دیگه چه خبر؟




محسن هاشمی: احضار نشده‌ام
 خبر اول اینکه؛ صبح دیروز مطلبی روی خروجی برخی کانال‌های خبری در فضای مجازی قرار گرفت که محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران به دلیل اختلافات آماری با ستاد مبارزه با کرونا و اظهارنظرهای چند روز گذشته نسبت به آمار بالای مبتلایان، به شورای عالی امنیت ملی احضار شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس شورای شهر تهران اما در واکنش به این خبر گفت: تا به این لحظه هیچ نامه‌ای به دست من نرسیده است و این احتمال وجود دارد که انتشار این دست اخبار در فضای مجازی نوعی جوسازی باشد.

دستگیری چند کارمند «هواوی» به اتهام ارتباط با ایران
 خبر دیگر اینکه؛ چند کارمند شرکت چینی هواوی به اتهام ارتباط با ایران در امریکا دستگیر شدند. به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، پنج شهروند چینی به دلیل مکالمه خصوصی خود در اینترنت برای فروش فناوری هواوی در ایران بازداشت شدند. این بازداشت‌ها حدود دو هفته پس از آن صورت گرفت که مدیر ارشد مالی هواوی در کانادا به اتهام نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران دستگیر شد.

تمدید معافیت عراق برای خرید برق از ایران
 شنیدیم که؛ امریکا معافیت تحریمی عراق برای خرید برق از ایران و پرداخت پول آن به ایران را به مدت 30 روز دیگر تمدید کرد. به گزارش فارس به نقل از شبکه الجزیره، طبق این قانون معافیت، عراق می‌تواند تراکنش‌های مالی مربوط به خرید برق از ایران را نیز طی این 30 روز انجام دهد. یک مقام وزارت خارجه امریکا گفته است که در پایان این دوره تمدید مجدد این معافیت‌ها با توجه به تشکیل کابینه عراق و آنچه که تشکیل یک دولت معتبر در بغداد خوانده است، مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد گرفت.

پارلمان آلمان خواستار توافق هسته‌ای جدید با ایران
 دست آخر اینکه؛ «نوبرت روتگن» رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان در مصاحبه با روزنامه «ولت» خواستار یک توافق هسته‌ای جدید با ایران شد. به ‌گزارش فارس، وی ضمن مطرح کردن درخواست یک توافق هسته‌ای جدید با ایران گفت: «هدف توافق هسته‌ای (برجام)، جلوگیری از (دستیابی به) توانمندی تسلیحات هسته‌ای ایران بود. بعد‌ از خروج یکجانبه ایالات متحده امریکا از این توافق، ایران هم‌اکنون بار دیگر تهدیدات (به از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای) را آغاز کرده است، بنابراین ضروری است که توافق جدیدی را آغاز کنیم که گسترده‌‌‌تر باشد و همچنین موضوعات مربوط به ثبات منطقه‌ای را نیز دربر بگیرد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7333/3/541714/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها