دیگه چه خبر




نامه روسیه به سازمان ملل در دفاع از ایران

 خبر اول اینکه، «واسیلی نبنزیا»، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان، بر حق ایران برای برخورداری از فناوری فضایی تأکید کرده است. به گزارش تابناک، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده روسیه ضمن رد ادعاهای امریکا مبنی بر اینکه ایران با پرتاب ماهواره به فضا قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده، از حق تهران برای برخورداری از این فناوری دفاع کرده است. در نامه نماینده روسیه آمده است: «تلاش‌های مستمر ایالات متحده در جهت محروم کردن ایران از حق خود برای برخورداری از منافع فناوری صلح‌آمیز فضایی با توسل به بهانه‌های نادرست، مایه تأسف عمیق و نگرانی‌های جدی است.» او در این نامه اتهامات امریکا مبنی بر اینکه اقدام ایران در پرتاب «ماهواره نور» نقض قطعنامه ۲۲۳۱ بوده را «گمراه‌کننده» توصیف کرد. دیپلمات ارشد روسیه نوشت: «ایران هرگز سلاح هسته‌ای نداشته، در حال حاضر چنین سلاح‌هایی در اختیار ندارد و انتظار هم نداریم که در آینده به این سلاح‌ها دست پیدا کند.»

تأیید مهاجرت دو خبرنگار صدا و سیما به شبکه معاند

 خبر دیگر اینکه،  مرتضی غرقی خبرنگار شبکه خبر و مجری برنامه «بدون مرز» در حساب کاربری خود در توئیتر با انتشار تصویری از احمد صمدی، خبرنگار سابق صدا و سیما در شبکه فارسی زبان ایران اینترنشنال، از پدیده مهاجرت مجریان و خبرنگاران صدا و سیما به شبکه‌های فارسی زبان خارجی ابراز تأسف کرد.
او در توئیتر خود نوشت: «دو خبرنگار ایرانی احمد صمدی و نیلوفر پورابراهیم را در تلویزیون اینترنشنال دیدم، فلاح و دو خبرنگار قبلی صدا و سیما هم به لندن مهاجرت کرده‌اند، تأسف خوردم که چرا نیرو‌هایی که از جیب ملت تربیت شده‌اند، اکنون در خدمت دشمنان ملت هستند، چرا؟» پیش از این مزدک میرزایی، از مجریان ورزشی صدا و سیما هم به شبکه اینترنشنال پیوسته است.

فرانسه بار دیگر خواستار آزادی فریبا عادلخواه شد

 دست آخر اینکه، وزیر امور خارجه فرانسه  بار دیگر خواستار آزادی یک زندانی دوتابعیتی ایرانی- فرانسوی شد. به‌ گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ژان ایو لودریان روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: امروز بار دیگر رسماً از طرف فرانسه از ایران آزادی فوری خانم عادلخواه را خواستار می‌شوم. وی در ادامه افزود: شرایط پیش‌ رو تنها می‌تواند تأثیری منفی بر روابط دوجانبه میان ایران و فرانسه بگذارد و تنها منجر به کاهش حائز اهمیت اعتماد میان دو کشور خواهد شد.
سید عباس موسوی ،سخنگوی وزارت خارجه اما با تأکید بر اینکه فریبا عادلخواه مشمول یک فرآیند مستقل و عادلانه قضایی بوده از مقامات کشور فرانسه خواست به دخالت در امور داخلی ایران خاتمه دهند


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7362/3/544780/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها