اخبار



سقوط زانتیا به رودخانه 2 کشته داشت

گروه حوادث / یک دستگاه خودروی سواری زانتیا بر اثر بارش باران و جاری شدن سیلاب در منطقه نور مازندران، به داخل رودخانه سقوط کرد و ۲ سرنشین آن جان باختند.
سلیمان ایزدی، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نور گفت: این حادثه حوالی ساعت سه بامداد دوشنبه و زمانی رخ داد که سیلاب مسیر دوآب به بلده در کیلومتر ۱۰ این جاده را قطع کرده بود و یک خودروی زانتیا با چهار سرنشین بومی در جریان سیل به داخل رودخانه سقوط کرد. وی ادامه داد: بر اثر سقوط این خودرو به داخل رودخانه ۲ نفر از سرنشینان آن با خروج از خودرو نجات یافتند ولی ۲ سرنشین دیگر جانشان را از دست دادند. در حال حاضر با ایجاد یک جاده فرعی خاکی تردد به بلده در حال انجام است که پس از مساعد شدن شرایط، کار باز کردن جاده اصلی شروع خواهد شد.

سرقت‌هایی که عادت شده بود

گروه حوادث / سارق سابقه‌داری که در یک عملیات تعقیب و گریز دستگیر شده بود مدعی شد به‌خاطر عادت دست به سرقت می‌زده است.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 13:40 دوم اردیبهشت اکیپی از کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی هنگام گشتزنی در محدوده میدان تسلیحات به راننده یک دستگاه خودروی پراید ظنین شدند که با استعلام از مرکز فرماندهی و کنترل پلیس آگاهی مشخص شد، خودروی پراید دو روز قبل در حوالی میدان خراسان سرقت شده است. راننده خودروی مسروقه با مشاهده واحد گشت با افزایش سرعت متواری و با رانندگی خطرناک در بین خودروها باعث رعب و وحشت شهروندان شد که افسر اکیپ، از راننده خودروی مسروقه خواست توقف کند، ولی راننده بدون توجه به دستور پلیس به فرار خود ادامه داد و مأموران برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی و حفظ جان عابران با خودروی گشت پلیس آگاهی با مسدود کردن مسیر حرکت خودروی پراید باعث توقف او شدند.
سرهنگ سعداله گزافی رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی گفت: مأموران با عکس‌العمل سریع اعضای اکیپ، متهم با هویت مجید 31 ساله را دستگیر کردند و پس از بررسی سوابق وی مشخص شد دارای چندین فقره سرقت خودرو و داخل خودرو است و حسب اعترافات وی در اسفند ماه گذشته از زندان آزاد و در باند سارقان مزدا 3 مشارکت داشته و سرقت را از روی عادت و برای فروش قطعات با ارزش آن انجام داده است. رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی در ادامه افزود: پس از بازرسی از داخل خودروی سرقتی تعداد زیادی اسناد و مدارک سرقتی نیز کشف شد. متهم برای رسیدگی قضایی و کشف سرقت‌های احتمالی در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

فروش قطعات خودروهای قدیمی در فضای مجازی

گروه حوادث / سارقان خودروهای خاص و قدیمی که پس از سرقت، لوازم آنها را در فضای مجازی می‌فروختند، دستگیر شدند.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، 31 فروردین سال‌جاری پرونده‌ای مبنی بر سرقت یک دستگاه خودروی «اپل آسترا» به‌همراه متهمی به‌نام ناصر توسط کلانتری 106 نامجو برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد. بررسی پرونده حکایت از آن داشت، شاکی 20 فروردین ماه خودروی خود را مقابل در خانه‌اش پارک کرده و پس‌از ساعتی که برگشته متوجه سرقت خودرواش شده است. اما چند روز بعد از شکایت به پلیس وی متوجه فروش تعدادی از لوازم خودرواش در فضای مجازی شده است که بلافاصله با مراجعه به کلانتری موضوع فروش قطعات خودرواش را اعلام می‌کند.
سرهنگ قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: متهم پس از دستگیری و در تحقیقات اولیه منکر سرقت بود و ادعا داشت که لوازم را خریده است تا در سایت خرید و فروش اینترنتی بفروشد. اما در تحقیقات بعدی شاکی اظهار داشت که خودرو را به تازگی از تعمیرگاه گرفته بود بدین ترتیب مأموران با احضار مرد تعمیرکار و تأیید او مبنی بر اینکه قطعات همان قطعاتی است که او روی خودروی شاکی نصب کرده است، سارق بودن ناصر مسجل شد.
ناصر با توجه به مستندات در نهایت اعتراف کرد و گفت: از طریق یکی از دوستانم با شخصی به‌نام محسن ساکن اسلامشهر آشنا شدم و او به بنده پیشنهاد فروش یکسری وسایل خودروی «اپل آسترا» را داد و من نیز لوازم را به مبلغ دو میلیون تومان خریدم البته خودروی اپل را هم در خانه محسن دیدم. پس‌از اعتراف ناصر مأموران با دریافت دستور قضایی از بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 15 تهران به خانه محسن رفتند و او را دستگیر کردند.
محسن پس از دستگیری اظهار کرد: خودرو را در حوالی خانه‌اش رها کرده است. با این اظهارات مأموران موفق شدند خودروی سرقتی را در پارکینگی در همان حوالی در حالی که فاقد پلاک لوازم بود و تخریب شده بود کشف کنند که پس از استعلام از متصدی پارکینگ مشخص شد 29 فروردین ماه خودروی مذکور توسط مأموران کلانتری 15 اسلامشهر به پارکینگ منتقل شده است. با توجه به وقوع چندین فقره سرقت مشابه به این شیوه و شگرد و تطبیق تصاویر به دست آمده از محل سرقت هر دو متهم با قرار قانونی برای کشف سرقت‌ها در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار دارند.

کلاهبرداری در اصفهان دستگیری در تهران

گروه حوادث / مرد شیاد که به بهانه برنده شدن در برنامه رادیویی 5 میلیون تومان از یک شهروند اصفهانی کلاهبرداری کرده بود، در تهران دستگیر شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، 20 اسفند سال گذشته پرونده‌ای با موضوع جعل و کلاهبرداری از شهرستان اصفهان با دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 23 تهران برای رسیدگی تخصصی به اداره سیزدهم پلیس آگاهی فرستاده شد. محتویات پرونده نشان می‌داد که شخصی ناشناس طی تماس تلفنی با شاکی مدعی شده بود که از برنامه رادیویی تماس گرفته و وی در مسابقه رادیویی برنده شده است و باید برای دریافت جایزه 5 میلیون تومانی‌اش به یک دستگاه خودپرداز مراجعه کند تا جایزه‌اش را بگیرد. بنابراین با همین ترفند شاکی را به پای دستگاه کشانده و با کارت به کارت کردن مبلغ 5 میلیون تومان از او کلاهبرداری کرده بود.
سرهنگ جهانگیر تقی‌پور معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت در این باره گفت: مأموران پس از اطلاع از این کلاهبرداری موفق شدند هویت واقعی متهم تحت تعقیب به‌نام حمید 27 ساله را شناسایی کنند و او را در اول اردیبهشت در محدوده میدان امام حسین(ع) تهران دستگیر کردند.
متهم در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد و با صدور قرار قانونی برای ادامه تحقیقات و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم قرار دارد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7333/12/541753/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها