حامد سهراب‌نژاد، ملی‌پوش سابق بسکتبال در گفت‌وگو با «ایران»:

هر کسی که دلش بزرگ باشد، می‌تواند کمک کند





حامد جیرودی
خبرنگار
در چند وقت اخیر که بسیاری از مردم درگیر ویروس کرونا هستند، ورزشکاران زیادی از همان ابتدای شیوع این بیماری پای کار آمده و به دنبال کمک‌رسانی به بیماران کرونایی و تجهیز کادر درمان در بیمارستان‌ها هستند. حامد سهراب نژاد، ملی‌پوش سابق بسکتبال و عضو فعلی مهرام یکی از این ورزشکاران است که تاکنون 2 محموله از تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های زادگاهش سنندج اهدا کرده است. او در این خصوص به خبرنگار «ایران» گفت: «ما با کمک یک سری از دوستان، ورزشکاران و هنرمندان که دور هم جمع شده‌ایم و به هم اعتماد داریم، توانستیم یک مقدار پول جمع کنیم و کمک‌هایی را به دکترها و پرستاران و بخش‌های دیگر داشته باشیم. حدود 25 روز پیش سری اول کمک‌ها به بیمارستان توحید سنندج که مخصوص نگهداری از بیماران کرونایی است، انجام شد و سری دوم کمک‌ها هم بین بیمارستان‌های توحید، بعثت و کوثر سنندج توزیع شد. لباس ایزوله، گان، دستکش مخصوص و معمولی و ماسک و ویلچر وسایلی بود که تهیه کردیم. البته قول‌های دیگری هم داده شده و اگر کمک‌های دیگری هم جمع‌آوری شود، به مردم نیازمند کمک خواهیم کرد.»
او درباره کمک‌های دیگر ورزشکاران در این مدت چنین نظر داد: «به نظر من این کمک‌ها، کارهای خیرخواهانه ای است که هر کسی که دلش بزرگ باشد، می‌تواند انجام دهد. ورزشکاران و هنرمندان هم همیشه دوستدار مردم و کنار آنها بوده‌اند و نمی‌خواهند غم مردم را ببینند. مردم زیادی هم به خاطر تعطیلی مشاغل در مضیقه هستند و در این شرایط هر کسی که می‌تواند باید کمک کند. بیمارستان‌های زیادی هستند که در شهرستان‌ها به تجهیزات نیاز دارند و درست است که این کمک‌های ما کافی نیست اما تا حدودی جبران می‌کند. تا جایی که می‌دانم روند درمان مردم خوب بوده و بسیاری شفا پیدا کرده‌اند و امیدوارم این بیماری دست از سر همه ما بردارد.»
در شرایط فعلی تمرینات گروهی تیم‌های ورزشی ممنوع است. این بسکتبالیست 2 متر و 6 سانتیمتری که در پست فوروارد قدرتی بازی می‌کند، درباره آماده سازی خودش گفت: «ما فعلاً به صورت اختصاصی در حال تمرین هستیم تا بدن‌مان افت نکند. البته لیگ هم با تصمیم فدراسیون نیمه تمام به پایان رسید که به نظر من تصمیم خوبی بود و جان ورزشکاران و خانواده‌ آنها مهم است. امیدوارم در این شرایط باشگاه‌ها هم به تعهدات خود پایبند باشند.» با تعویق المپیک، تیم ملی بسکتبال هم زمان بیشتری برای آماده سازی جهت حضور در این رقابت‌ها خواهد داشت. سهراب نژاد در این خصوص چنین صحبت کرد: «به نظر من این تعویق می‌تواند کمک کند تا تیم ملی بتواند با اردوهای بهتر و مسابقات تدارک بیشتر، شرایط بهتری داشته باشد ولی از طرفی احتمال مصدومیت بازیکنان هم وجود دارد و این ریسک وجود دارد که بازیکنان در لیگ آینده آسیب ببینند ولی امیدوارم این اتفاق نیفتد و تیم ملی با قدرت در المپیک شرکت کند.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7328/14/541203/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها