اخبــــار




نصف فوتبال ایران آخر شهریور در قطر

4 نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا (پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهرخودرو) احتمالاً در دهه سوم شهریور برای انجام ادامه رقابت‌های این فصل به قطر مسافرت خواهند کرد. به گزارش رسانه‌های معتبر حاشیه خلیج فارس، لیگ قهرمانان آسیا برای ۲۴ شهریور تا ۶ مهر برنامه‌ریزی شده است. بدین ترتیب رقابت‌های باشگاهی ایران، حداقل چند روز پیش از شروع این مسابقات و البته احتمالاً روزهای بعد از آن تعطیل خواهد بود چرا که براساس اعلام رسمی ای اف سی، تیم ملی فوتبال ایران ۱۱ روز بعد از پایان مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان یعنی ۱۷مهر میزبان هنگ‌کنگ است و در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی سفری طولانی به کامبوج خواهد داشت تا ۲۲ مهر مقابل تیم ملی این کشور صف‌آرایی کند. 2 مسابقه‌ای که ایران را آماده 2 رقابت حساس و سرنوشت‌ساز مقابل بحرین و عراق (۲۲ و ۲۷ آبان) در ورزشگاه آزادی خواهد کرد.

 توضیح نبی درباره بندهای مهم حذف شده از اساسنامه

اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال همچنان موضوعی است که با ابهامات و سردرگمی زیادی همراه است. در آخرین فعل و انفعال، فیفا حدود 80 ایراد از پیش‌نویس اساسنامه گرفت و بر اساس گزارش برخی منابع خبری، در نامه‌اش به فدراسیون جملاتی تهدیدآمیز هم داشته است. گرچه مسئولان فدراسیون فوتبال این موضوع را تکذیب می‌کنند و می‌گویند که هیچ خطری (تعلیق) فوتبال ایران را تهدید نمی‌کند. در این شرایط، مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اصلاحات اساسنامه گفت: «مواردی که مدنظر فیفا بوده را رعایت کرده‌ایم و مشکلی وجود نخواهد داشت. با توجه به قوانین، اصلاحات انجام شده است. به عنوان مثال حضور وزیر ورزش و سابقه ۱۰ سال مدیریت کاندیداها از اساسنامه حذف شد. کار سنگینی بود، حاشیه‌هایی داشتیم، اساسنامه از فیفا برگردد، آن را منتشر می‌کنیم. طبق اساسنامه عمل کردیم که در تاریخ فدراسیون فوتبال بی سابقه بوده است. از اعضای مجمع هم پیشنهادها را گرفته‌ایم و نظرات آنها را در اساسنامه اعمال کردیم. فیفا هم تنها نظر مشورتی می‌دهد. بعد از نظر فیفا آن را در مجمع مطرح و تصویب می‌کنیم. خطر تعلیق رفع شده است.»

جهانپور: برگزاری لیگ با رعایت پروتکل مشکلی ندارد

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت روز جمعه در گفت‌و‌گو با برنامه ورزش و مردم درباره برگزاری لیگ فوتبال، عنوان کرد: «طبق روال فعلی از هفته پایانی خرداد با رعایت پروتکل و بدون حضور تماشاگر امکان برگزاری لیگ هست اما هر جا احساس خطر کنیم یک گام به عقب برمی‌داریم و آنجا توقف خواهیم کرد. کشورهای توسعه یافته هم همین روند را داشته‌اند. براساس ارزیابی در مناطق مختلف، در مناطق سفید محدودیتی نخواهیم داشت. شروع فعالیت در رشته‌های پربرخورد در شهرهای قرمز امکان‌پذیر نیست. اگر وضعیت ارزیابی تا پایان خرداد مشکلی نداشته باشد شروع مسابقات بدون مشکل است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7362/14/544770/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها