مراقب کلاهبرداران بازار بورس باشید



سرهنگ نعمت‌الله علیپور - رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت
این روزها شیب تند تغییر قیمت سهام در بورس باعث شده شهروندان به سرمایه‌گذاری در بورس رو بیاورند، اما باید این کار از طریق کارگزاری‌های مجاز انجام شود و افراد هرگز قبل از کسب مهارت و افزایش دانش در بورس وارد این مقوله نشده و سرمایه‌گذاری نکنند.
این روزها شاهد رونق بازار مالی بورس در کشور هستیم، به صورتی که هر روز بازار سهام با رشد شاخص رکورد تازه‌ای را به ثبت می‌رساند و طبق اخبار و اطلاعات دریافتی این بازار با استقبال عمومی مردم مواجه شده است. سرمایه‌گذاری در بورس از طریق کارگزاری‌های مجاز باید صورت بگیرد، چون سرمایه‌گذاری در بورس یک فعالیت اقتصادی و مورد حمایت قانون است.
دریافت کدهای بورسی سایر اشخاص و کسب سودهای کلان پدیده جدیدی است که در حاشیه اقتصاد کشور شکل گرفته است و بعضی افراد سودجو با استفاده از کدهای بورسی دیگران و حتی مدارک هویتی آنان از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری می‌کنند. مردم باید بدانند استفاده از کد بورسی و اوراق هویتی دیگران برای کسب انتفاع مالی در حالی که خود آن اشخاص مطلع نباشند، تخلف محسوب می‌شود و با متخلف برابر با قانون برخورد خواهد شد.این نوع کلاهبرداری به طور معمول توسط افراد شیک‌پوش و خوش‌ظاهر اتفاق می‌افتد. این افراد با رفتارهای متقلبانه و با وعده‌های واهی از شهروندان با استفاده از مدارک هویتی و کدهای بورسی آنان کلاهبرداری می‌کنند. فعالیت بورسی نیاز به دانش خاص خود را دارد و توصیه می‌کنیم که فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری خود را در جایی انجام دهند که سرمایه آنها در دسترس باشد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7341/11/542573/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها