کارگروه کرونای خانه سینما منحل شد

داستان یک اختلاف دامنه‌دار




«کارگروه کرونای خانه سینما منحل شد» خبری که شامگاه روز شنبه 6 اردیبهشت ماه روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت حکایت از اختلاف هیأت مدیره خانه سینما و کارگروه کرونای این نهاد صنفی داشت. کارگروهی که همزمان با شیوع بحران کرونا در ایران از درون خانه سینما شکل گرفت حالا آن‌طور که در خبرها آمده به‌دلیل عدم هماهنگی و موازی کاری هیأت مدیره خانه سینما تصمیم به انحلال گرفته است.
۵ صنف از ۹ صنف عضو، با انتشار بیانیه‌ای گلایه‌آمیز از فشارها، سنگ‌اندازی‌ها، موازی‌کاری‌ها، تهدیدها، تحقیرها و ایجاد اختلالات طبیعی و غیرطبیعی به‌عنوان دلایل تصمیم به انحلال این کارگروه خبر داده‌اند. کانون کارگردانان سینمای ایران، انجمن مدیران تولید سینمای ایران، انجمن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما، انجمن دستیاران فیلمبردار سینما و انجمن جلوه‌های ویژه میدانی در بیانیه منتشر شده اعلام کردند که همچنان پیگیر مطالبات صنفی خود در این زمینه خواهند بود اما از این پس مسئولیت تمام اتفاقات و تصمیم‌گیری‌های حوزه کرونا را برعهده اعضای هیأت مدیره خانه سینما می‌دانند.
کارگروه کرونای خانه سینما به‌عنوان نخستین کارگروه قبل از همه ستادها و کارگروه‌ها به شکلی مستقل با حضور چند صنف سینمایی آغاز به‌کار کرد. این کارگروه از همان ابتدا با رصد پروژه‌های در حال تولید به گروه‌های بی‌اعتنا به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا (مبنی بر تعطیلی تمام تولیدات تلویزیونی و سینمایی) هشدار داد و درباره نیروهای انسانی مبتلا به کرونا در این پروژه‌ها به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی کرد. همچنین این کارگروه با کمک گرفتن از مشاوران حقوقی در بیانیه‌هایی تلاش کرد فعالان سینمایی را نسبت به حقوق قانونی‌شان در شرایط بحرانی آگاه کند. اما حالا آن طور که دانش اقباشاوی سخنگوی کارگروه کرونای خانه سینما به «ایران» می‌گوید اختلاف نگاه این کارگروه و هیأت مدیره خانه سینما در مواجهه با بحران باعث ایجاد اختلافات عمیق شده است.
مشروح کامل این گفت‌و‌گو و گزارش ما درباره جزئیات اختلاف کارگروه کرونای خانه سینما و هیأت مدیره خانه سینما را فردا در روزنامه ایران بخوانید.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7332/16/541613/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها