تلگراف خبر




پیش‌تولید فیلم سینمایی «بی‌همه چیز» تازه‌ترین فیلم محسن قرایی آغاز شد. پرویز پرستویی و هدیه تهرانی در کنار شهاب حسینی جمع بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند. بی‌همه چیز اولین حضور این سه بازیگر در کنار هم است. محمد داوودی نویسنده فیلمنامه بی‌همه چیز است  و جواد نوروزبیگی تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده دارد. همچنین پیش تولیدِ جدی و فیلمبرداری کار پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت ارشاد و ستاد مقابله با کرونا آغاز خواهد شد.
سه فیلم کوتاه و مستند ایرانی در تازه‌ترین حضور بین‌المللی خود در جشنواره‌های آلمان، روسیه و هند رقابت می‌کنند.
مستند «پیرمرد و خواننده» ساخته امیر اصانلو در اولین تجربه بین‌المللی خود راهی جشنواره‌ای در سوئیس می‌شود.
 پژوهشکده هنرِ فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد به‌منظور تحلیل و بررسی تأثیر این همه‌گیری جهانی در هنر و جامعه هنری، همایش «هنر و بیماری‌های فراگیر: هنر/کرونا» را با همکاری دیگر سازمان‌های فرهنگی و هنری برگزار کند و براین اساس فراخوان این همایش را منتشر کرد.
 تصویربرداری مستند سینمایی دلاوران سفیدپوش به کارگردانی و تهیه کنندگی امیر کریم یزدی به پایان رسید. در این مستند چهره‌های سینمایی همچون کتایون ریاحی، مرجانه گلچین، شبنم قلی‌خانی، علیرضا خمسه، سپند امیرسلیمانی و... حضور داشتند که به‌صورت لایو در این فیلم به کادر پزشکی خدا قوت گفتند.
 برگزیدگان پویش عکس «بازی در خانه» از سوی مرکز سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند. بازی کردن در خانه و میزان خلاقیت در ساخت نماهنگ یا تصویر از مهم‌ترین اولویت‌های انتخاب‌ داوران پویش «بازی در خانه» بود.
مدیر پروژه‌ بخش نوجوان «کتاب آوا» از انتشار ۲۳ عنوان کتاب صوتی از بهترین رمان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدای بازیگران سینما و تلویزیون و گویندگان حرفه‌ای رادیو در سال ۹۹ خبر داد. به‌ گفته منصور ضابطیان این مجموعه در ادامه‌ مشارکت هنرمندان در تولید کتاب‌های صوتی منتشر خواهد شد.
«روز کارنامه» نوشته قباد آذرآیین منتشر شد. این کتاب در قالب مجموعه رمان نوجوان امروز بوده که داستان خواهر و برادر نوجوانی است که به روایت زندگی خود برای مخاطبان می‌پردازند.
«پر اولوف انکویست» یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های ادبیات کشور سوئد در سن ۸۵ سالگی درگذشت.
«اسلاوی ژیژک» فیلسوف و نظریه‌پرداز اهل اسلوونی در کمتر از ۱۰۰ روز کتابی درباره همه‌گیری کرونا منتشر کرد.
برای اولین‌بار پس از دسترسی «خانه پایور» به دست‌نوشته‌های فرامرز پایور استاد موسیقی ایرانی، آثار گروه‌نوازی این هنرمند پیشگام سنتورنوازی منتشر شد.
فیلم کوتاه «امتحان» ساخته سونیا حدادی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم در بخش بین‌الملل چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های زنان Creteil فرانسه شد.
 واحد موسیقی فرهنگسرای بهمن با حضور هنرمندان و استادان ساز دف در مقام هیأت داوران و انتخاب، هفتمین جشنواره تکنوازی ساز دف را با توجه به شیوع کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، به‌صورت آنلاین و بدون حضور فیزیکی مخاطبان و شرکت‌کنندگان برگزارمی‌کند.
پس از اکران فیلم «خروج» در قالب سینمای آنلاین که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها مسیر تازه‌ای را در نمایش فیلم‌های سینمایی ایجاد کرده است، «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی دومین فیلمی است که این مسیر را ادامه می‌دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7333/15/541764/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها