اخبار




سرقت از خانه باجناق برای انتقام

گروه حوادث / مردی که به‌خاطر اختلافات خانوادگی و انتقام‌جویی از باجناق سابقش به خانه وی دستبرد زده بود توسط پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چهارم آذر سال گذشته پرونده‌ای از کلانتری 176 حسن آباد با موضوع سرقت از خانه برای رسیدگی تخصصی به پایگاه نهم پلیس آگاهی ارجاع شد مالباخته که مردی افغانستانی بود گفت: ساعت یک بامداد به همراه همسر و فرزندانم در خانه استراحت می‌کردیم که ناگهان 3 مرد نقابدار وارد خانه شدند و با تهدید و ضرب و جرح من مبلغ 2 میلیون تومان پول، طلا به ارزش 8 میلیون تومان و 2 دستگاه تلفن همراه را سرقت کردند و بعد هم از آنجا متواری شدند. سرهنگ کرم یوسف وند رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی گفت: پس‌ از اظهارات مالباخته مأموران با مراجعه به محل سرقت، موفق شدند شماره پلاک خودرویی که سارقان با آن به محل وقوع جرم آمده بودند را شناسایی و مالک آن که فردی به‌ نام وحید بود را دستگیر کردند. وحید در بازجویی‌های پلیسی اظهار کرد: صاحب این خانه باجناق سابقم بود. من با او اختلاف داشتم و برای انتقام‌جویی از وی نقشه سرقت از خانه‌اش را با همدستی 3نفر از همدستانم طراحی کردم. مالک خودرو با دستور قضایی روانه زندان شد و دستگیری سایر همدستان وی در دستور کار قرار گرفت.

شکایت از پسر پولدار به اتهام تعرض

گروه حوادث /  پسر ورزشکاری که با شکایت یک دختر به اتهام تعرض پای میز محاکمه ایستاده بود در جلسه دادگاه مدعی شد این دختر قصد اخاذی دارد. به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده با شکایت دختر ۲۲ ساله‌ای به‌ نام لادن آغاز شد. وی به مأموران پلیس گفت: 3 ماه پیش در یکی از محله‌های شرق تهران با پسر جوانی به‌ نام مسعود آشنا شدم. او ادعا می‌کرد در رشته بدنسازی فعالیت دارد و پولدار است. بعد از اینکه با هم دوست شدیم یک روز به خانه‌اش رفتم اما با وجود مقاومت شدیدم به من تعرض کرد.
پس‌ از اظهارات لادن و ثبت شکایت او و تأییدیه پزشکی قانونی دستور بازداشت مسعود صادر شد. در بررسی‌های بیشتر مأموران دریافتند وی دارای سابقه کیفری است. با این حال او پس از تفهیم اتهام با قید وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد تا اینکه سرانجام مسعود صبح دیروز در شعبه 11 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.
در ابتدای جلسه دادگاه لادن برای متهم درخواست اشد مجازات کرد و گفت: اگر می‌دانستم که هدفش سوءاستفاده از من است هیچگاه با او دوست نمی‌شدم. چراکه او زندگی من را نابود کرد. وقتی موضوع را به مادرم گفتم او شوکه شد و فقط در این مدت غصه خورده و نگران آینده من است. این ماجرا تأثیر بدی در روحیه من و خانواده‌ام گذاشته است. در ادامه مسعود در دفاع از خودش گفت: به‌هیچ عنوان بحث تعرض را قبول ندارم. من و لادن مدتی با هم دوست بودیم و او با میل خودش به خانه‌ام آمد و با من رابطه برقرار کرد. در حال حاضر هم چون می‌داند که وضع مالی خوبی دارم قصد دارد از من اخاذی کند. او در آخرین مکالمه ما عنوان کرد در صورتی رضایت می‌دهد که ۱۰۰ میلیون تومان به او پرداخت کنم. لادن می‌داند که من به تازگی با یک خانم پزشک ساکن لندن ازدواج کرده‌ام و قصد دارم برای آغاز زندگی مشترکم به انگلیس سفر کنم به همین خاطر می‌خواهد از موقعیت سوءاستفاده کند و از من پول بگیرد. پس از اظهارات متهم قضات شعبه 11 وارد شور شدند تا رأی لازم را صادر کنند.

رازگشایی از قتل مرد تنها در خانه

گروه حوادث / مرد کنجکاو که صداهای عجیبی از خانه همسایه‌اش شنیده بود در تماس با پلیس ماجرای قتل این مرد تنها را در آپارتمانش فاش کرد.
به‌گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، ساعت یک بامداد چهارشنبه 17 اردیبهشت مرد جوانی با مأموران کلانتری 133 شهرزیبا تماس گرفت و مدعی شد که از خانه همسایه‌اش صداهای عجیبی می‌آید و وی نگران است که برای این مرد تنها که در طبقه چهارم ساختمانشان ساکن است اتفاقی رخ داده باشد.او گفت: دقایقی قبل از داخل خانه‌اش صدای مشاجره می‌آمد آنقدر صدا زیاد بود که به راه پله‌ها آمدم و تذکر دادم. بعد از لحظاتی درگیری تمام شد و این بار صدای موسیقی بلندی از آپارتمان واحد 15 به‌گوش رسید. شهروز، صاحب خانه است و به تنهایی زندگی می‌کند و به‌نظرم اتفاقی برایش رخ داده است چرا که هر چه زنگ خانه را می‌زنیم که صدای ضبط صوت را کم کند بی‌فایده است.
به‌دنبال این تماس و هماهنگی‌های مأموران کلانتری با بازپرس کشیک قتل پایتخت مأموران راهی خانه مورد نظر در خیابان آلاله شرقی، بلوار تعاون شدند. مأموران در ورودی آپارتمان را شکسته و به محض ورود به خانه 50 متری با جسد شهروز مواجه شدند.دست و پای مرد 45 ساله با طناب قرمز بسته شده و دهانش نیز با دستمالی بسته شده بود. خانه بهم ریخته بود و آثار خراشیدگی روی بدن شهروز از درگیری او با فردی دیگر خبر می‌داد. با کشف جسد موضوع به بازپرس مصطفی واحدی اعلام شد و بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. در ادامه تحقیقات مشخص شد که اسناد و مدارک و گوشی تلفن همراه مقتول به سرقت رفته است. در ادامه نگهبان ساختمان اطلاعات جدیدی را در اختیار تیم تحقیق قرار داد. او گفت: من در اتاقک سرایداری‌ام بودم که سر و صدا را از خانه شهروز شنیدم. تا از اتاقک بیرون بیایم و سوار آسانسور شوم که به طبقه چهارم بروم سه مرد را دیدم که هراسان از پله‌ها پایین آمده و ساختمان را ترک کردند.بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه را صادر کرد. همچنین دستور شناسایی و دستگیری مردان ناشناس نیز صادر شد.

شاگرد طلافروشی سارق 9 کیلو طلا

گروه حوادث / شاگرد مغازه طلافروشی که با همدستی پدرش و 4 متهم دیگر 9 کیلو طلا سرقت کرده بودند از سوی پلیس دستگیر شدند.
سردار «غلامرضا جعفری» فرمانده انتظامی استان هرمزگان، در تشریح ماجرا گفت: در پی مراجعه یکی از طلافروشان بندرعباس به پلیس آگاهی و اعلام شکایت مبنی بر سرقت 9 کیلو طلا به ارزش بیش از 60 میلیارد ریال از مغازه وی بلافاصله بررسی موضوع در دستورکار مأموران قرار گرفت.کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی به شاگرد مغازه مشکوک شده و با هماهنگی قضایی و انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را در بندرعباس دستگیر کردند. متهم ابتدا منکر هرگونه سرقتی شد اما در مواجهه با دلایل و مدارک موجود و بازجویی فنی به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: در روز تعطیل 9 کیلو طلا را با همدستی فرد دیگری از مغازه سرقت کرده و به اتفاق پدرم به مغازه‌ای دیگر در یکی از محلات بندرعباس انتقال دادیم.
سردار جعفری خاطرنشان کرد: سارقان پس‌از آب کردن طلاها و تبدیل به شمش آنها را به یکی دیگر از اعضای این باند داده تا در یکی از استان‌های همجوار به فروش برساند که در 3 عملیات غافلگیرانه و ضربتی هر 6 نفر از اعضای این باند که در سرقت مشارکت داشته‌اند دستگیر و در بازجویی‌های به عمل آمده به جرم ارتکابی معترف شدند.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان 9کیلو طلای مسروقه کشف و متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7341/11/542577/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها