خط خبر




هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تأکید بر فاصله‌گذاری اجتماعی، کتاب‌های خریداری شده در جلــــــسه 619 هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در سه بازه زمانی یک ماهه از ناشران تحویل خواهد گرفت.در این جلسه خرید 635 عنوان کتاب در 55 هزار و 800 نسخه به مبلغ کل 16 میلیارد و756 میلیون و 355 هزارریال برای خرید مورد تصویب قرار گرفت.
مرتضی شایسته مدیر شرکت پخش هدایت فیلم عنوان کرد که در نظر دارند برای فیلم «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی که این روزها به‌صورت آنلاین در حال نمایش است، اکران «سینماماشین» داشته باشند.
کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران طی پیامی با اشاره به جایگاه رفیع نجف دریابندری در عرصه نوشتار، درگذشت این چهره عرصه ادب و فرهنگ را تسلیت گفت. متن پیام کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران به شرح زیر است:
«نجف دریابندری یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های فرهنگی و خلاق دوران ما، انسانی خودساخته و پرانگیزه بود. از هیاهو و جنجال دور ماند. به‌سختی و با پشتکار و جدیت، کار؛ و با سلامت و شرافت، زندگی کرد. ذوق، دقت و تسلط بی‌مثال دریابندری در انتخاب و ترجمه آثار مهم ادبی، ویژگی ممتاز او به‌شمار می‌رفت. تجربه‌های متنوع در ترجمه آثار ادبی علمی و فلسفی نشان مهارت و شخصیت چندوجهی‌اش بود. دریابندری با ترجمه آثار درخشان ملل مختلف زمینه آشنایی چند نسل از فرهنگ‌دوستان و پژوهشگران را با فرهنگ‌های دیگر ممکن ساخت. حاصل عمر پربـــــــــــــار دریابندری، میراثی گرانقدر برای فرهنگ ایران
خواهد بود.»
علی ســــرتـــــیپی رئیــــــس انجمن پخش‌کنندگان و سخنگوی شورای عالی اکران پیشنهاد کرد، سامانه جدید «سمفا» اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی را برای نظارت و نمایش بهتر در اختیار بگیرد.
نخستین سوگواره «شبیه علی(ع)» به دبیری مرشد محسن میرزاعلی همزمان با شب‌های قدر در حوزه هنری برگزار می‌شود.
لیلی‌گلستان که در ایام قرنطینه خانگی مسابقه نقاشی برای کودکان زیر ۱۰ سال برگزار کرده است با ابراز نارضایتی از بخشی از آثار ارسال شده که توسط والدین انجام شده بود، گفت: بسیار متأسفم که حدود ۴۰ درصد از آثار ارسال شده توسط والدین کشیده شده بود.
شرکت والــــــت دیزنی می‌خــــواهد دیزنی‌لند پارک شانگهای را روز یازدهم مه، دوباره باز کند؛ این پارک ماه‌هاست که به خاطر شیوع کروناویروس بسته بوده است. دیزنی تخمین می‌زند که اثر کروناویروس بر بخش پارک‌ها، تجربه‌ها و محصولات شرکت بسیار عظیم بوده و حدود یک میلیارد دلار به شرکت خسارت وارد کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7341/15/542586/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها