ردیابی تناسب بدن با ترازوی هوشمند




آنا عبادی
خبرنگار
این روزها که کماکان مکان‌های ورزشی به‌دلیل شیوع کرونا در جهان تعطیل است و عده زیادی دغدغه افزایش وزن دارند و سعی می‌کنند در خانه ورزش کرده و وزن و تناسب اندام خود را در بهترین وضعیت حفظ کنند. یکی از ابزارهایی که این روزها می‌تواند به کمک افراد بیاید، ترازوی هوشمند است.
در حال حاضر ترازوهای هوشمند زیادی برای نشان دادن وزن وجود دارد ولی بهترین ترازوی هوشمند، ترازویی است که بتواند علاوه بر نشان دادن وزن کاربر، میزان سوخت چربی، ساخت عضله، وضعیت آب بدن و... را نیز نشان دهد. یکی از بهترین ترازوهای هوشمند سال‌جاری، ترازوی «با بدن پلاس» (Withings Body+) است. این ترازوی هوشمند فیچرهای زیادی دارد. به‌عنوان مثال برخلاف بسیاری از ترازوهای هوشمند، فقط روی وزن کاربر متمرکز نمی‌شود چرا که دارای ردیاب وزن و ترکیب بدن است. درصد حجم چربی، حجم عضله، حجم استخوان، آب بدن و... را نشان می‌دهد و تصویر و دورنمایی از سلامت کاربر را ارائه می‌دهد و کاربر چشم از وضعیت سلامت و وزن خود بر نمی‌دارد.
با این ترازوی هوشمند کاربر می‌تواند اهداف و برنامه‌های خود را تنظیم کرده و مطابق آن پیش برود. به عبارتی این ترازو با دقت بسیار آمار و اطلاعات بدن فرد را جمع‌آوری می‌کند و حتی امکان به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با برنامه‌های دیگر کاربر نیز وجود دارد. به‌عنوان مثال با 100 نوع از برنامه‌های سلامت همگام‌سازی می‌شود حتی تصویری کلی با نشان دادن الگوریتم وضعیت تلاش فرد را برای تناسب اندام به نمایش می‌گذارد.
گفتنی است این ترازو هوشمند براحتی از طریق بلوتوث و وای فای قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و با سیستم عامل‌های اندروید و IOS کار می‌کند. این ترازوی هوشمند بسیار سبک بوده قابل جابه‌جایی است و تا 8 کاربر می‌توانند از آن استفاده کرده و تناسب اندام خود را ردیابی کنند. دارای قفل کودک است. عمر باتری آن هم 18 ماه است. در دو رنگ سیاه و سفید در بازار موجود است و با قیمت نزدیک 100 دلار به فروش می‌رسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7334/13/541826/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها