اخبــــار




رئیس قوه قضائیه: نظارت و شفافیت دو رکن اساسی حکمرانی خوب است

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نظارت و شفافیت دو رکن اساسی در حکمرانی خوب است؛ تأکید کرد: دستگاه‌ها باید از نظارت استقبال کنند چون مسأله بیت‌المال است، دستگاه‌های اداری به روشن شدن موضوع کمک کنند. به‌گزارش میزان، آیت‌الله رئیسی در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه در واکنش به گزارش دادستان تهران درباره پرونده تخلفات ارزی در سال 97 و واکنش‎های متفاوت به این پرونده، تأکید کرد: قضات ما در رسیدگی به پرونده‎های قضایی به هیاهوهای سیاسی و جنجال‎ها توجه نکنند و از سوی دیگر هیچ‎گونه حاشیه‎سازی آنها را از عدل و انصاف خارج نکند. وی همچنین گفت: هیچ گزارشی تا امروز از دیوان محاسبات که حاکی از تردید یا اشتباه در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ باشد، واصل نشده بلکه بر اتقان گزارش تأکید هم شده است.
سپس، علی القاصی مهر دادستان تهران با ارائه گزارشی از نحوه رسیدگی به پرونده تخلفات ارزی بر مبنای گزارش دیوان محاسبات گفت: در سال 98 و اواخر سال 97 براساس گزارش‎های موجود، پرونده‎هایی تشکیل شده و کسانی که ارز دولتی برای کالاهای اساسی گرفتند و در بازار آزاد فروختند، به حبس طویل‎المدت و استرداد کل مبلغ ارز دریافتی محکوم شدند که در مرحله اجرای حکم هستند. به گفته وی برخی مدیران و کارکنان بانکی نیز در فرآیند تأمین و تخصیص ارز مرتکب تخلف شدند که 26 نفر از بانک مرکزی و تعدادی هم از بانک‎های عامل تحت تعقیب قرار گرفتند که پرونده آنها در دادسرا و دادگاه در حال رسیدگی است.

انتخابات تفرش باطل می‌شود؟

سخنگوی شورای نگهبان گفت: وزارت علوم مدرک تحصیلی سینا کمالخانی منتخب تفرش در مجلس یازدهم را تأیید نکرد.
به‌گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی افزود: ما موضوع را از وزارت علوم به‌عنوان مرجع اعلام نظر در این باره جویا شدیم که وزارت علوم روز دوشنبه طی نامه‎ای اعلام کرد که مدرک تحصیلی منتخب تفرش در مقطع کارشناسی ارشد از آن مؤسسه، فاقد مجوز از شورای گسترش آموزش عالی است و مدرک ایشان را تأیید نکرد.
کدخدایی ادامه داد: ما این هفته موضوع را در جلسه چهارشنبه شورای نگهبان مطرح کرده و تصمیم خواهیم گرفت. او در پاسخ به این سؤال که اگر شبهات مطرح شده درباره مدرک تحصیلی منتخب تفرش تأیید شود، تکلیف چیست، گفت: اگر مدرک تحصیلی وی مورد تأیید قرار نگیرد، ما انتخابات را در تفرش ابطال کرده و انتخابات میان دوره‎ای برگزار خواهیم کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7333/2/541709/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها