اخبار



بر بستر شبکه ملی اطلاعات و با یک نرم افزار ایرانی صورت گرفت
بازدید آنلاین رهبری از کارخانه های تولیدی

حمید فتاحی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت در شبکه اجتماعی توئیتر خود از بازدید مجازی رهبری از کارخانه‌های تولیدی خبر داد.
به‌گزارش«ایران» معاون وزیردراین توئیت نوشت: بازدید مجازی رهبر معظم انقلاب از کارخانه‌های تولیدی درمناطق مختلف کشور با استفاده از یک نرم افزار ایرانی ودر بستر شبکه ملی اطلاعات با کیفیت مناسب انجام شد. گفتنی است منتقدین دولت همیشه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شخص وزیر را به اهمال در توسعه شبکه ملی اطلاعات متهم می کنند ولی با مقایسه پیشرفت این شبکه از آغاز به‌کار دولت تدبیر وامید می‌توان به نادرست بودن این انتقادها پی برد.
مهلت سه روزه برای دریافت جایزه «نت سنج پلاس»
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کنندگان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)گفت: جایزه اینترنت رایگان نت‌سنج پلاس روزانه به 50نفر به قید قرعه تعلق می‌گیرد اگر کسی به‌هر دلیلی جامانده است در سامانه ثبت شکایت کند تا ظرف 3 روز رسیدگی کنیم.
به‌گزارش فارس پیمان قره داغی در ادامه افزود: به هر یک از افرادی که وارد سامانه نت سنج پلاس شده و از این سامانه استفاده کردند در همان زمان اهدای جایزه انجام شده است اما اگر کسی از دریافت هدیه جامانده است اعلام کند.  قره داغی تصریح کرد: در روزهای اخیر افرادی بودند که به دلایل مختلف جوایز خود را دریافت نکردند که پس از پیگیری نسبت به اهدای جوایز آنها اقدام شد در حال حاضر اگر افرادی از دریافت جایزه جا مانده‌اند در سامانه ثبت شکایت کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

نمایشگاه «اینوتکس 2020» آنلاین برگزار می‌شود

شیوع ویروس کرونا نهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری «اینوتکس ۲۰۲۰»، را به تعویق انداخت.
به‌گزارش «ایران»، دبیرخانه اینوتکس ۲۰۲۰ اعلام کرد، این نمایشگاه ۲۲ تا ۲۵ مرداد ماه سال‌جاری به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد. بدین ترتیب اینوتکس اولین نمایشگاه مجازی (Virtual) کشور خواهد شد. این تصمیم با توجه به دلایل علمی مبنی بر گسترش بیماری کرونا بواسطه اجتماعات، اتخاذ شده است. همچنین با توجه به آسیب دیدن بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا از این پاندمی و نیاز این کسب‌وکارها به زمان برای بازگشت به‌ حالت طبیعی، نمایشگاه امسال با دوماه تأخیر یعنی در تاریخ ۲۲ تا ۲۵ مردادماه برگزار می‌شود. رویدادهای جانبی این نمایشگاه اعم از «استیج»، «کافه سرمایه»، «اینوتکس کوآپ»، «اینوجوان» و سایر بخش‌های جانبی نمایشگاه نیز به‌صورت مجازی برگزار می‌شوند.  گفتنی است، نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس، به‌عنوان تخصصی‌ترین نمایشگاه در زمینه نوآوری در کشور به‌ شمار می‌رود و طی هشت دوره برگزاری خود میزبان استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناوری زیادی از کشورهای مختلف بوده است.

ارز دیجیتالی چین رقیب جدید دلار

بانک مرکزی چین عملیات پایلوت ارز دیجیتالی خود را با نام «دیسپ» آغاز کرد.
به‌گزارش ایسنا ،مرکز تحقیقات ارزهای دیجیتال که بازوی اصلی اجرای این پروژه در بانک مرکزی چین محسوب می‌شود، به روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست» اطلاع داده است که طرح آزمایشی راه‌اندازی این ارز در چهار شهر شنژن، سوژو، ژیونگ آن و چنگدو آغاز شده است. استفاده از این ارز دیجیتالی که فعلاً «دیسپ» نامیده می‌شود، در حال حاضر تنها برای تعداد محدودی از بانک‌ها و کاربران در چهار شهر فوق مهیا شده است. به‌گفته تری لیو، مدیر گروه مشاورین «وون چین تکنولوژی» دیسپ دارای سه تفاوت عمده با سایر ارزهای دیجیتالی نظیر بیت‌کوین است: نخست اینکه بیت‌کوین غیرمتمرکز و استخراج پذیر است، درحالی که دیسپ متمرکز و تحت کنترل دولت است، دوم اینکه نردبان دیجیتالی دیسپ توسط دولت کنترل خواهد شد و در بستر سیستم توزیع نخواهد شد و سوم این ارز با هدف استفاده در سیستم تجاری و بازرگانی توسعه می‌یابد تا بتوان ازآن به مانند شکل فعلی پول استفاده کرد.
توسعه ارز دیجیتالی چین بخشی از برنامه کلان این کشور برای جهانی‌سازی یوان است. روزنامه دولتی، چاینا دیلی در مقاله ۲۴ آوریل خود گفته بود امریکا دلار را به‌عنوان یک سلاح استفاده می‌کند و باید وابستگی به آن را کاهش داد. در روزهای اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا مدعی شده است شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ویروس کرونا با سهل‌انگاری چین به خارج درز کرده و این کشور را به اعمال تعرفه‌های جدید تهدید کرده است.

فیس بوک چندین حساب کاربری ایرانی را مسدود کرد

فیس‌بوک طی اقدامی خصمانه و تبعیض‌آمیز صدها حساب کاربری متعلق به رسانه‌های ایرانی داخل کشور را در شبکه اجتماعی خود مسدود کرد.
به‌گزارش مهر، فیس‌بوک علت تعطیلی حساب‌های کاربری یادشده را انتشار پیام‌هایی در حمایت از جمهوری اسلامی دانسته است. بسیاری از حساب‌های تعطیل شده از سال ۲۰۱۱ بدین سو در فیس‌بوک مشغول فعالیت بوده‌اند. فیس‌بوک در گزارش خود از تعطیلی ۸ شبکه از حساب‌های موجود دراین سایت خبر داده که یکی از آنها را به صدا‌وسیمای ایران منتسب کرده است.
براساس برخی اسکرین شات‌های منتشر شده توسط فیس‌بوک، برخی از موارد انتشار اطلاعات نادرست توسط رسانه‌های ایرانی دراین شبکه اجتماعی انتقاد از مداخله عربستان سعودی در خاورمیانه، حمایت از جنبش تسخیر وال استریت وانتقاد از سیاست‌های دولت امریکا بوده است.
ناتانیل گلیشر رئیس واحد سیاستگذاری فیس‌بوک در حوزه امنیت سایبری مدعی شده که «شبکه صدا‌وسیمای جمهوری اسلامی ایران، ارتباطات قابل توجهی با یک کمپین پخش اطلاعات غلط وابسته به ایران که قبلاً شناسایی شده بود، داشته است. اما بسیار زود است که بگوییم آیا خود صداوسیما مسئول مستقیم فعالیت‌های این کمپین بوده است یا خیر.» وی برای اثبات ادعاهای خود حاضر به ارائه هیچ‌گونه شواهد و مدارک قابل قبول و باورپذیری نشده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7341/14/542582/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها