اخبار




وزیر آموزش و پرورش:
 امتحانات نهایی ١٠ یا ١٧ خرداد آغاز می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از اهداف اصلی ایجاد شبکه شاد، مصون‌سازی فرآیند آموزشی کشور در برابر بحران‌هایی است که باعث تعطیلی مدارس می‌شود. به‌گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی‌میرزایی در نهصدوهفتادو چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، اظهار کرد: راه‌اندازی شبکه آموزشی با این حجم و گستردگی که قرار است ۱۵میلیون دانش‌آموز را پوشش دهد در این زمان کوتاه بسیار سخت و نیازمند تلاش مضاعف است لذا با تلاش‌های شبانه‌روزی که بدون وقفه در دو ماه اخیر صورت گرفت سعی ما بر این است تا برخی مشکلات کاملاً رفع شود. وی استقبال دانش‌آموزان و فرهنگیان از این شبکه را بسیار خوب اعلام و عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی ما از ایجاد شبکه شاد مصون‌سازی فرآیند آموزشی کشور در برابر بحران‌هایی است که باعث تعطیلی مدارس می‌شود. البته در این فرصت کم سعی کردیم این شبکه به آموزش‌های سال تحصیلی جاری برسد. وزیر آموزش و پرورش هدف اصلی ایجاد این شبکه را آموزش دانش‌آموزان دانست و ادامه داد: در مناطق کم‌جمعیت و دور افتاده که دانش‌آموزان با مشکلات ناشی از امکانات فضای مجازی روبه‌رو هستند آموزش‌ها را از طریق راهبران آموزشی پیش بردیم و حتی در برخی مناطق کم‌جمعیت آموزش حضوری در فضای باز و با چینش پراکنده دانش‌آموز انجام می‌شود. حاجی‌میرزایی ادامه داد: برای پایه دوازدهم طبق روال هرساله آخر اردیبهشت پایان سال تحصیلی خواهد بود و پس‌از تعطیلات عید فطر، امتحانات از ۱۰یا ۱۷خرداد ماه آغاز و تا یک هفته از تیرماه ادامه خواهد داشت. کنکور نیز۲۰روز پس از آخرین امتحان نهایی برگزار خواهد شد. او درباره تدوین محتواهای درسی در فضای مجازی گفت: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی، محتواهایی را برای معلمان تدوین و در اختیار آنان قرار داده است، همچنین مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز محتواهای آموزشی را آماده و به استان‌ها ارسال کرده است.
حاجی‌میرزایی تصریح کرد: در صورتی که امکان برگزاری امتحانات پایانی برای پایه‌های غیر از دوازدهم وجود نداشته باشد فعالیت دانش‌آموزان در کلاس‌های آنلاین و انجام تکالیف از شاخص‌های ارزشیابی توسط معلمان خواهد بود.

۷۱ فوتی جدید کرونا در کشور

 سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۱۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ و انجام بیش از ۴۴۲ تست آزمایش کرونا در کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور با اشاره به کاهش بروز این بیماری و همچنین کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها، گفت: از ظهر روزدوشنبه تا ظهر روز سه‌شنبه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۱۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۲۵۸۴ نفر رسید. وی همچنین گفت: متأسفانه تا ظهر روز دوشنبه، ۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۸۷۷ نفر رسید. وی افزود: خوشبختانه تاکنون ۷۲۴۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. به گفته جهانپور، ۲۹۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی گفت: تاکنون ۴۴۲ هزار و ۵۹۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. جهانپور همچنین از مردم خواست در صورت حضور در اماکن عمومی از ماسک استفاده کرده و نکات بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنند.
استاندار تهران: هیچ موردی از آلودگی ویروس کرونا در آب شرب وجود ندارد
استاندار تهران با تأکید بر سلامت آب شرب تهران گفت: هیچ موردی از آلودگی ویروس کرونا در آب شرب وجود ندارد و شهروندان تهرانی از استاندارد و سلامت آب شرب اطمینان داشته باشند.
انوشیروان محسنی بندپی درباره برخی اخبار منتشر شده در مورد آلودگی آب تهران به کرونا ویروس گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها هیچ موردی وجود ندارد و استاندارد لازم برای آب شرب رعایت می‌شود. وی افزود: برای اطمینان شهروندان کلر باقیمانده در شبکه توزیع از حد معمول نیز بالاتر برده شده تا شرایط لازم برای اطمینان بخش بودن آب شرب برای شهروندان ایجاد شود.

کاهش ۷۰ درصدی مسافرگیری در تاکسی‌ها

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: در حوزه حمل‌ونقل با کاهش ۷۰ درصدی مسافرگیری و به تبع درآمد مواجه هستیم. بر اساس پروتکل‌های وزرات بهداشت در حوزه تاکسی یک نفر مسافر کم شده، یعنی ۲۵ درصد از درآمد تاکسی را کاسته‌ایم. به گزارش فارس، مرتضی ضامنی افزود: در صورت تداوم طرح لازم است نسبت به تعیین تکلیف کرایه یک نفر مسافر حذف شده اقدام لازم انجام شود. در صورتی که مبنای محاسبه کرایه در تاکسی از چهار نفر به سه نفر تبدیل شود، می‌توان این طرح را که باعث افزایش سلامت مسافرین می‌شود ادامه داد. وی ادامه داد: علاوه بر این اجرای پروتکل‌ها در حالت حداقلی روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان برای رانندگان هزینه مازاد تولید می‌کند. او گفت: بر اساس آخرین آمارها از سوی سازمان‌های تاکسیرانی تاکنون ۴۵۰ نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۳۲ نفر از آنها فوت کرده‌اند.

نگهداری معتادان متجاهر یکساله شد

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: مدت نگهداری معتادان متجاهر به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به یک سال افزایش یافت. به‌گزارش ایرنا، سردار اسکندر مؤمنی در نشست ویدئو کنفرانسی با معاونان و مدیران کل ستاد و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان‌های سراسر کشور، یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای ستاد مبارزه با موادمخدر را ساماندهی معتادان متجاهر در سال 98 عنوان کرد و گفت: مناطقی مانند شوش و هرندی در اشغال خرده‌فروشان و معتادان بود و حتی در این مناطق استحکاماتی بنا شده بود و در چند لایه نسبت به خرید و فروش موادمخدر اقدام می‌کردند ولی در حال حاضر با اقدامات انجام شده توسط پلیس و دیگر دستگاه‌ها، 85 درصد از معتادین متجاهر ساماندهی شدند و این مناطق که چند دهه در اختیارشان بود، تعطیل شدند. او یادآور شد: در ستاد مبارزه با موادمخدر تصویب شده بود که در سال 98، 50 درصد معتادین متجاهر ساماندهی شوند که ما از این هدف‌گذاری بیشتر پیش رفتیم و توانستیم 85 درصد از آنها را ساماندهی کنیم. مؤمنی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌هایی که در سراسر کشور اتفاق افتاد با نظر کمیته درمان و وزارت بهداشت قرار شد در اسفند معتاد جدیدی را جمع‌آوری نکنیم؛ چرا که امکان شیوع ویروس کرونا وجود داشت و تصمیم درستی هم بود، اگر این اتفاق نمی‌افتاد با یک حجم بالایی از ابتلا و مرگ و میر مواجه بودیم. وی گفت: از سوی دیگر افرادی که 6 ماه از نگهداری آنها گذشته بود و بر اساس قانون آزاد شدند، طبق مذاکرات انجام شده با ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوب شد که 6 ماه دیگر به نگهداری معتادین متجاهر اضافه شود که از این پس نگهداری معتادان متجاهر یکساله می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7334/5/541790/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها