دیگه چه خبر




کنایه تحلیلگر ارشد امریکایی  به برنامه ضد ایرانی پمپئو
 خبر اول اینکه،   «استفان والت» تحلیلگر ارشد امریکایی، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه هاروارد و از چهره‌های شناخته شده مکتب واقع گرایی، تلاش وزیر خارجه کشورش برای توسل به «مکانیسم ماشه» در برجام را امر و نهی کردن یک فرد مطلقه به همسر سابقش خوانده است. به گزارش فارس، والت در پیامی توئیتری نوشت: «تلاش پمپئو برای کلید زدن ساز و کار بازگشت خودکار (مکانیسم ماشه) برجام بعد از اینکه ایالات متحده این توافق را رها کرد و دور انداخت، شبیه به کسی است که همسرش را رها می‌کند، طلاق می‌گیرد و سپس می‌گوید اوست که درباره دیدار همسرش با دیگران تصمیم‌گیر است.» پیام توئیتری این کارشناس ارشد امریکایی بعد از آن منتشر شده که طی روزهای اخیر رسانه‌ها از تشدید تلاش‌های مایک پمپئو وزیر خارجه دولت ترامپ برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با استناد به حق واشنگتن برای کلید زدن «مکانیسم ماشه» خبر دادند.

 دفاع وزیر اسبق از آمارهای وزارت بهداشت
 خبر دیگر اینکه، در روزهایی که کرونا و عملکرد دولت بهانه‌ای شده برای تسویه حساب‌های سیاسی از سوی بعضی چهره‌ها و جریان‌های سیاسی، مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت دولت احمدی‌نژاد از عملکرد وزارت بهداشت و آمارهای اعلام شده درباره بیماران کرونایی دفاع کرد. به گزارش ایسنا، وزیر اسبق بهداشت گفت: قطعاً وزارت بهداشت آمار غیرواقعی ارائه نمی‌کند چون مبنای کار وزارت بهداشت، صحیح است و سیستم آمارگیری و بیماریابی دقیقی در این وزارتخانه وجود دارد. مرضیه وحید دستجردی گفت: در کشور سیستم مراقبت‌های بهداشتی اولیه بسیار قدرتمندی وجود دارد که نماینده سازمان جهانی بهداشت نیز آن را تأیید کرد و قطعاً آمار وزارت بهداشت بر مبنای صحیح و واقعیت است. وی افزود: صنعت داروسازی کشور بسیار قدرتمند است و در منطقه، در جایگاه نخست قرار داریم و در حال حاضر حدود ۹۶ درصد داروهای مورد نیاز در کشور تولید می‌شود. اما این سیستم باید ارتقا پیدا کند و هر کجا که تولید و سود باشد، ممکن است جریاناتی شکل بگیرد و همه وزرای بهداشت زمان ورود خود به این وزارتخانه باید با مشکلات و فساد این حوزه دست و پنجه نرم کنند.


 نگرانی رژیم صهیونیستی از پیشرفت ایران
 دست آخر اینکه،  وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نسبت به پیشرفت ایران ابراز نگرانی کرد. به گزارش ایلنا نفتالی بنت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: آزمایش پرتاب ماهواره توسط ایران باعث نگرانی ما شده است و هرگونه پیشرفت آنها برای ما نگران‌کننده است


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7334/3/541890/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها