صالحی‌ امیری: حقوق سالانه المپیکی‌ها همان 60 میلیون است




دیروز رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری اینترنتی با اصحاب رسانه به اظهارنظر در مورد آخرین وضعیت ورزش کشور پرداخت. سیدرضا صالحی امیری اظهار داشت: «گزارش عملکرد دو ساله کمیته ملی المپیک در قالب برنامه پانزده‌گانه‌ای تهیه شده که بزودی در مورد آن اطلاع‌رسانی کامل انجام می‌شود. رسیدگی به ساختار و سر و سامان دادن به تشکیلات کمیته ملی المپیک و امور داخلی یکی از مهم‌ترین اقدامات بود که انجام شده است.» وی در خصوص دریافت پول از IOC افزود: «حدود 10.3 میلیون دلار افزایش بودجه بوده است. 10 قهرمان ماهی 500 دلار دریافت می‌کنند و قرار است این پرداخت ادامه داشته باشد. ما مصوب کردیم ظرف یک سال به‌هر کسی که سهمیه المپیک بگیرد، معادل 60 میلیون تومان طی دو قسط 30 میلیونی پرداخت کنیم. 6 ماه اول را قرار بود وزارت ورزش و قسط دوم را کمیته پرداخت کند. وزارت ورزش نیم سال اول را پرداخت کرد و روی پرداخت دوم بحث است.»
رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص بودجه فدراسیون‌ها عنوان کرد: «بودجه سال قبل به علاوه 10 درصد طراحی شده است. فعلاً شرایط خزانه اصلاً مناسب نیست. بودجه اصولاً بر منابع و مصارف بسته می‌شود. منطق بودجه 4 محور است. اولین مورد، کمک مستقیم و نقدی به فدراسیون‌ها در سال 99 برابر 30 میلیارد تومان خواهد بود. معادل همین مبلغ هزینه‌های المپیکی، اعزام‌ها و رویدادها است. یک میلیون دلار ارز لازم داریم که 500 هزار تای آن خریداری شده است. ردیف سوم، بودجه پرسنلی است. ردیف چهارم منابع زیر ساخت‌ها و نگهداری سیستم است.»
صالحی امیری بیان داشت: «امسال افزایش 10 درصدی داریم که در صورت وصول منابع از خزانه خواهد بود. خزانه فعلاً برای حقوق پرداختی داشته است. بودجه فدراسیون‌ها برای سال 99 حدود 30 میلیارد تومان است. بودجه کمک غیرمستقیم نیز 30 میلیارد برای خرید ارز، پاداش پای سکو، حمل و نقل، هزینه اقامت و سایر هزینه‌های جانبی از جمله کمک ویژه به فدراسیون‌های قهرمانی خواهد بود.»
در ضمن با آقای سلطانی‌فر وزیر ورزش صحبت می‌کنم تا راهکاری پیدا کنیم که فدراسیون ها دنبال تعدیل نیرو نروند و پایه حقوق را بدهند. اخلاق اقتضا می کند در شرایط سخت کنار انسان ها باشیم.
وی در خصوص تداوم پرداخت حقوق ورزشکاران المپیکی با توجه به تعویق یک ساله المپیک گفت: «تعهد 60 میلیونی ما به ورزشکاران یک بار و یک ساله است اما برای بورسیه‌های ما در IOC تکرار خواهد شد. اگر کسی بتواند در زمان ریاست من در کمیته المپیک یک کد بدهد که در توزیع منابع 53 فدراسیون نقض توزیع عادلانه صورت گرفته و ما پرداختی انفرادی و خارج از بودجه داشتیم، شخصاً یک سکه جایز خواهم داد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7332/14/541595/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها