تلگراف خبر



فراخوان ششمین دوره جایزه‌ شعر احمد شاملو منتشر شد؛ بر اساس اطلاع دبیرخانه‌ این جایزه، علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر تا پایان خردادماه در این رقابت شرکت کنند.
 سامانه ثبت اطلاعات فعالان سینما که در اثر کرونا دچار آسیب شده‌اند، آغاز به‌کار کرد. این سامانه پیرو مصوبه دولت درخصوص حمایت و جبران بخشی از خسارات ناشی از اشاعه ویروس کرونا با اولویت اعضای صنوف سینمایی آماده شده است. متقاضیان می‌توانند تا چهارم اردیبهشت ماه با مراجعه به این سامانه به نشانی hemayat.samfaa.ir اطلاعات خود را ثبت کنند تا امکان بررسی درخواست آنان برای کارگروه مستقر در سازمان امور سینمایی و سمعی بصری فراهم ‌شود.
زمان اعلام برنده نهایی جایزه بوکر بین‌المللی به‌دلیل تأثیر منفی ویروس «کرونا» بر فروش کتاب‌ها، به تابستان موکول شد.
فیلــــم کوتـــــــاه «کفش‌هایش» ساخته احمد سیدکشمیری در بخــش مســابقه ششـــــــــــمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان kinolub لهستان به نمایش درمی آید.
رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ کشور تیتراژ ابتدایی «دعوت» ویژه‌برنامه افطار شبکه یک سیما را اجرا کرد؛ این قطعه با ترانه‌ای از پیام ربیعی، آهنگسازی و تنظیم مهدی ابراهیمی‌نژاد ساخته شده است.
فیلم‌های مستند «حافظ و گوته» به کارگردانی فرشاد فرشته‌حکمت و «وَرس» ساخته جواد وطنی در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم باستان‌شناسی و میراث فرهنگی امریکا (تک) پذیرفته شدند.
انیمیشن‌های کوتاه «زمستان نیست» به‌کارگردانی حسن مختاری و «C-۱۹» ساخته حسن دهقانیان به نخستین دوره جشنواره بین‌المللی GROUNDED انگلستان راه یافتند. نمایش فیلم‌های این جشنواره به‌دلیل شیوع بیمار کرونا از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام شده است.
رمان «مزدور» نوشته هاوارد فاوست با ترجمه مهدی غبرایی، به‌تازگی پس از ۳۶ سال توسط نشر خزه منتشر و راهی بازار نشر شده است.
گی‌یرمو دل تورو کارگردان نامدار برنده اسکار فهرستی از بهترین فیلم‌ها را برای تماشا در روزهای قرنطینه منتشر کرده و از کارگردان‌های دیگر هم خواسته است این کار را انجام دهند.
پس‌از پیوستن ناصر طهماسب به‌عنوان راوی سریال «#سرباز» که شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه سه روی آنتن می‌رود، محمد معتمدی هم به‌عنوان خواننده به این پروژه تلویزیونی پیوست.
مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سند نیم‌سوخته مربوط به اولین اساسنامه سپاه را که پس از شهادت شهید یوسف کلاهدوز قائم‌مقام وقت فرمانده کل سپاه از کیف ایشان پیدا شد، منتشر کرده است.
کتاب «نیمه شب در چرنوبیل: داستان ناگفته بزرگترین فاجعه هسته‌ای جهان» اثر آدام هیگینباتم جایزه ۵ هزاردلاری کولبی که به بهترین کتاب در ژانر نظامی-اطلاعاتی اعطا می‌شود را از آن خود کرد.
«صد سال غزل و آواز دستگاهی» نوشته بهرام جمالی از سوی نشر بایا منتشر شد.
باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تصمیم مسئولان مبنی بر عدم حضور فیزیکی افراد در عرصه اجتماع و ماندن در خانه جهت جلوگیری از گسترش بیماری، شعب استانی انجمن موسیقی ایران برنامه‌هایی را در ترغیب مردم برای حضور در خانه برگزار کردند.
فیلــــم «بتمــــن» به‌کارگردانـی «مـــت ریوس» و با بازی «رابرت پتینسون» که پیش از این قرار بود از تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ اکران شود بر اساس اعلام جدید کمپانی برادران وارنر از اول اکتبر ۲۰۲۱ به سینما می‌آید.
«وطن شما کابوس ما است» نوشته فاطمه آیدمیر و هنگامه یعقوبی فرح شامل روایت‌هایی هولناک از وضعیت مهاجران و پناهجویان در آلمان، منتشر شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7328/15/541209/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها