طوفان، کشتی «بهبهان» را غرق کرد




گروه حوادث/ کشتی باری «بهبهان» که از بندر خرمشهر عازم عراق بود بر اثر توفان و اصابت موج های سهمگین در آب‌های این کشور غرق شد.
نادر پسنده، مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأیید این خبر به مهر گفت: یک فروند کشتی تجاری ایران حامل ۸۵۰ تن سرامیک صادراتی روز سه‌شنبه از ایران راهی بندر «‌ام‌القصر» عراق بود که در نخستین ساعات بامداد جمعه در نزدیکی اسکله شماره ۵ این بندر غرق شد.
نورالله اسعدی، مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر نیز گفت: کل شناور ۵۰۰ تنی فلزی غرق شده و همه بار به زیر آب رفته است. این کشتی در مرز عراق و کویت در محدوده آب‌های عراق، کانال خورعبدالله غرق شد که تعداد خدمه آن ۷ نفر بودند. دولت عراق نیز مجوز اعزام یک فروند شناور امداد و تجسس را برای سازمان بنادر ایران صادر کرد.  
وی شرایط جوی آب‌های شمال غربی خلیج فارس را نامساعد توصیف و اظهار کرد: با توجه به کوچک بودن محدوده جست‌و‌جو، احتمال پیدا شدن مفقودی‌ها وجود دارد.
علت حادثه
وزارت امور خارجه اعلام کرد : بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که به دلیل نامساعد بودن شرایط آب و هوا و برخورد موجها به لنج باری باعث شده بار سرامیک به یک سمت کشتی رانده شده و همین مساله موجب غرق شدن شناور شده است.
سید موسی علیزاده طباطبایی، معاون سفیر ایران در عراق نیز به ایسنا گفت: این کشتی تجاری حامل سرامیک منتظر ورود به بندر ام‌القصر در بصره بود ولی بر اثر طوفان غرق شد. به محض انتشار این خبر سفارت ایران در بغداد و سرکنسولگری ایران در بصره این موضوع را با مقامات عراقی پیگیری کردند و در همین چارچوب از طرف سرکنسولگری ایران در بصره افرادی به محل برای بررسی دقیق‌تر موضوع اعزام شدند.
وی افزود: این کشتی تجاری دارای هفت سرنشین بود که یک سرنشین آن هندی و  بقیه ایرانی بودند که چهار نفر از سرنشینان این کشتی زنده هستند و اقدامات برای بازگشت آنها به کشور در حال انجام است، اما یک نفر از سرنشینان این کشتی فوت کرده و دو نفر دیگر از سرنشینان که یک ایرانی و یک هندی هستند، ناپدید شده‌اند و تلاش‌ها برای پیگیری وضعیت آنها آغاز شده است.
اسامی خدمه کشتی
1- عبدالشهید حمیداوی 2- عبدالزهرا حاکمی 3- علی عامری 4- محمد عثمانی
«موسی مزرعاوی» یکی از دو خدمه کشتی است، که ناپدید است و «جمال مطرقی» نیز جان باخته است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7362/12/544739/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها