تلگراف خبر




‌کمپانی «mk2» فرانسه که حق پخش و نمایش بیشتر آثار ساخته شده توسط عباس کیارستمی را در اختیار دارد طی قرارداد جدیدی حق نمایش نسخه ترمیم شده آثار کیارستمی و چند کارگردان بزرگ دیگر را در اختیار کمپانی نتفلیکس قرار می‌دهد. هنوز فهرست دقیق آثاری که سرویس اینترنتی نتفلیکس تحت این قرارداد به نمایش خواهد گذاشت مشخص نیست.
‌مراسم اهدای جایزه ملی اولین دوره دوسالانه علمی دکتر صادق آیینه‌وند به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا به زمان دیگری موکول شد. این مراسم قرار بود همزمان با مراسم پنجمین سالگرد درگذشت دکتر صادق آیینه‌وند در هفته اول اردیبهشت برگزار شود. این جایزه علمی قرار است به‌صورت دوسالانه برگزار و در آن بهترین رساله دکتری در رشته تاریخ برگزیده شود.
‌داستان سریال «نون خ» ادامه‌دار است. فصل اول سریال نیز داستان تمام نشد تا ادامه داستان در فصل دوم روایت شود. مهدی فرجی تهیه‌کننده این سریال درباره کم شدن تعداد قسمت‌های فصل دوم این سریال، گفت: «برای اینکه شبکه در ابتدای ماه مبارک رمضان سریال جدیدش را آغاز کند، زمان هر قسمت را مقداری بالا بردیم تا در ۱۵ قسمت و یک شب پیش از آغاز ماه مبارک به اتمام برسد.»
‌آیا شما چیزی درباره امید می‌دانید؟» جدیدترین پروژه سینمایی کیوان کریمی جزو ۱۰ پروژه برتر جهان در بخش «سینمای جهان در کن» در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن در سال ۲۰۲۰ انتخاب شد. «سینمای جهان در کن» بخشی از سازمان سینمایی فرانسه CNC به شمار می‌رود که از پروژه‌هایی حمایت می‌کند که در خارج از اروپا تولید می‌شوند.
‌بروس آلپرس، بازیگری که در فیلم سینمایی «ارباب حلقه ها: دو برج» و «پیانو» نقش آفرینی کرده بود در سن ۸۹ سالگی درگذشت. در اعلامیه‌ای که خانواده او منتشر کرده‌اند مرگ او در زادگاهش یعنی نیوزیلند تأیید شده و دلیل مرگ او نیز بیماری‌های مربوط به مغز عنوان شده و به کووید ۱۹ ارتباطی نداشته است.
‌در برنامه «ساتردی نایت لایو» که با حضور برد پیت از خانه انجام شد، این بازیگر در نقش یک پزشک دستورالعمل‌های غلط ترامپ درباره کرونا را دست انداخت. پیت در نقش شخصیت دکتر آنتونی فاوچی درباره ویروس کرونا صحبت کرد و در پاسخ به اظهارات ترامپ درباره تزریق مواد ضدعفونی‌کننده برای از بین بردن ویروس تنها از چهره‌اش و نگاهی کاملاً گنگ استفاده کرد تا نشان دهد این حرف چقدر بی‌معنی بوده است.
‌فیض‌الله صفدرزاده حقیقی، هنرمند پیشکسوت در عرصه هنر فرش دست‌بافت دیروز بر اثر ایست قلبی درگذشت. او متولد سال ۱۳۲۱ و فارغ‌التحصیل از هنرستان هنرهای زیبای اصفهان بود. از سوابق این هنرمند فقید می‌توان به همکاری در سازمان میراث فرهنگی و مرمت و ترمیم نقاشی‌های برخی از بناهای تاریخی اشاره کرد.
‌تام هنکس و همسرش ریتا ویلسون، خون‌شان را برای تحقیقات لازم در راه ساخته شدن واکسن اهدا کردند. او از طریق مصاحبه‌ای پادکستی با ان‌پی‌ار گفت: «سؤال‌های زیادی هست، که خوب حالا چی؟ باید چه کار کنیم؟ آیا می‌توانیم کاری بکنیم؟ و در واقع، ما فهمیدیم که حامل آنتی‌بادی در خونمان هستیم و خودمان داوطلب شدیم تا خون بدهیم. پرسیدیم می‌توانیم پلاسما بدهیم؟ و حال امیدواریم چیزی که شاید بشود آن را «هنک-سن» (اشاره به واکسن) خواند، تولید شود.»‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7332/15/541604/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها