وزیر کشور با اعلام آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری:

با رعایت اصل تفکیک قوا با مجلس یازدهم تعامل خواهیم داشت




وزیر کشور با اعلام آغاز مقدمات کار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد شرایط کشور برای تکرار حضور حداکثری مردم در انتخابات آتی فراهم شود. عبدالرضا رحمانی فضلی با بیان اینکه ما در وزارت کشور بنابر وظیفه اجرایی که داریم باید بتوانیم در سلامت کامل و با رعایت مر قانون انتخابات خوبی را برگزار کنیم از وجود آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.
به‌گزارش ایرنا، وزیر کشور با ابراز امیدواری به برگزاری الکترونیکی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس که تعداد حوزه‌ها کمتر است و بعد آن در انتخابات ریاست جمهوری که یک سال برای برگزاری آن فرصت وجود دارد در هماهنگی با شورای نگهبان، گفت: در بحث دستگاه‌های احراز هویت که در این دوره به‌کار گرفته شد کاملاً موفق بودیم و براساس گزارش‌هایی که ارائه شد ما امسال حتی یک رأی تکراری نیز در انتخابات نداشتیم و این خیلی مهم است یا برخی از تخلفات ثبت‌نامی یا استفاده از شناسنامه افرادی که فوت کرده‌اند یا استفاده از شناسنامه‌های تقلبی نداشتیم یا حداقل زیر چهارپنج درصد بوده است که در برخی حوزه‌ها داشتیم که قابل احصا و شناسایی نیست و تنها در یک مورد از ۱۵۰ هزار به ۱۵۰ عدد رسیده که خیلی رقم پایینی است.
وزیر کشور در جلسه ویدئو کنفرانس با استانداران با اعلام اینکه نتیجه انتخابات بدون هیچ گونه اختلاف اعلام شد و تمام حوزه‌های انتخابیه در این دوره از انتخابات تأیید شدند، از زحمات همه دست اندرکاران انتخابات قدردانی کرد و افزود: موضوع انتخابات از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و در واقع از دستاورد‌های بلند انقلاب اسلامی انتخابات است و در انتخابات سرنوشت مردم به دست خودشان تعیین می‌شود و هر چه مشارکت بالا باشد، می‌تواند در مقبولیت و مشروعیت تأثیر بگذارد. وزیر کشور با اشاره به گزارش ارائه شده درباره صدور اعتبارنامه‌های منتخبین انتخابات و مراحل قانونی آغاز فعالیت مجلس یازدهم تأکید کرد: ما در وزارت کشور همچنان که با مجلس نهم و پس از آن مجلس دهم همکاری داشتیم، با رویکرد همدلی و همکاری در چارچوب قوانین و مقررات کشور و رعایت اصل تفکیک قوا، تعامل حداکثری را با مجلس یازدهم خواهیم داشت.
رحمانی فضلی همچنین دوشنبه شب که در جمع معاونین و مدیران ارشد وزارت کشور سخن می‌گفت با اشاره به‌گزارش ارائه شده در خصوص وقوع سیلاب‌های پایان سال ۹۸ و آغاز سال ۹۹، افزود: خسارات محدود سیل‌های اخیر به‌رغم وسعت بارندگی‌ها، نتیجه اقدامات کاملاً مؤثری است که پس‌از سیل فروردین ۹۸ در مناطق مختلف سیل خیز کشور اجرا شده و لازم است از تلاش‌های سازمان مدیریت بحران، استانداران، وزارت نیرو، بنیاد مسکن و دیگر دستگاه‌های‌های اجرایی مؤثر در این زمینه تقدیر و تشکر داشته باشم.
رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن مرور روند مدیریت مقابله با کرونا از آغاز تاکنون، روند نزولی شیوع بیماری در کل کشور را امیدوار‌کننده دانست و بر لزوم تداوم مراقبت‌های بهداشتی در این زمینه از سوی مردم و بخش‌های مختلف تأکید کرد.
وزیر کشور با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص ضرورت استفاده از ماسک و دستکش در حمل‌ونقل عمومی درون شهری، به معاون عمرانی وزارت کشور دستور داد، بازه زمانی حداکثر ۴ روزه‌ای برای شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها در این زمینه تعیین شود تا پس از آن، این طرح همراه با اطلاع‌رسانی کافی به اجرا در آید.

برش
همه اعتبارنامه‌های منتخبین مجلس یازدهم صادر شده است

روز گذشته رئیس ستاد انتخابات کشور نیز در جلسه ویدیو کنفرانس با استانداران از صدور اعتبارنامه منتخبین مجلس یازدهم خبر داد و اعلام کرد: امروز ما به معاون قوانین مجلس شورای اسلامی و برای شورای نگهبان تمامی اعتبارنامه ۲۷۹ منتخب مجلس یازدهم را ارسال کرده‌ایم. به‌گزارش ایلنا، جمال عرف در گزارش خود از انتخابات مجلس یازدهم با یادآوری فوت فاطمه رهبر و محمد علی رمضانی از منتخبان مجلس یازدهم به‌علت بیماری کرونا، گفت: در واقع از ۲۰۸ حوزه انتخابیه، ۱۹۷ حوزه تعیین تکلیف شده‌اند و تنها در ۱۱ حوزه به مرحله دوم راه یافته‌اند که در این حوزه‌ها نیز ۱۸ شهریور انتخابات میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه شورای نگهبان انتخابات همه حوزه‌ها را تأیید نهایی کرده است، اظهار داشت: البته این به آن معنا نیست که اعتراضی نداشته باشیم، بلکه در ۹۸ حوزه انتخابیه اعتراض نداشتند، در بقیه حوزه‌ها اعتراض داشتیم که به اعتراض‌ها رسیدگی و در ۹ حوزه منجر به بازشماری صندوق آرا شد که همه کارها انجام شد، اما بررسی‌ها در نتایج انتخابات تأثیر نگذاشت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7334/2/541884/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها