سجاد گنج‌زاده کاراته کا المپیکی در گفت‌و‌گو با «ایران»:

مردم به قهرمان‌های شان اعتماد می‌کنند




حامد جیرودی
خبرنگار
ورزشکاران همگام با بسیاری از مردم در حال تلاش و یاری رساندن به دیگران برای مبارزه با بیماری کرونا هستند. سجاد گنج‌زاده ملی پوش کاراته یکی از همین ورزشکاران است که به جمعیت خیریه حضرت علی‌ابن ‌ابی‌طالب(ع) پیوسته تا در کنار کشتی گیران سابق مانند رسول خادم، کمیل قاسمی، حسن رحیمی و احسان لشگری به افراد و خانواده‌های بی‌بضاعت کمک کند. گنج‌زاده در خصوص چگونگی پیوستن به این خیریه به خبرنگار «ایران» گفت:«مدتی بود که در فضای مجازی فعالیت‌های این دوستان را پیگیری می‌کردم و خیلی دوست داشتم که من هم به اندازه توانم به مردم عزیزمان و افرادی که نیازمند هستند کمک کنم. المپیک که به تعویق افتاد، فرصت را غنیمت شمردم و به پوریا تابان مجری و گزارشگر برنامه‌های ورزشی و همچنین حسن رحیمی پیام دادم که کنارشان باشم و آنها هم استقبال کردند.»
یکی دیگر از چهره‌های سرشناسی که در این خیریه فعالیت می‌کند، پرویز پرستویی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون است. او در خصوص فعالیت‌های پرستویی در کنار ورزشکاران چنین نظر داد:«حضور ایشان و سایر ورزشکاران باعث می‌شود تا مردم اعتماد کنند و کمک‌های‌شان را به حساب خیریه حضرت علی ابن ابی طالب(ع) واریز کنند. مردم می‌توانند فیلم این کمک‌ها را در فضای مجازی ببینند که توسط آقایان پرستویی و خادم و دیگر قهرمانان به‌دست نیازمندان می‌رسد و مردم می‌توانند مطمئن باشند که اگر نذری دارند و می‌خواهند کمک کنند، حتماً به‌دست افراد نیازمند می‌رسد. آنها می‌توانند از خانه‌های خود بیرون نیایند تا چرخه کرونا قطع شود و از سویی کمک‌هایشان را هم انجام دهند.» در این مدت ورزشکاران دیگری هم در عرصه کمک‌رسانی حضور داشته‌اند که از میان آنها می‌توان به شهربانو منصوریان و حمید استیلی اشاره کرد. نظر گنج‌زاده درباره حضور پررنگ ورزشکاران چنین است: «ما ورزشکاران به غیر از حضور در مسابقات و تمرین، یک مسئولیت اجتماعی هم داریم و باید در شرایط بحرانی، کمک حال مردم باشیم. کسانی هم که می‌خواهند کمک کنند به افرادی که می‌شناسند، بیشتر اعتماد می‌کنند. در این مدت به‌چند منطقه در تهران و برخی توابع تهران رفتیم و مواد غذایی مانند حبوبات، برنج، روغن، رب و چای که مردم تهیه کرده‌اند را به‌دست افراد نیازمند رساندیم.»
اتفاق خوبی که در اواخر اسفند سال گذشته برای این کاراته کا وزن ۷۵+ کیلوگرم افتاد، این بود که موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شد. گنج‌زاده گفت:«خدا را شکر می‌کنم که توانستم سهمیه را برای کشور عزیزم به‌دست آورم. امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای ورزش ایران و البته کاراته باشم و با کسب مدال در المپیک کمک بیشتری به این ورزش کنم. به‌نظرم کاراته مظلوم واقع شده و با وجود مدال آوری‌هایی که در سطح جهان و آسیا دارد، دیده نمی‌شود و بعضاً نسبت به رشته‌های دیگر مورد تبعیض قرار می‌گیرد. چند کشور از مربیان کاراته ایران استفاده می‌کنند و این نشان دهنده قدرت فنی کاراته ایران است. با این حال، این رشته از لحاظ سخت افزاری وضعیت خوبی ندارد و محروم است. بعد از این همه سال، خانه کاراته نداریم.» گنج‌زاده 4 مدال طلا در مسابقات جهانی، 3 طلا در کاراته وان، یک طلای بازی‌های آسیایی و 5 طلای مسابقات قهرمانی آسیا در کارنامه خود دارد و این بسیاری را امیدوار کرده تا مدال المپیک را هم به افتخارات خود اضافه کند:«تمام تلاشم را می‌کنم و امیدوارم خدا قسمت کند و مدال المپیک را هم به‌دست آورم. المپیک رؤیای هر ورزشکاری است و من حالا یک قدم به این رؤیا نزدیک‌تر شده‌ام و امیدوارم قدم بعدی را محکم‌تر بردارم و به مدال دست پیدا کنم. البته المپیک یک سال به تعویق افتاد و راضی‌ام. من واقعاً بعد از 2 سال رقابت برای کسب سهمیه خسته شده بودم و از نظر جسمی و روحی نیاز داشتم که مدتی را استراحت کنم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7332/14/541593/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها