در جلسه مجازی کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی تأکید شد

لزوم پیگیری مطالبات فعالان حوزه ICT در عصر کرونا




هفتمین جلسه از دوره نهم کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی ایران به‌صورت مجازی برگزار شد. به‌گزارش روابط عمومی فدراسیون فاوا، در ابتدای این جلسه محمدرضا طلایی رئیس کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی با اشاره به اولین جلسه مجازی کمیسیون عنوان کرد: اتاق تلاش می‌کند از این طریق به یک پلتفرم خاص دست پیدا کند که فعلاً جلسات مجازی روی اسکایپ فعال شود، امیدواریم در جلسات بعد از امکانات بهتری استفاده کنیم. وی در بخش بعدی سخنان خود به شعار سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: طی جلسه‌ای که با حضور رؤسای کمیسیون‌های اتاق برگزار شد، مقرر شد پیشنهادات آنها در خصوص تحقق شعار سال (جهش تولید) به هیأت رئیسه اتاق ایران ارسال شود.
طلایی عنوان کرد: در این مدت سؤالاتی به کمیسیون ارسال شد مبنی بر اینکه برای تحقق شعار سال چه کارهایی را می‌توان انجام داد و چه فعالیت‌هایی باید صورت گیرد که سال‌جاری با خطرات کمتری مواجه شویم. یکی از موضوعاتی که در این خصوص مطرح شد دولت الکترونیک بود. دولت الکترونیک را می‌توان به سه بخش عمده تقسیم کرد، اول خدمات دولت به دولت؛ بخش دوم خدمات دولت به کسب و کارها و در آخر خدمات دولت به مردم؛ این در حالی است که در هیچ یک از بخش‌ها عملکرد خوبی نداشته‌ایم. به‌طور مثال دولت در خدمات‌رسانی به مردم و کسب و کارها چندان کارنامه قابل قبولی ندارد. از سوی دیگر در خصوص کسب و کارهای نوین و فروشگاه‌های اینترنتی، دولت نتوانسته زیرساخت‌های مناسب را فراهم کند. حتی پست هم کمک چندانی به ارسال مرسولات فروشگاه‌های اینترنتی انجام نمی‌دهد.
وی در ادامه اظهار کرد: موضوعی که اخیراً مطرح شده ارتقای سرعت اینترنت، زیرساخت‌ها و مباحث لجستیک به منظور سرویس دهی بهتر بوده است.
در بخش دیگری از این جلسه، گزارشی از وضعیت خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا بر کسب و کارها در حوزه ICT ارائه شد. در این گزارش علی شمیرانی مشاور کمیسیون فاوا عنوان کرد که در حال حاضر اگرچه گزارش‌هایی در خصوص ضرر و زیان کسب و کارهای اینترنتی به شکل محدود ارائه شده است، اما گزارش جامعی از خسارت در سایرحوزه‌های مربوط به ICT وجود ندارد؛ چرا که هنوز خسارت‌ها ادامه دارد و هر آماری که امروز ارائه شود نیاز به بازنگری دارد. وی همچنین به بسته‌های حمایتی دولت اشاره کرد و گفت: تاکنون معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات و صندوق توسعه ملی وعده‌هایی برای ارائه تسهیلات به فعالان حوزه ICT داده‌اند که هنوز جزئیات آن روشن و مشخص نیست. وی همچنین تصریح کرد بیشتر آمارهایی که اکنون در خصوص خسارت‌ها منتشر شده در حوزه فروشگاه‌ها، تاکسی‌ها و تحویل غذای اینترنتی بوده است. بنکدار دبیر مجمع تشکل‌های دانش بنیان نیز از رایزنی با وزات ارتباطات در راستای تکمیل گزارش میزان خسارت‌ها تمام بخش‌های حوزه ICT خبر داد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7332/8/541570/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها