اخبـــار




تعیین سناریو های مختلف برای کرایه نفر چهارم تاکسی‌ها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از تدوین سناریوهای مختلف برای کرایه نفر چهارم در روزهای کرونایی خبر داد.
«علیرضا قنادان» درباره شایعه افزایش ۸۰ درصدی کرایه تاکسی‌های ویژه به ایلنا گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و از اساس تکذیب می‌شود. به‌نظر می‌رسد انتشار این خبر به‌دلیل برداشت نادرست از یکی از تبصره‌های مصوبه نرخ کرایه شوراست که مربوط به تاکسی‌های لوکس و مدرن تهران است و از چند سال پیش به طور مستمر وجود دارد.او ادامه داد: براساس متن مصوبه، به سازمان تاکسیرانی اجازه داده شده که نرخ کرایه تاکسی‌های ویژه لوکس مانند خودروهای هیبریدی، تویوتا، اپتیما، سوناتا و نظایر اینها را از نرخ پایه و نسبت به تاکسی‌های معمولی تا ۸۰ درصد بالاتر تعیین کند.
به‌گفته او، قیمت این تاکسی‌ها نیز همانند دیگر تاکسی‌ها ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت و آن ۸۰ درصد مابه‌التفاوتی است که به‌دلیل لوکس و گران بودن این تاکسی‌ها نسبت به تاکسی‌های معمولی از گذشته در نظر گرفته شده بود.قنادان گفت: سقف تغییرات نرخ کرایه تمام تاکسی‌های شهر تهران در مصوبه شورا نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد است.او درباره سرانجام کرایه نفر چهارم که به‌دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی از سرنشینان تاکسی‌ها کم شده است، گفت: از ستاد فرماندهی مبارزه با کرونا در تهران استعلام کرده‌ایم تا برآوردی از زمان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به ما ارائه کنند، اما برای این مسأله در حال تعیین سناریوهای مختلف هستیم.


رئیس ستاد مقابله با بیماری های واگیردار تشریح کرد
چرایی آمار پایین فوت در مراکز سالمندان ایرانی
نسبت به سایر کشورها

رئیس ستاد مقابله با بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور تأکید این سازمان در خصوص «پیشگیری» از شیوع بیماری‌ کرونا را عامل کمتر بودن ابتلای سالمندان به کرونا در کشور دانست.
محمد نفریه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه گروه‌های هدف سازمان بهزیستی کشور ریسک بالایی برای ابتلا به کروناویروس دارند، گفت: به همین دلیل سازمان بهزیستی هم که براساس پیش‌بینی وزارت بهداشت احتمال زیادی می‌داد که این بیماری به زودی وارد کشور شود، شروع به انجام اقدامات پیشگیرانه کرد. به طوری که در 27 بهمن ماه کلیه مراکز به شکل خودخواسته به حالت قرنطینه درآمدند. یعنی پذیرش موارد جدید، ترخیص افراد و... ممنوع اعلام شد و دستورالعمل‌های بهداشتی به شکل شدیدتری دنبال شد. در آن زمان هنوز نمی‌دانستیم که وضعیت بیماری در کشور به چه شکل خواهد بود و بعداً قرنطینه عمومی اعلام می‌شود، لذا سازمان بهزیستی در خصوص این موضوع نیز پیشگیری کرده و از تمامی مراکز خواسته بود تا برای 3 ماه مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده مورد نیاز خود را تهیه کنند.
رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: با توجه به‌ گزارش‌های رسیده از کشورهای دیگر که حتی قبل از ما موارد مثبتی داشتند نشان می‌داد که موارد ابتلای سالمندان در این کشورها زیاد است. برای مثال در امریکا دومین فوتی ناشی از این بیماری در یکی از مراکز سالمندان اتفاق افتاده بود. همچنین گزارش‌ها نشان می‌داد در کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا و فرانسه موارد ابتلا به سالمندان زیاد است. این در حالی بود که درصد آلودگی ما نسبت به کشورهای دیگر بسیار کمتر بود. نفریه ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده 40 هزار و 900 نفر در اسفند ماه 97 در مراکز ما بودند که این تعداد در اسفند 98 به بیش از 49 هزارنفر رسیده بود. به این ترتیب حدود 9000 نفر افزایش یافته بود، اما آمارها نشان می‌داد تغییر معناداری در آمار مرگ و میر سالمندان در مراکز وجود ندارد.

زالی: پروتکل های بهداشتی برخی مشاغل در تهران
باید سختگیرانه تر شود

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه مکان‌هایی مثل مراکز پیشخوان و مراکز تعویض پلاک محل مراجعه حجم زیادی از مراجعات است و در آن‌ها امکان فاصله‌گذاری اجتماعی وجود ندارد، گفت: به نظر می‌رسد پروتکل‌هایی که برای این مراکز صادر شده در تناسب با شرایط جمعیت حاضر در آنها نیست، به همین منظور باید پروتکل‌ها سختگیرانه‌تر شده و تغییر یابد. همچنین باید در فرایند نوبت دهی مراجعین دستورالعمل‌های جدید تدوین شود. زالی افزود: این هفته در جلسه شورای فرماندهی ستاد مقابله با کرونای تهران این موضوع مورد بحث قرار خواهد گرفت. زالی با اشاره به معدل حدود ۶۲ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران، گفت: این درحالی است که متوسط کشوری بین ۸۰ تا ۸۵ درصد بوده است، بنابراین باید حتماً با اصناف نشستی در این زمینه انجام شود. وی درباره وضعیت بیماری کرونا در استان تهران گفت: آمار‌ها تفاوت قابل توجهی را نسبت به ۴۸ ساعت گذشته نشان نمی‌دهد و همان طور که قبلاً گفتیم شرایط استان تهران در زمینه بیماری کرونا شکننده و بی‌ثبات است و هرگونه بی‌احتیاطی و تقلیل ملاحظات بهداشتی می‌تواند موجب شکل جدیدی از بروز بیماری در استان تهران شود. زالی تأکید کرد: مردم باید موضوع کرونا را جدی بگیرند، کرونا کاملاً جدی است و هرگونه اشتباه در این باره می‌تواند مخاطره‌آمیز و جدی باشد. وی گفت: سازمان بهداشت جهانی تاکنون تنها ۱۲ کشور را از نظر علمی و سطح بالای توانایی پژوهشی مجاز دانسته است که کارآزمایی بالینی آنها در عرصه جهانی مورد استناد قرار گیرد که ایران جزو آن ۱۲ کشور است.

نتایج تمام آزمون ها تا پایان مهر اعلام می شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی تمامی آزمون‌های سال ۹۹ تا پایان مهر ماه خبر داد و گفت: به این ترتیب، نتایج نهایی آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری اوایل مهر و نتیجه کنکور سراسری نیز حداکثر تا اواخر مهر ماه اعلام شود. ابراهیم خدایی، با اعلام این خبر درباره اعلام نتایج آزمون‌های سال ۹۹ و زمان بازگشایی سال تحصیلی جدید به ایسنا گفت: سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس استانداردهای خود نیازمند زمان مشخصی برای اعلام نتایج آزمون‌هاست. بر این اساس برای اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری و کنکور حدود دو ماه و نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد نیز حدود دو و نیم ماه زمان نیاز داریم.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به زمان بندی جدید برگزاری آزمون‌های ۹۹ طبیعتاً نتایج این آزمون‌ها نیز با مقداری تأخیر مواجه خواهد شد. منتها ما انتظار داریم سازمان سنجش آموزش کشور با برنامه‌ریزی فشرده و کم کردن برخی فرآیندها، نتایج تمامی آزمون‌ها را تا پایان مهرماه ۹۹ اعلام کند.

معاون درمان وزیر بهداشت:
کاهش شدت بیماری کووید19 در کشور

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ کد جدید C19 برای درمان بیماران سرپایی کرونا در بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: سیر بیماران در بیمارستان‌ها نشان می‌دهد که نه تنها مراجعات بیمارستان‌ها کم شده بلکه شدت بیماری کووید ۱۹ نیز کم شده و اکثر بیماران جدیدی که به بیمارستان می‌آیند خیلی بدحال نیستند. قبل از عید درصد بالایی از بیماران بدحال بودند اما الآن به تدریج حال عمومی بهتری دارند و میزان بستری در آی سی یو هم کمتر شده است. بنابراین تعداد بیماران بدحالی که در خانه فوت می‌کنند هم خیلی کم است.
قاسم جان بابایی در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، درباره تعداد افرادی که با کد موارد محتمل به کرونا در بیمارستان‌ها بستری شده یا فوت شده‌اند گفت: ما در بیمارستان‌ها برای کرونا دو کد داریم که کدهای بین‌المللی هستند. یکی کد ۷۰۱ برای افرادی که تست پی سی آر آنها برای کرونا مثبت است و دیگری کد ۷۰۲ که افراد محتمل به کرونا هستند که بر اساس سی تی اسکن تشخیص داده می‌شود و تست پی سی آر آنها منفی است. به دانشگاه‌های علوم پزشکی گفتیم این کدها را اصلاح کنند. وی با بیان اینکه تاکنون ابتلای مجدد به بیماری کووید۱۹ در افرادی که یکبار مبتلا شده‌اند ثابت نشده است، گفت: این کدها بین‌المللی هستند و همه کشورها موظف هستند این کدها را اصلاح کنند ما هم در ایران در حال اصلاح این کدها هستیم و بزودی با جمع بندی آن می‌توانیم تعداد موارد محتمل به کرونا را نیز در ایران اعلام کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7341/5/542549/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها