روح‌الله زم در چهارمین جلسه دادگاه:

برخی اعتراف‌هایم را قبول دارم برخی را نه



چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده روح‎الله زم مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، صبح دیروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در ابتدای این جلسه نماینده دادستان خطاب به متهم گفت: به عنوان اولین سؤال از تمامی جلسات بازپرسی شما فیلمبرداری شده است. شما اقاریری هم داشته‎اید. آیا اقاریر خود را نزد بازپرس قبول دارید؟ متهم زم مدعی شد: بعضی از موارد را قبول دارم بعضی‌ها را نه.
نماینده دادستان ادامه داد: آیا قبول دارید به صورت گسترده مرتکب اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران شده‎اید؟ متهم گفت: خیر من کار مطبوعاتی می‌کردم. نماینده دادستان، گفت: اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی چه زمانی وارد عراق می‌شود و انتقال این موضوع به مأمور‌های خودتان کار رسانه‎ای نیست که متهم گفت: مگر چه اتفاقی افتاده است؟
نماینده دادستان افزود: درخصوص اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی به صورت گسترده اقرار داشتید که بعد از دی ماه ۹۶ تا اواسط سال ۹۷ اقدامات گسترده تبلیغاتی علیه نظام انجام دادید چرا که به براندازی معتقد شده بودید و این موضوع را نزد بازپرس گفتید، چه توضیحی دارید؟ متهم زم پاسخ داد: یکسری را قبول دارم و یکسری را قبول ندارم من خبرنگار بودم و کار خبری می‌کردم.
نماینده دادستان ادامه داد: آموزش ساخت کوکتل مولوتوف و ماسک ضد اشک آور و چگونگی زمین‎گیر کردن موتورسواران کار رسانه نیست. متهم زم در واکنش به این توضیحات گفت: این‌ها مربوط به من نیست و یکسری مطالب کپی بود و یکسری نیز تحت القائات بود. نماینده دادستان گفت: چرا به کسرایی وصل شدی و پیام دادی و گفتی که در جنگ روانی تبحر داری. متهم گفت: او را آقایی به من معرفی کرد و گفت برای آنکه بشود برای آمدنیوز بودجه گرفت با این خانم صحبت کن ۴، ۵ ماه صحبت کردم. نماینده دادستان گفت: مسئولیت خانم ساغر کسرایی در کنگره امریکا چه بود؟ زم پاسخ داد: خانم کسرایی منشی یک سناتور امریکایی بود  از طرف عباس فخرآور به من معرفی شد. خانم کسرایی اسم من را برای کنفرانسی که قرار بود در امریکا برگزار شود داده بود و اسمم داخل لیست رفته بود همچنین پیشنهاد داده شد که اقدامات دیگری انجام بدهیم. نماینده دادستان افزود: شما خودت گفتی رضا پهلوی اذعان کرده من رهبر جنبش ۹۶ بودم، شما با انتشار اخبار و فراخوان‌هایی خواستید ماشین‌های نیروهای انتظامی به آتش کشیده شود همچنین در اظهاراتت گفته‌ای که نقش محوری داشتی.
زم مدعی شد: بعضی حرف‌ها در شرایط خاص بوده.
در ادامه قاضی گفت: پس از دی ماه ۹۶ با افسران وزارت خارجه فرانسه ملاقات کردی دلیل آن چه بوده است؟ متهم پاسخ داد: بنابر توصیه مقامات این کشور (فرانسه) ملاقات کردم. متهم درباره همکاری با سرویس اطلاعات فرانسه هم گفت: شش هفت جلسه برگزار شد تا آشنا شویم. مگر من فقط این رابطه را داشتم افراد دیگری نیز در فرانسه با سرویس آنجا ملاقات دارند و تحت حفاظت هستند. آنجا خیلی‌ها هستند، بنی صدر و اردشیر امیرارجمند محافظ دارند.
 متهم زم در پاسخ به قاضی در مورد نوع رفتار بازجویان با وی گفت: با بهترین روش رفتار می‌کردند و هرجا که خود می‌خوابیدند، من نیز آنجا می‌خوابیدم، همان غذایی که خودشان می‌خوردند، به من می‌دادند.
جلسه بعدی متعاقباً اعلام خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7339/2/542336/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها