خــــــــبر




با ارسال نامه به رئیس قوه قضائیه به بهانه ولنگاری فضای مجازی
طلاب خواستار محاکمه جهرمی و فیروز آبادی شدند


400نفر از استادان، طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه از ۶۵ شهر کشور طی نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه خواستند - به تعبیر آنها - عاملان ولنگاری فاجعه‌بار فضای مجازی کشور، آقایان آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی را بازداشت و محاکمه کند.
به‌گزارش ایرنا، در بخشی از این نامه آمده است رهبری در سخنرانی ابتدای سال خود، فضای مجازی را ازجمله عرصه‌هایی معرفی کردند که قوت پیدا کردن درآن حیاتی است؛ بدیهی است تحقق این مهم وظیفه نهادهای مسئول است و ایشان با معرفی فضای مجازی غیر استاندارد کنونی به‌عنوان قتلگاه نوجوانان و جوانان که منطقه عظیمی از آن دردست دشمن است و دارد به کشور ضربه می‌زند، متولیان این عرصه را موظف به تاراندن دشمن از فضای مجازی کرده‌اند. در بخش دیگری از این نامه آمده است: برخی از تخلفات و کوتاهی‌های صورت گرفته نهادهای مذکور بدین شرح است: عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان ضروری‌ترین زیرساخت ارتباطی کشور با وجود تصریح قانونی و تأکیدهای چند باره رهبری نسبت به آن، حمایت زیرساختی عجیب از شبکه‌های مجازی خارجی همچون تلگرام و اینستاگرام، سنگ‌اندازی‌های فراوان در مسیر رشد و توسعه پیام رسان‌های داخلی که خود مثنوی هفتاد من کاغذ است، حاکم کردن افراد بی‌سواد بر ذهن و دل جوانان مسلمان در فضای اینستاگرام.
نامه ادامه یافته است: وابسته کردن غالب خدمات و سرویس‌های فضای سایبری کشور به دشمن، توسعه فضای مجازی بر خلاف منافع مردم و کشور بر مدار منافع هزاران میلیاردی انحصاری خرید و فروش پهنای باند خارجی برای دولت، شائبه تقسیم کار مسئولان با استکبار!
نامه حاکی‌است: با توجه به موارد ذکر شده، از جنابعالی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه تقاضامندیم در راستای عمل به وظیفه‌ قانونی خود که همانا حمایت از حقوق عامه است، در اسرع وقت با عوامل ولنگاری فضای مجازی کشور برخورد قاطعِ قضایی صورت دهید؛ آنها را بازداشت و محاکمه کنید.
نامه ادامه یافته است: بدیهی است شخص آقای فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و آقای آذری‌جهرمی وزیرارتباطات، متهم ردیف اول این پرونده هستند؛ این دو فرد مکرراً، به نفع سرویس‌های خارجی وقت‌کشی کرده و تعهدات خود را طی پنج سال اخیر نقض کرده‌اند.

با شماره 195 و سامانه  195.cra.ir
کم فروشی اینترنت را گزارش دهید

درصورت مشاهده عدم تطبیق سرعت فروخته‌شده و سرعت دریافتی، حجم خریداری‌شده و حجم دریافتی و همچنین رعایت نکردن تعرفه‌های ترجیحی برای سایت‌های داخلی و پیام‌رسان‌های بومی از سوی اپراتورها، موضوع را در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات با آدرس:195.cra.ir
ثبت کنید. به‌گزارش ایسنا، حضور در منازل به‌دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور، به افزایش استفاده از اینترنت برای فعالیت‌های مختلف از جمله دورکاری کارمندان و برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین و پرداختن به فعالیت‌های اینترنتی اوقات فراغت منجر شد. از طرفی ارائه اینترنت رایگان ۱۰۰ گیگابایتی برای اینترنت ثابت هم استفاده از اینترنت را افزایش داده که در مواردی منجر به افت کیفیت و نارضایتی کاربران شد.
سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است. کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت
 195.cra.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند. همچنین با راه‌اندازی سامانه نت‌سنج پلاس هر ایرانی در هر مکانی می‌تواند ببیند که چه شرکت‌هایی خدماتشان ارائه می‌شود؟ کیفیت پوشش چیست؟ میزان سرعتی که می‌تواند دریافت کند چقدر است؟ شکایات مردم در آن منطقه چه بوده است؟ و اندازه‌گیری‌های کیفی چه می‌گوید؟ همچنین علاوه بر اطلاعات رگولاتوری، نظراتی که کاربران منعکس می‌کنند هم در این سامانه وجود دارد و هر یک از کاربران در هر نقطه از کشور می‌توانند انتخاب کنند که کدام اپراتور چه سرویسی می‌دهد و از نظرات سایر مردم هم مطلع شوند.
 
تاکسی پرنده اوبر به پرواز درآمد

یکی از شرکای شرکت اوبر در نظر دارد تاکسی پرنده برقی را که می‌تواند در مدت زمان ۷ دقیقه شارژ شود و به پرواز درآید، تولید و وارد چرخه خدمات کند. این طراحی می‌تواند یک نوآوری ویژه در نظر گرفته شود. به‌ گزارش انتخاب، شرکت‌های اوبر و Jaunt Air Mobility در سال ۲۰۱۹ با مأموریت تولید هواپیمای برقی و زمینی یا eVTOL شریک شدند. اکنون این شرکا نسخه‌ای جدید از تاکسی پرنده برقی را اختراع کرده‌اند که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ با قابلیت پرواز‌های خودران معرفی شوند و در سال ۲۰۳۰ مجوز پرواز دریافت کنند. اوبر برای اولین بار در کنفرانس Elevate ۲۰۱۹ خود اعلام کرد که Jaunt Air Mobility به‌عنوان شریک مرحله بعدی فعالیت‌های تاکسی پرنده انتخاب شده است. سفر Jaunt بر پایه فناوری VTOL است که شامل تمامی حرکت‌های افقی و عمودی و مدور است.
 این هواپیما می‌تواند با چهار سرنشین و یک خلبان پرواز کند. اوبر شروع به آزمایش این تاکسی پرنده در شهر‌های بزرگ کرده است و می‌تواند نرخ مسافرت‌های زمینی را بسیار کاهش دهد. این هواپیما به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۷۵ مایل در ساعت و تا ۱۸ هزار مایل در ساعت پرواز کند. با وجود این، برای محدوده ۶۰ مایل با یک بار شارژ می‌تواند پوشش دهی داشته باشد، برای مثال برای پرواز بین واشنگتن و بالتیمور بدون توقف برای شارژ می‌توان حرکت کرد.
با توجه به موادی که این شرکت منتشر کرده است، تاکسی پرنده‌ها حتی نیازی به فرودگاه‌های مخصوص ندارند و به راحتی در پارکینگ‌ها و پشت‌بام‌های ساختمان‌ها فرود می‌آیند.

رشد 60 درصدی اپ‌های بانکی با شیوع کرونا

اپلیکیشن‌های بانکی در ایالات متحده امریکا تحت تأثیر شیوع گسترده ویروس کرونا در ماه گذشته میلادی با یک رشد ۶۰ درصدی مواجه شده است. به‌گزارش ایسنا، شیوع ویروس خطرناک و مرگبار کرونا که منجر به اعلام قرنطینه، خانه‌نشینی و دورکاری بالغ بر نصف جمعیت جهان شده است، تغییر و تحولات جدیدی را در عادات روزمره شهروندان و استفاده بیشتر آنها از خدمات و سرویس‌های آنلاین و اینترنتی ایجاد کرده است.
تازه‌ترین آمارهای منتشر شده در وب سایت crowdfundinsider حاکی از آن است که دانلود و نصب اپلیکیشن‌های بانکداری دیجیتال در ایالات متحده امریکا در ماه گذشته میلادی همزمان با شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی شهروندان در این کشور با ۶۰ درصد رشد روبه‌رو شده است. همچنین درآمدهای حاصل از دانلود اپلیکیشن‌های مذکور توسط کاربران در ایالات متحده مارس ۲۰۲۰ میلادی، ۱۷ درصد افزایش یافته است. علاوه بر اپلیکیشن‌های بانکی و پرداخت موبایل، برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها نظیر سرویس‌های استریم و پخش آنلاین محتوا و سرویس‌های اینترنتی ارائه دهنده غذا نیز در جهان به ترتیب با رشد ۱۰درصدی و ۲۳درصدی   استقبال کاربران مواجه شده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7334/13/541827/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها