یک اپ اذان گو



میترا جلیلی /  ماه رمضان فرا رسیده و بسیاری از کاربران در این روزهای میهمانی خدا از فضای مجازی بهره می‌گیرند تا در زمان‌هایی همچون افطار یا سحر، از ساعت اذان و... مطلع شوند. یکی از این راهکارها استفاده از اپلیکیشن هاست که بهترین آنها را می‌توان «باد صبا» دانست.
این اپلیکیشن درواقع تقویم اذان گویی است که طرفداران زیادی دارد و حتی می‌توان آن را یکی از پرطرفدار‌ترین تقویم‌های اسلامی در سال‌های اخیر دانست. این اپلیکیشن، امکان ویژه پخش اذان را داراست و سه تقویم شمسی، قمری و میلادی را پوشش می‌دهد. همچنین با کمک این اپ می‌توان تاریخ هر تقویم شمسی، قمری و میلادی را به دیگری تبدیل کرد.
این اپلیکیشن، تاریخ و ساعت روز جاری و نیز اوقات شرعی ازجمله اذان صبح، طلوع آفتاب، اذان ظهر، غروب آفتاب، اذان مغرب و نیمه شب شرعی و همچنین مدت زمان باقیمانده تا وقت شرعی بعدی را نمایش می‌دهد. باد صبا به قبله نما و همچنین رکعت شمار مجهز است به‌همین دلیل هم نمازگزاران می‌توانند در ایام ماه مبارک رمضان از امکانات آن بیشترین بهره را بگیرند. برخی نمازگزاران با مشکل شک در تعداد رکعت‌ها مواجه هستند و این اپ می‌تواند به آنها کمک کند تا با شمردن رکعت‌های نماز آنها، دیگر شکی نداشته باشند. همچنین باید گفت که در این اپ، امکان ثبت نماز و روزه قضا نیز وجود دارد تا نمازگزاران بتوانند بدون هیچ دغدغه و شکی، همه نمازها یا روزه‌های قضا را به جای بیاورند و دراین باره هیچ نگرانی نداشته باشند. پخش زنده برنامه‌های اماکن متبرکه نیز از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن است. در این اپ وقایع ملی و مذهبی و انقلابی و هچنین روزهای ویژه دفاع مقدس، محیط زیست، نجوم و... هم به‌صورت کاملاً مشخص برجسته شده است تا کاربران بتوانند با این روزها آشنا شوند. اﻣﮑﺎن ﻧﻤﺎیش آب و هوا وقابلیت درج یادداشت و یادآوری برای هر روز نیز از دیگر توانمندی‌های این اپلیکیشن محسوب می‌شود. این اپ رایگان را می‌توان از کافه بازار بارگذاری کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7333/13/541672/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها