در گفت‌و‌گوی تلفنی رؤسای جمهوری ایران و اتریش اعلام شد

مخالفت تهران و وین با تداوم تحریم‌های امریکا



رؤسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اتریش با تأکید بر اینکه برای مبارزه با یک پاندمی، همکاری‌های همه‌جانبه بین‌المللی ضروری است، گفتند که آماده‌اند تجربیات خود را در این مبارزه به اشتراک بگذارند و همکاری‌های مشترک خود را در این عرصه تقویت کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی و «الکساندر فن دربلن» همچنین تحریم‌های امریکا را مانعی برای تأمین نیازهای دارویی و پزشکی دانستند و مخالفت خود را با تداوم این تحریم‌ها اعلام کردند.روحانی افزود: معتقدیم که اتحادیه اروپا در شرایط کنونی باید اقدام جدی‌تری در قبال تعهدات خودش نسبت به مسائل بین‌المللی و برجام به عمل آورد.
رئیس جمهوری اتریش نیز با تأکید بر علاقه‌مندی کشورش به توسعه همکاری‌ها با ایران و آمادگی برای انتقال تجربیات در مبارزه با بیماری کرونا گفت: اتریش و اتحادیه اروپا مخالف تحریم‌های امریکا علیه ایران هستند و به همکاری‌های خود با تهران ادامه می‌دهند. تلاش می‌کنیم روابط ایران و اروپا بدون تأثیرپذیری از امریکا بهتر شود.
حسن روحانی و امامعلی رحمان رؤسای جمهوری ایران و تاجیکستان هم دیروز در گفت‌و‌گویی تلفنی با اشاره به اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی دو ملت و روابط دوستانه و برادرانه دو دولت، بر ضرورت توسعه بیش از پیش همکاری‌ها و مناسبات فی‌مابین در راستای تأمین منافع دو ملت تأکید کردند.
همچنین حسن روحانی و «شوکت میرضیایف» رئیس جمهوری ازبکستان دیروز در تماس تلفنی با بررسی وضعیت روابط و همکاری‌های دو کشور در بخش‌های گوناگون، توسعه روابط و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله گسترش همکاری‌های بانکی، تسهیل در صدور روادید برای تجار دو کشور و بازگرداندن روابط تجاری و اقتصادی دو کشور به روال قبلی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد توافق
قرار دادند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7341/2/542622/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها