرونا بیش از صد میلیون تومان از حساب شهروندان گیلانغربی برداشت کردند.
سردار علی اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان دستگیری این متهمان در تشریح خبر گفت: چندی قبل با شکایت چند نفر از شهروندان گیلانغربی متوجه شدیم که عده‌ای به بهانه واریز یارانه کرونا و کمک مالی به خانواده‌ها از حساب مردم برداشت غیرمجاز کرده‌اند بنابراین بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
 در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد پنج عضو یک باند حرفه‌ای پس از شناسایی طعمه‌های خود به آنها اعلام می‌کردند که قرار است مبلغی پول به‌عنوان یارانه بیماری کرونا یا سبد کالا به حساب آنها واریز شود.
اعضای این باند در ادامه از افراد می‌خواستند با مراجعه به عابر بانک، شماره‌ای مخصوص که همان شماره کارت خودشان بود و پس از آن یک کد چند رقمی که در واقع مبلغ مورد نظرشان بود را وارد کنند تا مبلغ یارانه بیماری کرونا یا سبد کالا به حسابشان واریز شود.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: افراد کلاهبردار برای رد گم کردن و اینکه به آنها شک نشود به طعمه‌های خود اعلام می‌کردند تعدادی شماره صفر را قبل از کد اصلی وارد کنند و سپس کلید ثبت را فشار دهند و پس از این کار مبلغ موردنظر به‌حساب اشخاص کلاهبردار واریز می‌شد.
وی ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد اعضای باند در مدت زمان فعالیت خود موفق شده‌اند مبلغ یک میلیارد ریال از حساب هشت نفر از شهروندان به این شیوه برداشت کنند.
باتوجه به حساسیت موضوع، مأموران انتظامی گیلانغرب پس از شناسایی مخفیگاه اعضای باند و هماهنگی با مقام قضایی، متهمان را که پنج نفر بودند دستگیر کردند و پس از اعتراف به جرم خود برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضایی شدند.

سرقت ۶۰۰ میلیون تومانی سرایدار طمعکار

گروه حوادث / سرایدار خانه که با جلب اعتماد صاحبخانه ۶۰۰میلیون تومان طلا و ارز سرقت کرده بود دستگیر شد.
 سرهنگ کارآگاه «علی عزیزخانی» رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در تشریح این خبر گفت: دوم فروردین امسال وقوع یک سرقت در خیابان کارگر جنوبی به کلانتری 129 جامی اعلام و پرونده به دستور بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه 11 تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد. شاکی به پلیس گفت: برای کار از خانه خارج شدم و پس از بازگشت متوجه شدم خانه‌ام بهم ریخته است و مقدار زیادی طلا و ارزهای خارجی که در گاو صندوقم بود به ارزش 6 میلیارد ریال سرقت شده است. در ادامه کارآگاهان در همان ابتدا متوجه شدند سارق یا سارقان با استفاده از کلید و بدون تخریب وارد خانه شاکی شده‌اند و این فرضیه قوت یافت که سارق یا سارقان آشنا بوده‌اند.
با این فرضیه در نهایت به فردی به‌نام اسماعیل که چند روز قبل از وقوع سرقت به‌عنوان سرایدار به خانه شاکی مراجعه کرده بود ظنین شدند و وی را دستگیر کردند.
با انتقال سرایدار به پلیس آگاهی وی به سرقت با استفاده از کپی کردن کلید شاکی اقرار کرد و اظهار داشت، کلیه اموال سرقتی در مخفیگاهش موجود است که درگام بعدی از تحقیقات پلیسی کارآگاهان با راهنمایی متهم موفق شدند اموال شاکی را کشف و با دستور قضایی تحویل مال باخته بدهند.
 وی در پایان اشاره کرد: متهم با دستور بازپرس پرونده پس از صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7328/12/541174/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها